bOYCOT HORECA 17 18 19 OKTOBER

ow ja ik ben ook nog vergeten dat de schoonmaakster na afloop de zeik van het gezeik naast de pot met een trekker moet schoonmaken.

en wat die BMW en/of Mercedes betreft.

Volgens mij rijdt die ober echt niet in zo'n voituureke. Zijn baas misschien wel.
Maar dat doet iedereen die zich een beetje "baas" mag noemen.

Nee dan die hoge heren bij de wat "grotere bedrijven" 5 jar ellende creeren het bedrijf uihollen wegwezen met tig miljoen aan bonussen.

(Boonstra Kleysterlee, Ahold mannen en ga zo maar door.)

Nog meer topbeloningen New Yorkse beurs

Gepubliceerd op vrijdag 10 oktober 2003

NEW YORK (ANP) - De New Yorkse effectenbeurs is vrijdag in verlegenheid gebracht door de onthulling dat nog twee bestuurders kunnen rekenen op een riante oudedagsvoorziening. Het gaat om de twee vice-voorzitters die minstens 22 miljoen dollar ontvangen als ze met pensioen gaan.

De New York Stock Exchange (NYSE) werd eind juli al in diskrediet gebracht toen bleek dat voorzitter Richard Grasso al zijn opgebouwde rechten in een keer had laten uitbetalen. Daarbij ging het in totaal om bijna 140 miljoen dollar. Grasso besloot vorige maand op te stappen wegens alle ophef over de beloning.

Voor interim-voorzitter John Reed, die genoegen neemt met een salaris van 1 dollar, is nu de taak weggelegd om een einde te maken aan de topsalarissen binnen zijn bestuur om het goede voorbeeld te geven aan de ondernemingen die op zijn beurs staan genoteerd. Dat kan nog een moeilijke zaak worden omdat de 23 bestuursleden nog kunnen rekenen op 125 miljoen dollar, aldus nieuwe opgedoken documenten.

De vice-voorzitters, de 54-jarige Britz en de 50-jarige Kinney, wilden vrijdag niet reageren op hun vertrekregelingen.

BIERTJE???

Jongen jongens, alle hobby's kosten geld.
Een echte alcoholist gaat niet naar de kroeg, die zit onder een brug.
Ik ga voor de gezelligheid naar de kroeg. En kost me dat 5 tientjes, so be it, ik heb wel een leuke avond gehad!
Trouwens, de hele avond X-zone kijken verveelt veel sneller!!

Grtz Hangslot

Inderdaad, jonge, jonge! Wat kunnen jullie toch generaliseren! Het ging erom dat de bierprijs onevenredig hoog is, en daar ben ik het mee eens. Ik ken echter ook gelegenheden waar het biertje minder dan 1,50 euro kost. Dat kan dus wel. (ga je mee crazymotha?). En dat van de mercedes en harley is overigens niet verzonnen.
En echte alcoholisten vind je niet onder de brug maar juist in de kroeg. Die drinken sterke drank en weinig bier, en je vindt ze in elke caf?.
En nu heb ik er genoeg over gezegd.
Grtz.

Originally posted by Kninjeba
Bimbo uit jouw reply:

"Alles doorberekenen op de klanten is hun eigen doodsteek
geworden omdat die daar nu eenmaal geen boodschap
aan hebben."

Kan aan mij liggen maar als kroegbaas haal je de winst uit je klanten.
Als jij extra kosten maakt zal dit door de klanten betaald moeten worden.
Dat lijkt mij logisch.

Kan je de kosten niet doorberekenen ga je dus failliet.

Dat zeg ik dus ook dat ze dat wel moeten maar nogmaals de klant
daar geen boodschap aan heeft en uiteindelijk weg blijft en zo
de kroegbaas z`n pilsje voor nog meer geld moet verkopen
om uit zijn kosten te komen.

Dat van die ober met 60 euro vind ik je reinste kletsverhaal.
Zo kan ik nog wel meer verzinnen wat er dan uit zijn lopen
betaalt moet worden.

Over pissen gesproken, met een fl kwartje zijn ze de dames
ook al lang niet meer tevreden hoor.

Moet tegenwoordig ook 50 eurocent kosten.
Dus voor m`n veel te duur betaald pilsje wordt nog verlangt
dat ik dat ik er een fl gulden bovenop doe om
er weer vanaf te komen.

Voor de 2de harley of BMW misschien? :biggrin:

Daarbij ik hoef me niet meer zo druk te maken dat ik
eruit moet om aan m`n trekken te komen.
Moeilijker met oppas te vinden etc.

Dus het is niet mijn bedoeling om de kroegbazen af te zeiken
maar probeer alleen maar te zeggen dat het nergens meer
over gaat en dat ik het jammer vind dat ik door de kosten
nog maar zeldzaam weg kan.

Ik ben van het type dat niet even 4 biertjes kan drinken en
dan naar huis.
Als ik eenmaal begin zuip ik de kleppen van de hel ;)

Dat heb ik altijd dus gedaan met het gevoel wat ik eerder
beschreef dat ik nooit problemen heb gehad om daar
dankbaar voor te betalen.

je kan het wel proberen te verdedigen elenbee maar ik verdom het te betalen.
Typisch nederlands allemaal kankeren wat is het duur maar uiteindelijk toch maar weer dokken in de kroeg.
Nou over mijn lijk mijn zien ze er nooit meer als ze niet zakken.
Van ouds her is een kroeg voor het gewone volk maar op deze manier worden het yuppen cafes

Kijk en dat bedoel ik nou je gaat wel of niet naar de kroeg maar je loopt niet te zeiken dat het te duur is.

Een wip bij Yap Yum kost ook een fortuin meer dan bij moeder de vrouw. TOCH!!!!!!
En je loopt dan toch ook niet te kankeren dat die hoeren zo duur zijn. ( Nieuw topic waarom zijn de hoeren stukken duurder dan moeder de vrouw??)

Nog een voorbeeld

Voetballen kijken op TV is vele malen goedkoper dan naar het stadion tuffen. toch zijn die stadions goed tot zeer goed bezet!!!!

Schijnbaar is de gedachten gang hierover anders

Dan personeelkosten
De kosten van personeel zijn echt wel hoger dan alleen maar een flutsalaris.

Je moet maar eens aan je werkgever vragen wat voor uurtarief hij voor jouw berekent , schrik je je kapot!!!

Wat kost een officiele winter schildertje tegenwoordig per uur??? Nou.

Een beun kost je al 25? per uur en die werkt zoewart en draagt niks af.

Einde kommentaar

Elenbee

Originally posted by elenbee

Een wip bij Yap Yum kost ook een fortuin meer dan bij moeder de vrouw. TOCH!!!!!!
En je loopt dan toch ook niet te kankeren dat die hoeren zo duur zijn. ( Nieuw topic waarom zijn de hoeren stukken duurder dan moeder de vrouw??)

Is dat wel zo???

Bij mijn vrouw kost 2 a 3 wippen per maand toch zowat mijn hele maandloon.
Ik geloof dat ik bij de dames van plezier voor die 2 a 3 wippen toch goedkoper ben, en ik kan nog eens zelf beslissen wanneer ik wil.

Of mag jij vaker ;-)

Als je met een kroeg op een A1 locatie zit betaal je wel de hoofdprijs voor de huur van het pand (de meeste panden kun je niet kopen daar). En het huurcontract is meestal voor 5 of 10 jaar.

Als starter is het dan een "gok" om een kroeg te beginnen want als je falliet gaat zit je nog wel aan dat huurcontract van 5 of 10 jaar vast. Dan moet je nog het interieur en de eventuele goodwill overnemen, startkapitaal ,gas water en licht, personeel, vervanging van kapotte machines. Reken dit maar eens voor en kijk maar eens wat je dan moet vertappen om deze kosten alleen al er uit te halen, en dan heb ik nog lang niet alles opgenoemd wat er nog bijkomt.

groeten eric

@lonewolf.

Als je bij de dames van plezier ook drie wippen maakt per maand en er de rest van de maand bij inwoont??? volgens mij moet je dan Boonstra zijn om dat te kunnen bekostigen.

Trouwens zo'n antwoord had ik niet verwacht van een volwassen vent.

@ de rest
Maar alle gekheid op een stokje.

Idd is een pilsje en een hapje in het restaurant, cafe etc , prijzig.

Elenbee en Eric leggen m.i. het redelijk goed uit dat ook de kosten van het etablisement en kosten personeel de laatste jaren enorm gestegen zijn.

En ja dat van die BMW en Mercedes en de Harley, schijnbaar jaloezie,

Als je de overwaarde van je huis opneemt kan ieder Jandoedel die ook aanschaffen, zo moeilijk is dat niet

Wij zijn met zijn allen veeleisender geworden.

Rijden allemaal 1, 2 en soms wel drie autoos per gezin en gaan 4 keer per jaar op vakantie.
Maar een extern pilsje moet schijnbaar maar een duppie duurder zijn dan de consumptie thuis.

Uitgaan en je volpompen is iets voor de jeugd en die klagen niet.
Die zuipen en bellen voor ruim 50-100 euro/mnd mobiel (We Belluh!!)

Ben erg benieud of degenen die hier zo hard staan te schreeuwen de oorspronkelijk e-mail gedachte al aan zoveel mogelijke "vrienden" hebben doorgezonden. Of is dit alleen een gallijn!!

Dit is mijn visie, ik stuur de email absoluut niet door omdat ik zelf bepaal wat ik uitgeef aan uitgaan en me beslist niet laat voorschrijven en als een kuddedier te gaan volgen.

Groetjes

wat een gelul allemaal

je gaat uit en smijt met geld of je blijft thuis, zet een krat Jupiler koud en je houd je klep verder.

makkie toch ? :)

merDe

Een aantal jaren geleden was een pilsje fl1,50 en zaten er ongeveer 30 personen in de kroeg. Ik ga elke vrijdag naar mijn stamkroeg en betaal nu 1,40 euro voor dat zelfde pilsje en er zitten nu nog gemiddeld 10 personen in de kroeg. Eigelijk komt er nu minder binnen, of toch eigelijk ook wel weer meer, aangezien dat hij wegens te weinig klandizie het personeel moest ontslaan.
Nee, dan de heer Sjoerd Kooistra die met zijn kroegen toch meer geld binnen haalt dan de heer Boonstra.
En dat komt niet omdat zijn pilsjes zo goedkoop zijn, maar omdat hij een monopoly positie heeft in Groningen.
Hij beslist daar de prijzen.
Ik ging altijd met een aantal vrienden stappen, maar door de prijsstijging vallen er steeds meer af.
Het is dus niet zo dat zij niet uit willen, maar dat zij niet uit kunnen.
Het is dus gelul als er iemand zegt, je gaat uit en smijt met geld of je blijft thuis enz. enz. In de kroeg heb je toch ook een sociaal gebeuren, en voor de mensen die niet meer hun pilsje in de kroeg kunnen betalen, is dat ook voorbij.
En dat krijg je als de prijzen niet naar beneden gaan.
En de lonen van de obers gaan mee omhoog, want ook zij willen een pilsje kunnen kopen.

Originally posted by schotelfan

Terrasvergunning voor 48 m2 2001 ? 660,- tegen ? 990,- in 2002 + 33 %

Geen wonder dat jij maar nauwelijks het hoofd boven water kan houden: van 660 naar 990 is een stijging van 50% :))

Nog even ter herinnering. Supermarkten in de slag!
Goedkoper kan niet? Gaat niet bestaat niet dus! Nu de kroegen nog!
Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan