M
MAS3
Dit is een item dat ik nog terug gevonden heb, en welke waarschijnlijk nog niet af is.
Deze heb ik gepost om de draad zo snel mogelijk weer op te pakken.
De lay-out ziet er waarschijlijk wat vreemd uit, maar dat komt door 'knippen en plakken' dat ik heb gebruikt.
Hoost
Junior User
(1/12/01 4:56:22 pm)
Bootblock is/not protected
--------------------------------------------------------------------------------
Bij het opstarten van m'n Nokia 9600 verschijnt er de mededeling "Bootblock NOT protected", maar als de Nokia 9500 opstart zie je "Bootblock IS protected".
Van een der moderatoren kreeg ik het advies eens te kijken of de jumper XP-06 nog aanwezig was, maar die is weg! Desondanks geeft die 96XX aan dat de "Bootblock NOT protected" is.
Wie kan mij vertellen wat die Bootblocking doet, waar dient hij voor en wat is het verschil in het functioneren van de ontvanger wanneer die bootblocking wél of niet 'protected' is?
activ
Super User
(1/12/01 7:10:51 pm)
Re: Bootblock is/not protected
--------------------------------------------------------------------------------
Er is geen verschil in het functioneren van de ontvanger, het enige verschil is dat je de bootloader kunt schrijven.
Greetz Activ.
BlackTiger2000
Super User
(1/12/01 7:17:38 pm)
Is er een oorzaak van te vinden Activ dat die melding verschijnt?
Staat er dan ergens een setting verkeerd of hoe kan zoiets?
Greetings, Black Tiger.
Deze heb ik gepost om de draad zo snel mogelijk weer op te pakken.
De lay-out ziet er waarschijlijk wat vreemd uit, maar dat komt door 'knippen en plakken' dat ik heb gebruikt.
Hoost
Junior User
(1/12/01 4:56:22 pm)
Bootblock is/not protected
Bij het opstarten van m'n Nokia 9600 verschijnt er de mededeling "Bootblock NOT protected", maar als de Nokia 9500 opstart zie je "Bootblock IS protected".
Van een der moderatoren kreeg ik het advies eens te kijken of de jumper XP-06 nog aanwezig was, maar die is weg! Desondanks geeft die 96XX aan dat de "Bootblock NOT protected" is.
Wie kan mij vertellen wat die Bootblocking doet, waar dient hij voor en wat is het verschil in het functioneren van de ontvanger wanneer die bootblocking wél of niet 'protected' is?
activ
Super User
(1/12/01 7:10:51 pm)
Er is geen verschil in het functioneren van de ontvanger, het enige verschil is dat je de bootloader kunt schrijven.
Greetz Activ.
BlackTiger2000
Super User
(1/12/01 7:17:38 pm)
Is er een oorzaak van te vinden Activ dat die melding verschijnt?
Staat er dan ergens een setting verkeerd of hoe kan zoiets?
Greetings, Black Tiger.