Brute forcen...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.196
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Nou zit ik dus weer 1 en ander te lezen, en dat gaat over het Brute forcen.

Wat ik er nu aan kan volgen is dat het gebruikt werd of wordt om net het laatste stukkie van een smartcard uit te lezen, maar hoe moeilijker het is, hoe langer het duurt.

Nou ken ik het principe Brute forcen niet helemaal, maar ik heb er wel eens mee gewerkt, met name met het programma "Mkf" die optie zat daarbij...

Maar welke progjes gebruiken dat nog meer? Bij sommige programma's die ik wel eens gebruik lijkt het ook wel eens dat er niks gebeurt, maar gewoon omdat het zolang duurt lijkt het of dat er niks gebeurd...

En ook eigenlijk toch ook de vraag, wat het nou eigenlijk precies in houdt heel dat Brute forcen, want voorheen bij seca1 e.d. was het allemaal zo makkelijk, tenminste toen er de goede software voor was, want dat werktte toen vanwege de toen aanwezige bugs gewoon perfect ;)
 
makkelijk uitgelegt werkt het zo.
je hebt de vraag en je hebt het antwoord gelogt. de vraag gaat doormiddel van het algo door een sleutel heen en dan krijg je het antwoord.
nu kon je doormiddel van de 9999999 truk 5 bytes uit een seca1 kaart lezen.
dan had je het brutforse proggie waar je die 5 bytes als sleutel nam en dan de laatste 3 bytes op 00 00 00 zette, je gaf de vraag in en het antwoord en dan ging het proggie de vraag doormiddel van het algo door de sleutel halen die steeds met 1 verhoogt werd, net zo lang tot het andwoord het zelfde was als dat je had ingegeven.

en dan had je de sleutel uit je kaart.

met die drie missende byte`s was dat zo gebeurt maar nu kunnen we nog niets uit onze kaart lezen en we weten ook het algo niet.

gr blokker
 
Dat verhaaltje kende ik dus toch al, dus ik weet voor nu dat ik mezelf niet echt in het brute forcen moet vastleggen..

Dan is het dus toch iets anders wat ik eigenlijk zoek dan ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan