Breambox probleem

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij het installeren van NewCmad 5,26, is er iets mis gegaan.

Ik hed een Beta van RuDream er opstaan met de VAR/ op HD, is mij zo geleerd.

na de installatie van de newcamd bleef hij rebooten, dus een nieuw img er in.

Van DBF heb ik ruDREAM271104_Newcamdv.5.25_Scam251104 gedownload en geinstalleerd via de seriele kabel.

Nu heb ik het volgende probleem, bij het kiezen van nederlandese zenders zegd de EMU dat hij op de common interface staat, maar geeft linkboven Newcamd aan, maar geen beeld op de nederlandse zenders. Alleen heb ik beeld op de FTA kanalen.

Als ik een harde reset geef, stekker er uit en 10 seconden wachten, heeft hij dezelfe instellingen terug.

Kan iemand mij een tip geven wat ik nog kan veranderen.

Groetjes Bert.

Zelf even schakelen naar een andere EMU

en keys downloaden

Omdat je de /var op de hd hebt staan en waarschijnlijk de HD niet geformatteerd hebt, staan die gegevens er nog steeds.
Ru kijkt daarnaar. Je zal handmatig even de emu goed moeten zetten of anders opnieuw installeren.

Wat BlackTiger als laatste aangeeft. lijkt ons het beste: opnieuw de emu's installeren, dat is zo gedaan.

Ga naar Menu - Setup - Manager Addon of korter:

Menu - 6 - 7

Vervolgens kies je remove all addons en je verwijdert alle addons, ook evt. de russische taal; tenzij je die gebruikt.
Als alles weg is, dan installeer je de nieuwe emu's. Normaal gesproken heb je aan radegast en newcamd voldoende. Je kunt immers alles met newcamd kijken behalve Premiere World.

Bedenk dat na elke emu installatie de DB zal rebooten.

Als alles klaar is, ga je eerst naar een Nederlandse zender en je selecteert uit het emu menu: Newcamd. Dan kijk je even of je beeld hebt en zo niet, dan tracht je beeld te krijgen. Daarna weer terug naar het emu menu en onder Newcamd zie je staan een rode knop (Channel) en daar rechts naast: Bouquet. Je klikt op Bouquet en je selecteert uit het volgende venster het bouqet waar je nederlandse zenders staan. Nu wordt aan alle zenders uit dat bouquet newcamd als standaard emu toegekend en wordt bewaard op je dreambox. Normaal gesproken zouden overigens alle bouquetten newcamd als standaard hebben, zo niet dan moet je de bouquet handeling voor elk bouqet herhalen.

Had al bedacht dat de problemen op de HD waren mar de Var/.

In het menu de Var op de HD uitgezet, is wel een nadeel bij, moet opnieuw flashen.

Dus ben ik nu aan het doen.

Later het resultaat.

Groetjes en bedankt, Bert

Uitslag:
probleem blijf nu rebooten.

eerst erase.img gedaan
toen het image er opgezet.

Reboot en reboot en reboo.

Stekker er uit gehaald.

Wat nu HELP

Bert

verwacht dat nog steeds naar de Var/ op de HD kijkt.

Dus HD losgekoppeld.

Bert

Flash erase al geprobeerd???

Je klacht lijkt erop dat je var box vol zit, deze kan je dus legen door een flash erase..

GR Fred.

Ja die ook gedaan, geen oplossing.

Nu heb ik erase.img gedraaid en 108.1 er opgezet.

Na de reboot weer serieel aangesloten en ga ik er een Rudream img op zetten.

Daarna weer testen.

Bert

het resultaat is dat na een Flash met erase en een nieuw RuDream image de Dreambox opstart en na even down gaat.

Ik ben bang dat ik het nu niet meer weet.

Wat zijn mijn volgende stappen.

Help.

Bert

Sorrie jongens, scheld mij de huid maar vol.

Als een beginneling te werk gegaan.

De Flash Erase "Knoppie links boven", helemaal vergeten.

Ikke dom dom dom dom.

Maar nu werkt hij weer, dus ben ik weer blij.

Groetjes Bert

GRRRRR..$**#@*&#&$#&@@$#&$#&$#&%$#&$#&$#&%$#&$#&#&$#....

Flash Erase....Ik had het je gisterenavond al gezegt....lol

Gr Fred.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan