brand vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Hoi heb weer eens een vraagje.

Ik brand normaal gesproken met mijn Nec brander DVD''s van Traxdata met 8 X speed DVD +R

Nu heb ik een partij van traxdata met 16 X speed DVD -R
Deze werken niet,, dan krijg ik de melding dat branden mislukt is omdat hij start van disc at once niet kan uitvoeren.

Kan dit,, dacht dat hij deze dvds ook normaal zou moeten kunnen branden.

Ik heb het zelfde gehad. Bij mij lag het aan 2 dingen. 1) de harde schijf was zovol dat er niet genoeg ruimte was, je moet minsten voor een dvd 4 gig vrij houden. 2) lag het aan de cd/dvd deze waren van slechte kwaliteit.

;)
Nr.10

Heb je ook de laatste firmware in de nec?
En kan hij het medium ook aan volgens hun info?
Grtz.

Ruimte genoeg op mijn pc dus dat kan het niet zijn.

Heb in het verleden wel andere firmware van Harry erop gezet,, hij zou tot 32 X moeten kunnen branden volgens mij.

Heb er verder ook geen verstand van.

Tja jack, moeilijk te zeggen.
Ik heb ook een nec en gebruik alleen +R +RW en heb nog geen -R geprobeerd.
Kan er dus ook niet veel over zeggen.
Je kunt eens kijken met dvdinfo (het progje) wat voor type die -R traxdata zijn en of ze voor jouw brander geschikt zijn.
Maar het blijft een vervelende zaak!
Grtz.

maar snap er nog niks van of het met firmware te maken heeft of niet.
Het -kan- met firmware te maken hebben, hoeft echter niet perse. Doch als er nieuwe firmware beschikbaar is, dan is het wel de moeite het te proberen, vaak zitten daar zaken in verbetert zodat meerdere merken mediums geaccepteerd worden.

Ik heb zelf een NEC 3540 en brandt altijd op Arita's. Laatst had ik een paar -R dvd's van een paar merken, Platinum was er ook bij, en ook een Traxdata, maar heb er geen problemen mee gehad.

Ja, bij een firmware-update zit ook meestal een overzicht van welke media typen hij extra herkent.
Bij traxdata heb ik geen flauw idee welke het is, en dat kun je met dvdinfo zien zoals je weet.
Natuurlijk niet meteen alles weg gooien voordat je wat geprobeerd hebt.
Grtz.

Ik heb gewen zin om moeilijk te gaan doen,, heb de laatste firmware erin zitten dus als ze het niet doen doen ze het niet,'
dvdinfo kan ik niet vinden althans niet met een sleuteltje.

Dus ik ga wel andere kopen alleen helaas verkopen ze geen traxdata 8X DVD +R meer dus kan er niet een poll gestart worden wat nu goede DVD''s zijn en waar te koop voor de laagste prijs.

Zie zoveel merken maar weet dat een hoop van julie de bekende merken bagger vinden zoals bv. aritas.

Dus laat maar horen want wil komende dagen wel nieuwe dvds gaan bestellen :)

Kan je die dvd's niet op 'n lagere snelheid branden, bijv. 8x, daar lees ik niets over in je bericht.
En Arita is, naar wij dachten, geen bagger.
Ik heb er althans geen problemen mee en mijn eerste audio cd van Arita (4 oktober 1998) speelt nog steeds als 'n tiet.

ben ik met je eens, heb nog nooit een arita gehad die ik niet kon branden. en zelfs mijn oudste arita cdtjes werken nog steeds, dat kan ik van mijn oude princo niet zeggen.
gr blokker

Nee dat heb ik geprobeerd met 8X speed te branden.
Probleem is volgens mij gewoon dat het 16X schijfjes zijn,, als ik de read me lees van de patch van Harry die er nu in zit ondersteund hij alleen maar schijfjes van 8X Speed en geen 16 X.

dus eigen schuld dikke bult.

OK zal die aritas eens gaan proberen,, dacht dat BT eens had gezegd dat die niet zo goed waren,, maar goed smaken verschillen toch hiermee denk ik.

Als iemand die 16 X speed dvds -R wil hebben geef maar een gil dan stuur ik ze je wel op.

Merkwaardig hoor! Dat het bij 8X ook fout is!

Die oude aritas zullen dan wel goed zijn, maar die nieuwe doen het bij mij totaal niet! Zijn toevallig ook 8X +R.
De platinums doen het wel allemaal goed (-R, -RW)
En de verbatims (-R, 16X) uiteraard helemaal OK.
Overigens brand ik meestal op 4X, hoewel 8X ook nog geen problemen gaf.
Er is dus wel iets te zeggen over die dingen.

Grtz.

Correctie!
Het zijn allemaal +R natuurlijk! Die ik hierboven noem.
Wat een gedoe ook allemaal, dat geplus en gemin, haha!
Was helaas te laat voor de edit funktie.
Grtz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan