Blocking and freezing

S

Scully

Waar ik de laatste tijd veel last van heb is dat mijn beeld soms blocked en soms helemaal bevriest (freeze)

Schotel (85 cm Triax) is maximaal gesteld, ontvanger 7071, ook al omgewisseld, maar het probleem houd aan

Kan dit alsnog in de LNB liggen (ALPS) of heeft het mischien een andere reden?

 
tja scully, blockjes en bevriezen komt door te slecht signaal :sad: kan aan je lnb liggen, of de f-connector niet goed op de kabel zit of je kabel is ergens rot?? verloopstukjes die niet goed zitten etc etc.

je dus moeten zoeken suc6 ermee

 
Ik heb hetzelfde met een 7071, beeld dat soms een seconde of zo stil staat, en soms helemaal bevriest. Komt bij mij alleen voor bij het C*n**l Digit**l pakket, andere providers geven dit probleem niet. Ik ben van plan om binnenkort eens een satslope te proberen, wellicht dat dat een oplossing is....

 
@Alexje Kabel en andere toebehoren zijn gloedje nieuw, geen xtra connectors ertussen, en 't signaal op een 7071 staat tussen de 4,5 en 4,7

Kan me niet voorstellen dat dit slecht is (Want de schaal loopt maar tot 5 :) )

@ardvdw Hebt 't niet alleen op de ned. kanalen maar ook op de rest

Maar we blijven zoeken!

 
@Scully

Mijn ervaring is dat het afregelen van je schotel op een Ceeplus doosje niet erg nauwkeurig te doen is. De meter is namelijk nogal bedrieglijk, vooral wat betreft de Bit Error Rate. Mijn advies: regel hem eens af met een nauwkeurigere meter of ontvanger, dit doet vaak wonderen.

Tipje: maximaal signaal is niet altijd een optimaal signaal.

 
Misschien heb je wel last van reflecties!

De schotel kijkt dan vlak langs een dakrandje of een ander opstakel.

Dit noemen ze het "knife effect" ofwel het schaar effect dat wil zeggen dat het signaal om een hoekje bij je schotel aankomt.

Het signaal word dan als het ware een beetje afgebogen en komt dan wel binnen in je schotel maar niet stabiel!

Vaak is het met een kleinere schotel opgelost of met een andere schotelopstelling.

 
@drz

Schotel is verplaatst naar een vrije ruimte en afgesteld met een degelijke (dure) satfinder

Heb nu even voor de test een 5816 eraan gehangen die 't effect "nagenoeg" niet heeft.

Denk toch dat m'n 7071 van 3mnd niet al te best is :-(

 
Het kan inderdaad het Hf-blikje zijn van de ontvanger.

Och, je hebt nog zo'n 9 maanden garantie dus niet getreurd, wees blij dat je deze klacht niet krijgt als de ontvanger 12,5 maanden oud is :)))

 
In de lente komt het regelmatig voor dat er hier klachten binnenkomen over de

zogenaamde blokvorming in het beeld.

Blokvorming in beeld is veelal het gevolg van een te zwak signaal.

Wanneer dit euvel in het voorjaar de kop opsteekt, is het meestal te wijten aan

het uitlopen van de bomen.

Een mooie volle kruin kan het signaal signaal dermate verzwakken dat het net niet

sterk genoeg meer is om voor een perfect beeld te zorgen.

Wanneer u gebruik maakt van een kleine schotel is dit probleem meestal snel op te

lossen door een grotere schoteldiameter toe te passen.

In andere gevallen zult u de schotel iets moeten verplaatsen zodat deze langs de

hindernis kan kijken.

Als gevolg van het mooie weer zullen velen het tweede huisje of de caravan weer

opzoeken, om er even lekker uit te zijn.

Nu komt het nogal eens voor dat bij ontvangers welke alleen in de vrije tijd

gebruikt worden de smartcard van Canal Digitaal op zwart gaat.

De oorzaak hiervan is meestal dat de kaart een update heeft gemist, doordat de

ontvanger langer dan een maand niet afgestemd is geweest op een van de Nederlandse

omroepen uit het Canal Digitaal boeket.

Om dit euvel te voorkomen moet u ervoor zorgen dat uw ontvanger ten minste één uur

per maand onafgebroken afgestemd is op een van de door Canal Digitaal aangeboden

kanalen.

Het bespaart u telefoonkosten, en het personeel van de Canal+ helpdesc handenvol

 
@ Ratje

Is dit een posting uit de originele C*n*l+ bijbel ofzo? :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan