@black Tiger Help

R

rizzla

hallo BT het is me gelukt de film op dvd te zetten maar de audio
geeft geen kik.ik ben het allemaal nog eens nagegaan en zoals beschreven in de gids audio stream converteren van 44KHz naar
48 KHz en dat ging perfect heb ook de extensie .MPA gebruikt.
ook in dvd moviefactory replace audio word de file geladen je kan het onderaan zien er verschijnt een geluidsicoontje.maar nu komt het ik heb alle avi files verwijdert van de film om de nodige ruimte
voor het programma te hebben en ik vrees dat ik nu zonder geluid zit.de file audio.mpa staat nog op de schijf maar krijg het met niks open.kan ik deze file terug converteren naar wav of iets anders.

greetz rizzla
 
als ik met G-SPOT het bewuste file open zegt hij volgende.

size 161 MB
STAT mpeg 1 layer2 192 kbps 48000Hz




directschow claims to be able to play the file.
the following combinations of filters where used.

c:\AUDIO.MPA {audio sourse}
ligos mpeg splitter {audio proseccor}
ligos audio mpeg decoder {audio decoder}
default derectsound device {audio render}


greetz rizzla
 
Vreemd. De audio is dan wel goed in elk geval. Die 48000 met 192 moet ie hebben dus dat is in orde.

Maar dan moet je hem wel ook weer bij de mpg file voegen he.
Als je gaat splitten krijg je dus een mpa (of mp2) file en voor de film gaat het een mpv file worden.
Die twee moeten weer samengebracht worden anders heb je alleen maar beeld of alleen geluid.
Dit kun je doen met tmpgenc.

Maar als je nu het proggie DVDLabs neemt, die doet het automatisch voor je, dan kun je gewoon de mpg file laten staan, en het converteren van de audio doet ie zelf.
Of je neemt de mpv file die selecteer je in DVDlabs en je duwt er de mpa file bij.

Dit grapje kun je ook uithalen met Ulead DVD Movie Factory, dan kun je er ook nog een leuk menu bij maken.
Dan moet het toch echt gaan lukken.
 
gaan we maar eens terug aan het werk.beeld staat er in ieder geval op en het is prachtig.ook het prog movie factory is
fataal handig in gebruik menu settings text ed.
je hoort nog van me als het is gelukt.

greetz rizzla
 
Yep er zijn er diverse, maar sommigen werken alleen met de mpg file, sommigen decoderen en coderen niet zelf.
Je hebt dus Movie Factory, Ulead DVD Studio, Ulead DVD Workshop, DVD-Lab en er zijn er nog meer.

Zelf maak ik meestal gebruik van een combinatie van deze met de handleiding die ik deels geschreven en aangepast heb.
Zo laat ik DVD lab het werk doen, en gooi ik hem daarna meestal weer in DVD Studio om zelf een menu te maken aangezien die meer templates heeft dan DVD-Lab.

In het begin is het nog even een beetje zoeken en testen, daarvoor adviseer ik altijd eerst wat te gaan stoeien op (s)vcd formaat en daarna dvd formaat en dan dus eerst met RW's.
Gaat het mis, kun je die immers gemakkelijk wissen en ben je geen cd of dvd kwijt.
Maar als je het truukje eenmaal door hebt en het een paar keer gedaan hebt begint het gemakkelijk te worden en krijg je er ook plezier in om die films en menutjes samen te stellen enzo.
Althans dat is mijn ervaring.:)
 
zo mijn eerste dvd film is klaar en speelt perfect op een stand alone.
heb ook de ondertitels gevonden en joind de twee files heb het gecheckt met subsync en subtitle workshop waar je een mooie preview krijgt hoe het eruit ziet met ondertiteling.
nu nog een goede gids vinden om enkel de ondertiteling op de dvd te krijgen.als iemand een goede link heeft of een prog?
ik heb geen probleem met engels maar mijn vrouwtje wil ondertiteling dus zoeken we het maar uit.

greetz rizzla
 
Phoe.. dju.... denk denk.. schiet me zo vlug niet te binnen, heb ik thans pas wat over gelezen in een thread op FTD, stond een link naar eenvoudig uitleg.

Is dat niet te vinden op dvdrhelp.com misschien? Daar vind je ook zoveel nuttige info, is wel in het Engels.
 
hoi BT deze link was een treffer in de roos denk ik zeer informatief
en ik denk het gaan te doen met virtualdub maar miste de text plugin.heb een gids gevonden op
http://members.lycos.nl/dutchplaza/stap_4.htm
deze gids behandeld het gedeelte over de subs de rest laat ik gewoon zo als het is en ga enkel het gedeelte doen met de frameserver.

greetz rizzla
 
hoi BT ben het allemaal nog eens nagegaan en subs op dvd r is een beetje omslachtig.we gaan het nu zo doen.
ik ga de ondertiteling in de divx intergreren met virtualdub de srt.subs even omzetten naar subs.ssa prog zijn werk laten doen
opslaan en dan terug omzetten naar dvd r.
ze zijn dan volgens mij ingebakken en worden overgenomen als ik
converteer naar dvd.

als ik hier iets schrijf wat niet klopt kan je me gerust corigeren.

prettige feestdagen gewenst.

greetz rizzla
 
Snif.:(
Waarom weet ik niet, maar die site is leeggehaald, als je gaat kijken op members.lycos.nl/dutchplaza krijg je een lege pagina te zien zoals ie uit ziet als een site is weggehaald.
Dat was dus de oorzaak dat jouw directe link een 404 error gaf. Jammer, hopelijk zet ie het weer terug want het is toch wel interessante info.
 
http://members.lycos.nl/divxondertiteling/index.htm

heb de link gekopierd als ik hem post zal ik hem testen.
ben aan de slag gegaan en het loopt een tijdje perfect met virtualdub tot op een moment geeft hij deze error message,
file exeed over 4 gig en dat kan niet met een fat32 config.
he he nu dat weer.er staat wel op mijn pc een conversie naar ntfc.
zou dit de oplossing zijn?daar je dat 1 keer hebt veranderd niet meer kan terugkeren naar de fat 32.


greetz rizzla
 
het was hier waar je die gids vind kijk maar bij virtualdub.

greetz rizzla
 
ga eerst even een image aanmaken met ghost en dan converteren dat lijkt mij het verstandigste om te doen.
gaat het fout want er staat toch een hele boel op dan kan ik nog terug.

greetz rizzla
 
Beide nieuwe links gaan hier ook open, maar de eerste met die stap_4.htm op het einde, die werkte niet.

Die andere 2 heb ik niet nodig, dat is hoe je een ondertiteling moet toevoegen aan een divx en dat is eenvoudig genoeg met subtitler.
Maar het geeft zich ook een manier om subtitels onder een DVD te plaatsen, duurt wat langer, maar anders zoek ik dat op FTD nog wel op, daar moet het ook ergens staan.

@Rizzla, dat is inderdaad je probleem. DVD's -moet- je op een NTFS partitie maken omdat ze over die 4 gig heen kan gaan en dat veroorzaakt die foutmelding.
Je -kan- wel terug naar Fat32 hoor, kwestie van de schijf opnieuw formatteren maar dan dus weer in fat32 formaat, en dat kan ook gewoon vanuit Windows gebeuren (XP/2000).
Ik heb hier ook 1 partitie van 11 gig in NTFS staan speciaal voor dat doeleinde.
 
heb de conversie doorgevoerd naar ntfs en alles is goedgegaan
heb wel even de belangrijkste dingen op een backup gezet in geval van.maar zoals ik al zei het is goed verlopen.
ook de ondertitels staan er op niet rechtstreeks op dvd maar op avi die ik zonder probleem wel omzet naar dvd enkel dit en zo blijven we maar door gaan...
heb de ondertitels toegevoegd met virtualdub ging perfect maar het beeld is groenig en bij overgangen blokkerig.
als ik bij virtualdub op video klik en dan op compresie dan kan ik alleen xvid mpeg-4 codec selecteren terwijl er in de gids die ik heb
de mogelijkheid mpeg-4 fast motion kan selecteren maar die staat
er bij mij niet bij. en daar het een flitsende actie film is vermoed ik daar het probleem.moeten die codecs ook id de plugin map worden gezet?

ik denk dat dit aan de codecs ligt die er op de pc staan maar het is maar een vermoeden.
als je me hier nog een advies kan geven BT dan is het karweitje voor elkaar.ook hiermee al bedankt voor de raad en adviesen die ik van BLACK TIGER mocht ontvangen zonder deze was het me niet gelukt dit projectje tot een goed einde te brengen




greetz rizzla
 
had per ongeluk een uninstall gedaan van bs player met bijhorende codecs hehe zal maar wat slaap nutigen.

wel te rusten

greetz rizzla
 
We zijn hobbyisten om elkaar te helpen dus als zich daar mogelijkheden toe voordoen doe ik dat met plezier.

Oke, Xvid is een ander formaat en gaat zoals je zelf al ontdekte strange effekt geven.
Er zijn vele codes te vinden, het beste kun je denkelijke eens op internet gaan kijken, je kunt ze vaak los downloaden.

Toevallig heb ik deze week een proggie gedownload daar zitten een hele boel codecs standaard in. Dat installeren en dan heb je zowat alles. Ook als je WinDVD installeert, dan neemt die een aantal codecs mee in de installatie dus dat zou handig zijn.

Het programma wat ik gevonden heb heet k-lite codec pack en de filenaam is klcodec220f.exe, op die manier zul je het wel middels google vinden.
Anders stuur maar even een emailtje, als ik het goed heb moet ik nog ergens wel iets van codecs hebben liggen, stuur ik je die wel.
 
hoi BT er is iets onderweg naar jou kijk je mail maar na er zit een bijlage bij laat maar weten wat je er van vind.

greetz rizzla
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan