bOYCOT HORECA 17 18 19 OKTOBER

M

mari

Boycot de Horeca ? geef een signaal af!

Uitgaan is een dure aangelegenheid geworden. Nam je enkele jaren geleden nog hooguit 50 gulden mee op een avondje stappen, tegenwoordig lijkt het hek van de dam en kom je er niet meer met 50 euro. De prijzen zijn landelijk, en met name in de grote steden de laatste twee jaar met bijna 300% gestegen!
Er dient een signaal afgegeven te worden en wel op 17, 18 en 19 oktober a.s.
Boycot de Horeca vraagt dan ook aan ieder zichzelf respecterende uitgaander dat weekend eenmalig de horeca links te laten liggen.

Dat wij graag willen blijven feesten en ontspannen, weet de horeca als geen ander. Met de houding dat de klant toch wel blijft komen, hebben ze bij de omzetting van de gulden naar de euro massaal de prijzen verhoogd. De euro is tegenwoordig letterlijk de gulden geworden. Het nieuwsbericht van deze week ?horeca moet prijzen 10% verlagen?, is dan ook een duidelijk teken dat het tijd is voor een kentering

10% IS NIET GENOEG! Pas met een prijsdaling van 25% zullen wij weer massaal en tevreden terugkeren naar de restaurants, clubs en kroegen. Boycot de Horeca roept iedereen daarom nogmaals op om het weekend van 17, 18 en 19 oktober a.s. lekker thuis te blijven, en je eigen feestje te bouwen.

HET MOET EEN KEER AFGELOPEN ZIJN MET HET ONGEGENEERD VERHOGEN VAN DE PRIJZEN!

Stuur daarom deze e-mail naar zoveel mogelijk mensen door en laten we afwachten of de horeca door de knie?n gaat. Zoniet, dan herhalen we dit op Oudejaarsavond!
DI T IS AL OP DIV FORUMS GEPLUBLICEERT

Ze worden het hele jaar toch al geboycot?

De bestedingen aan horeca zijn dit jaar behoorlijk verslechtert.

Gewoon alleen naar de goedkopere "value for money" gelegenheden gaan, het hele jaar door.

3 dagen boycot helpt niet.

Ik heb zelf 2 kroegen en vraag voor een biertje 1.70
Dat is eerder te laag dan te hoog want ik kan maar net mijn kop boven water houden. Je moet niet alles over 1 kan scheren.
Zeg dan: Ga niet naar horeca waar ze absurde prijzen hanteren.
Ook zijn jullie waarschijnlijk niet op de hoogte van de kosten die een cafeetje met zich meebrengen.
De kostenstijgingen voor de horeca zijn bijna twee keer zo hoog als die voor de consument. In 2001 bedroeg de stijging 6,4% tegen 4,5 % voor de consument. In 2002 was de consument 3,4% duurder uit, de horeca incl. lokale heffingen en lonen ca.6%. De echte kostprijsopdrijvers zijn de verbruiksprijzen van vis, fruit, bankdiensten, gemeentelijke heffingen en andere zakelijke diensten. Voorbeelden:

Terrasvergunning voor 48 m2 2001 ? 660,- tegen ? 990,- in 2002 + 33 %
Prijsstijging linnengoed + 10%
Prijsstijging vis en groente + tussen de 10 en 32%.
Advertenties in dagbladen + 12,5%
Kosten toilethygi?ne: + 3-9%
Kosten container bedrijfsafval 2001 ? 107,40 tegen ? 232,80 in 2002 + 117%
Stijging kosten horecagerelateerde vergunningen + 14%
Brouwerijen (bier) totaal in 2001 en 2002 + 17 %
Accijnzen sterke drank (2003) + 18%

En dan heb ik het nog niet eens over de belasting, huurkosten, personeelsalaris,GAK,SBH,kosten voor voldoen brandvoorschriften,verzekeringen,onderhoud, etc etc.

Ik kan er echt nog wel 30 dingen bij zetten.
Dus ga nou niet denken dat alle horeca zakkenvullers zijn.
Het is over het algemeen hard werken en je zal er nooit rijk van worden.

Bij mij om de hoek in Amsterdam (bijna centrum) biertje Heineken nog voor 90 euro centjes, het kan dus echt nog.
P.s. deze kroeg bestaat al een aantal jaartjes dus geen eendag vlieg.

Ik ken ook cafe`s waar zonder blikken of blozen 3 tot 4 euro voor een biertje gevraagd wordt,en helaas worden dit er steeds meer.
De duurdere prijzen die de cafee houders daar moeten betalen,laten ze daar dus door de klant met 200 % terugbetalen.
Dus wie is er in de horeca dan de dupe,van alles wordt duurder,juist de klant,en dit geldt ook voor restaurants,chinesen en noem maar op.Waar je vroeger voor een maaltijd 23 gulden kwijt was,betaal je nu meest zo`n 35 gulden,yep daar was het omrekenen van gulden naar euro vreselijk makkelijk,gewoon van 23 gulden 23 euro maken en je bent er ook!!!!Dit hebben vele cafee houders ook bij het biertje gedaan,niet allemaal ,maar wel erg veel.

Een zeer interessante discussie! Ik vind 1,50 euro nog te duur voor een biertje. Het zal de consument verder worst wezen wat daar allemaal voor verantwoordelijk is. Het gaat hem erom wat hij kwijt is. Dat bier niet duur is zie je aan prijzen in supermarkten als bv de aldi. Merkbieren liggen weer hoger in prijs (kartelvorming?). En denk aan de belasing op bier via de overheid. En als de kroegbaas teveel belasting moet betalen aan de lokale en nationale overheid zal de klant dat ook worst wezen. Die zal een redelijk bedrag besteden of wegblijven. That's life!
Ik kan me verder ook niet aan de indruk onttrekken dat de prijzen vaak hetzelfde zijn gebleven, alleen staat er nu een euro teken achter!
Grtz.

Ben jij gek?

17 oktober!!!
BACK TO THE DANCING
in Starlight, Nijkerkerveen, dat wil ik voor geen goud missen!

Grtz Hangslot

Ik ben het met Kilroy eens.
Als ik voor de prijs van 4 biertjes in de kroeg een hele krat
bij de super kan krijgen kies ik voor het laatste.
Ik ga al tijden niet meer uit om die reden.

Let wel!! ik geen centenpoeper, absoluut niet.
Ik heb vroeger alles over de balk gesmeten maar heb
er wel altijd het gevoel van overgehouden dat ik waar heb
gekregen voor mijn geld.

Ik besef ook dat het een stuk moeilijker gemaakt is voor
de kroegbazen om personeel zwart/grijs te betalen en
dat het daarom ook een stuk duurder geworden is nu
er allemaal loonbelasting etc betaald moet worden.

Alles doorberekenen op de klanten is hun eigen doodsteek
geworden omdat die daar nu eenmaal geen boodschap
aan hebben.

Een paar dagen boycotten haalt ook niets uit als je
daarna de schade weer inhaalt :biggrin:

Er zullen velen terziele gaan vrees ik, de kroegbazen hebben
hier niet om gevraagd en wij ook niet.

En inderdaad voor 50 gulden was ik ladderzat en in de
eurotijd nog niet eens aangeschoten.

We leven nu in een bezopen tijd, tijd dat de mensen
eens nuchter worden.

Grreets

Een tuin of binnenshuisfeestje met zelf geselecteerde spijzen en dranken is een goed alternatief voor de heren (euro)zakkenvullers...

Rolo

Bimbo uit jouw reply:

"Alles doorberekenen op de klanten is hun eigen doodsteek
geworden omdat die daar nu eenmaal geen boodschap
aan hebben."

Kan aan mij liggen maar als kroegbaas haal je de winst uit je klanten.
Als jij extra kosten maakt zal dit door de klanten betaald moeten worden.
Dat lijkt mij logisch.

Kan je de kosten niet doorberekenen ga je dus failliet.

Zoals we gewend zijn in dit landje, de consument is weer de dupe.

Wel ga ik vanavond nog lekker consumeren.
Biertje bij ons slechts 70 pleurocent.
En dat voor een lidmaadschap van nog geen ?20 per jaar.

Lidmaadschap dit is dus geen gewone horecagelegenheid en daar gelden andere regels wat betreft belasting.Is dus niet te vergelijken met een gewone kroeg.Ik vind de consumpties ook te duur maar dat komt hoofdzakelijk door belastingen,vergunningen,energieprijzen etc. Om de eigenaren nu gelijk als zakkenvullers af te schilderen vind ik onterecht.Ja natuurlijk is het veel goedkoper om een krat bier in een supermarkt te halen maar dat is een vergelijking die volkomen mank gaat.

Sandokan je hebt gelijk.
Echter na een pilsje of wat op de vereniging ga ik ook nog even door.

Zo moest ik laatst voor een kleintje pils en een cappacino maar liefst ?8 betalen.
Mijns inziens was dit wel een zakkenvuller.
Kom daar dus niet meer.
Verder vind ik ?1,70 nog wel acceptabel maar het moet niet gekker worden.

Bijna weekend dus cheers

Echte holaanders , willen allemaal voor een duppie vooraan staan kwaken.

Zelf eisen ee het grootste salaris van de wereld, en een ober moet zich bedruipen met aalmoezen.

Kijk een ober kost een zaak met alle toeters en bellen ca 60? per uur.

een bestelling duurt (soms) ca 2 minuten dat is dan al 2 ? loopgeld, dan nog afschrijving van het etablissement en je zit sowieso al op 3 tot 4 ? extra.

EN de klant "verwende schepsels" maar zeiken dat het duur is.

Blijf dan thuis en zeik niet

Ik vraag niet om een ober... ben best bereid mijn biertje zelf in te tappen.
Dus geen ober 2 min aan het werkt.. is een besparing van 2 euro, biertje kost 1.70 euro dus als ik het zelf tap krijg ik 30 euro cent toe?

Kan ik lekker zat worden en nog geld voor de taxi overhouden ook.

Prima idee.

Die kroegbazen zullenwel weer wurgcontracten afgesloten hebben met de erkende biertap merken waar ze niet onderuit komen.
Desnoods kom ik het gewoon weer uit een flesje drinken in de kroeg want jullie kunnen dat kratje net zo goedkoop krijgen als de gewone consument of misschien wel goedkoper.

Lekker salaris dan voor die ober daar!

60 euro kosten, kom je op 30 euro netto uursalaris, * 160 uur per maand is 4800 euro netto, daar wil ik ook wel biertjes voor komen tappen!

60 euro voor een ober per uur ???
Misschien nieuwe trernt automatenbier.
Dat heb ik in spanje gezien 2 euro erin krijg je beker die dan zelf onder de tap moet houden en dan heb je og een halve liter ook.

wat een stelletje oetl..... zijn jullie, ik heb niet gezegd dat zijn uurloon 60 euro is .

De kosten zijn ca 60 euro of dacht je dat jouw baas alleen maar je uurloon aan je uitbetaald. Tjonge jonge wat een malloten lopen er toch rond. Kwaken kwaken en nog eens kwaken
maar nadenken ho maar.

Een uurloon is het uiteindelijke wat je in handen krijgt maar als je alles rekent uurloon wettelijke zooi, verzekeringen ziekenfonds (indien onder de loongrens) verwarming, afschrijving gebouwen kleding etc etc etc

Moet ik nog verder gaan?

Steleltje zeurders blijf thuis achter de buis en kijk naar gejatte kanalen met een pilsje van de ALDI en gratis uitgedeelde zakken chips op de Zaterdagmarkt ( erg goedkoop)

TIP op zaterdag na 1600u naar de supermarkt en koop dan je vers spul tegen 50% korting, Daarna de markt op en pik nog een restantje vissen mee en als je erg slim bent kun je ook nog even de container bij de chinees af.

En dan vergeet je nog de mercedes of bmw die betaald moet worden en natuurlijk de harley in de garage, voor het goede weer.
Het gaat goed met de discussie! Lekker in extremen en zwart wit, dat lijkt zo te horen.
Wat bier kost voor een vat of een bol (indien je die hebt) weten alleen de insiders. Daar hoor ik niets van. Het ligt er dan aan wat de uitbater wil verdienen en overhouden. En hoeveel hij open is en of het zijn enige inkomsten zijn.
Wie echter die 2 euro of meer betaalt berooft zelf zijn eigen beurs en kan zelf constateren hoe snel die leeg is.
Grtz.

Ja ok biertje in de kroeg is duurder dan thuis een flesje leeglurken maar in de kroeg is het soms ook wel gezellig en dat van mij best wel wat kosten.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan