BTW aliexpress

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Nu dat je over elk bedrag bij een bestelling bij Ali extra moet betalenn na 1 juli, heb ik diverse bestellingen gedaan in augustus en idd Ali verrekende na de deal extra BTW.
Dus je kocht iets van 10€ en pas na de druk op betalen verschijnt de 10€ + BTW te betalen 12€50 of zoiets.

Nu heb ik afgelopen week 3 bestellingen geplaatst
1 van 68€
1 van 24€
1 van 15€

Alle drie de bestellingen werden nu zonder extra BTW afgeboekt. Ook op de bestelling staat geen BTW bedrag vermeld.
Zijn de bedragen nu bij ALI allemaal aangepast voor EU dus incl BTW of word ik nog verrast door customs en postnl.?
 
Ik mocht €23 betalen bij Post.nl anders geen pakketoverdracht….
 
Als je een rekening hebt met BTW erbij en je hebt ook de BTW betaald zou ik een klacht indienen bij PostNL. Kan wel even gaan duren.
 
Dus Ali gooit er met de pet naar , in Augustus duidelijk BTW op de rekening . En nu een factuur zonder BTW vermelding , dat gaat me een flinke smak geld extra kosten.

Hoop dat die knakkers een lager bedrag op de verzending sturen dan kan het nog misschien meevallen , iig rekent post nl 4€95 ipv 17€ voorheen.
 
Kosten van PostNL waren voorheen 13 euro. En daar komt dan nog de BTW bovenop.
Maar er zit een aantal euro's verschil in tussen online betalen en bij een PostNL punt, dat was mij niet bekend.
Nu is het 4 euro kosten of 7 euro.
En boven 150 euro is het 10 of 13 euro.
daar komt dus nog b.t.w. boven op en boven 150 euro ook nog eens invoerrechten.
 
Maar tegenwoordig kan je toch ook producten bestellen met Ali binnen Europa? Dan ben je toch van die invoerkosten af en de prijs is dan incl. BTW?

Niet alle winkels zullen en kunnen hun goederen in Europa verkopen maar het is een begin.
 
Klopt, maar nog lang niet alles is via "European warehouses" te bestellen en het is dan ook vaak weer duurder, dus die BTW betaal je dan toch wel.
Het is een begin, maar als ze zich gewoon houden aan de regels en van die aparte regeling gebruik maken voor het buitenland, dan kunnen ze aan ons gewoon BTW tellen en zijn wij van het geneuzel af.
 
Ik zie sinds een tijdje (niet meteen in juli) de opmerking bij alle prijzen die ik daar zie, dat dat inclusief BTW is.
In onderstand plaatje van een willekeurig gekozen product, zie je onder de prijs en in het grijs, dat de prijs inclusief VAT (oftewel BTW en het Engels) is.
Ik heb dus wel ingesteld dat in in Nederland zit, en de prijs in Euro's wil zien (overigens ook dat ik alles in het Engels wil zien maar dat komt dan steeds terug in nogal beroerd naar Nederlands vertaalde teksten).
Hoe dat verder financieel afgehandeld word weet ik niet omdat ik daar al een tijd niets meer besteld heb en dat voorlopig ook niet meer zal doen.


Ali-BTW1.png
 
Ik heb dus wel ingesteld dat in in Nederland zit, en de prijs in Euro's wil zien
Dat is ook wel belangrijk. Webshops kunnen niet ruiken waar iemand woont. Ik heb recent nog elders iets besteld, een elektronische bestelling. Gaf ik Nederland aan, kreeg ik 21% b.t.w. er bovenop. In Zwitserland 7% en in de VS niets. Shopsoftware reageert op het land. Vrij logisch ook.
Bij Ali kun je dat ook zo testen.

Het enige wat ik niet weet is of de door Ali gebruikte software ook rekening kan houden met of een verkoper wel of niet aan die speciale EU belastingtralala wil mee doen of dat hij het betalen van BTW aan de koper van het betreffende land over laat. Volgens mij mag dat laatste officieel alleen nog als je minder dan 1.500 euro of zoiets per jaar verkoopt aan een EU land inwoner. Hoe dat zit weet ik ook niet meer precies of dat het inderdaad 1.500 is of meer.
 
@Parabolica, klopt dat je ook via magazijnen in de Eu kunt kopen, maar pas op meestal is dat niet gratis en worden soms gigantische bezorgkosten in rekening gebracht, maar soms heb je geluk en is het lucratief .
En je moet goed zoeken of een product uit een eu magazijn beschikbaar is.
 
En je moet goed zoeken of een product uit een eu magazijn beschikbaar is.

Het is allang geleden dat ik wat heb gekocht op Ali @the matrix. Maar bij sommige artikelen stond erbij dat je kon kiezen uit Spanje, Frankrijk, etc.
Maar niet elke Chinese winkel zal zijn artikelen via Europa willen gaan bieden. Persoonlijk denk ik dat dit in de toekomst wel meer gaat gebeuren met het gevolg dat die artikelen flink duurder zullen gaan worden. Slecht voor ons als consument maar misschien dat bepaalde (merk) producten hierdoor weer gaan dalen in prijs door deze concurrentie.

Op een ander forum lees ik ook dat het niet altijd goed gaat tussen leveren en afleveren. Soms wordt er zelfs 2x BTW geheven en inklaringskosten omdat de documenten ontbreken. Iemand kocht voor €3,68 aan magneetjes in China en de kosten liepen op met €13,00 inklaringskosten en dan nog de 21% BTW er boven op?

En dit is precies wat Europa wenste te bereiken en dat is dat wij minder in China kopen.
 
€3,68 aan magneetjes in China en de kosten liepen op met €13,00 inklaringskosten
Dat lijkt me behoorlijk stug, dus hier twijfel ik wel aan. Want die 13 euro waren de inklaringskosten voor 1 juli en toen werd er nog niet naar bedragen onder 22 euro gekeken.
Zoals je kon lezen in mijn link is dat tegenwoordig 4 of 7 euro afhankelijk van de betalingswijze.
Daar komt dan wel nog de BTW overheen, dat klopt dan weer wel. Maar als je al betaald hebt en dit kunt aantonen kun je bezwaar maken.
Schijnbaar zijn geschenken tot 45 euro nog steeds BTW vrij, maar let op... ze zetten het er niet bij maar met een beetje zoeken bij de douane kom je er wel achter. Het gaat hier alleen om particulier (dus persoonlijk) verstuurde geschenken.
Geen geschenken die door een webshop verstuurd zijn dus.
 
als Post.nl geen documenten aantreft gaan inklaren en die kosten schijnen standaard €13,00 te zijn excl. BTW.
Volgens mij heb je niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Die kosten zijn geen 13 euro meer since 1 juli.
 
Volgens mij heb je niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Die kosten zijn geen 13 euro meer since 1 juli.

Die kosten zijn nu zoiets van €4,70 of zo maar ik zal je de link per pm sturen en dan kan je meelezen want soms rijzen bij mij de haren ten top als je hun ervaringen leest.
 
Die kosten zijn nu zoiets van €4,70
Inderdaad niet goed gelezen wat ik schreef. Want ik stuurde de link met de officiële prijzen en dan is het ofwel 4 euro ofwel 7 euro afhankelijk van of je online betaald of via een PostNL agentschap.
Maar ik weet niet of ik wel wil gaan lezen aldaar. Want als ik deze ongein dus lees, vraag ik me af hoe het zit met het waarheidsgehalte aldaar.
Mensen klagen nogal eens graag in overtreffende trap.
 
Het ligt ook wat genuanceerder dan ik het opschreef.

"Volgens een postnl medewerker via de telefoon is de stelregel om de invoerrechten te bepalen(indien onbekend wat de inhoud kan zijn),standaard 13 euro adminstratie kosten+21% btw van de geschatte waarde."

Maar ik weet niet of ik wel wil gaan lezen aldaar. Want als ik deze ongein dus lees, vraag ik me af hoe het zit met het waarheidsgehalte aldaar.

Daar zijn ze net zo serieus als wij hier zijn. :biggrin2:
 
Whahaha ja wij maken hier wel een hoop lol maar op serieuze vlakken zijn we normaliter toch wel serieus. :)
Anyway het is wel duidelijk dat er teveel mis gaat bij PostNL, met name op bepaalde plekken gebeurt dat vaker dan op andere plekken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan