bootloader en image flashen

gert62

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
65
Hallo,

Mijn naam is Gert en ben nieuw in dreambox land. Graag wil ik een andere image op mijn 800 hd clone zetten. Dat is denk ik niet zo'n probleem maar ik wil ook graag de bootloader updaten van #76 naar #82. Bij de naam van de images staat vaak ook een bootloader versie vermeld. Betekend dit dat dit incl. de bootloader is of betekend dit dat de betreffende image alleen geschikt is voor de betreffende bootloader. Als het incl. de bootloader is beteken dit dan als ik de image er op zet dat ook de bootloader geupdate wordt? mocht dit niet het geval zij hoe moet ik de bootloader dan updaten.

Wat is het verschil tussen de verschillende bootloaders de verschillende images. Ik heb al een aantal uren gezocht en veel gelezen over de dreambox maar nergens staat wat nu de verschillen zijn. Ik weet dat het een persoonlijke keuze is maar welke image raden jullie mij aan.

Dreambox 800 hd

Bootloader # 76

Sim 201

Image open pli (7-6-2010)

Groeten Gert

Nou eerst welkom op het board Gert.

Je hebt een Dreambox clone dat houd dus in dat je er geen gewoon image op kunt zetten anders krijg je als hij opstart "no ca" in beeld.

Zoek dus een gepatchte image voor de sim 2.01 hier te vinden en ja daar zit de bootloader bij in.

Ja die bootloader is volgens mij meer een spelletje als dat er veel nieuwe functies in zitten.

Dream-multimedia bouwt dingen in die in een clone dan niet meer werken zoals dus het opstarten.

Veel verschillen zitten er niet tussen de image bouwers de Italianen van Dreamelite die bouwen er vaak drivers in voor DVB-T (digitenne) zodat de meeste usb sticks werken daar heb je hier niet zo veel aan omdat Digitenne hier ook gecodeerd is, zelf hou ik wel van Italiaanse image ze bouwen er vaak veel in.

Pli is dan vaak een kaal image maar start pijlsnel op zonder overbodige dingen zo heeft ieder image wat maar het is een persoonlijke keus.

Handig dat je eerst even een back up maakt voor je gaat flashen dan kun je je instellingen en zenderlijst terug zetten als het nieuwe image opstart.

Dank je voor je heldere uitleg. Na dagen zoeken had ik nog niet een kwart van de antwoorden die ik nu heb. Als ik het zo lees is open pli wel wat voor mij, ik hou nl van een basic installatie met weinig toeters en bellen. Als ik het zo bekijk in mijn image kan ik zelf via het menu de dingen installeren waarvan ik denk dat ik nodig heb, (of moet ik daar mee oppassen ivm dat het geen orginele box is) zo houd ik de image snel en overzichtelijk. Wat is trouwens de laatste versie van open pli

Groeten Gert

Even gekeken maar de laatste PLI is een paar weken oud "sim201-ss82-OpenPLi-dm800_4-6-2011-mfaraj57" dat is de gepatchte.

Voor PLI hoef je niet bang te zijn daar kun je via het menu gewoon dingen installeren zoals CC cam.

Dan ga ik die versie maar eens opzoeken en proberen te installeren.

bedank voor je antwoorden

Groeten Gert

dus je mag een

sim201-ss82-

op een clone zetten

de mijne geeft aan sim201/76A

dus ik mag hoger zetten als 76A

Ja je mag hoger als 76A als het maar een image is van Sim 2.01 en 84 is nu de laatste bootloader nooit geen origineel image op een clone zetten en ook niet online updaten.

Het sim 2.01 forum is een tijdje weggeweest maar is weer terug het beste is daar de al gepatsche image weg te halen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan