C + digitaal kabel

J

Johnny Doe

Ik weet dat dit niet op deze site hoort, maar wilde deze ook niet op kletspraat plaatsen.

Heeft iemand al ervaring met c+ digitaal op de kabel (A'dam), ontvanger bekeken, ziet er qua uiterlijk precies uit als een strong8000, 2 lezers, binnenwerk ziet eruit als een philipsDST behalve natuurlijk frontend, en bep. spanningen voor de 13V/18V. Menu is bijna hetzelfde als seca doos, behalve natuurlijk de zenders zoeken met freq.

Kaart is blauw, uitgelezen, prov.0 SECA, Prov.1 c+digitaal aanwezig, PPUA is 0000.

Zeer interessant, is dus ook SECA codering.

Moderator, als je dit verwijderen vindt ik het ook goed, maar was te interessant om niet te vermelden en te hot om op de FAQ of kletspraat te zetten.

Johnny Doe

 
Volgens ATR: V4.1

IDENT: 00 00 NAME: SECA PPUA: 00 00 00 00 00 00

IDENT: 00 2E NAME: CANAL + PPUA: 00 00 00 00 00 00

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

IDENT: FF FF NAME: ÿÿÿÿÿÿÿ PPUA: FF FF FF FF FF FF

Provider 0 .

Record 0001 = 01 00 00 00 00 00 00 80 00 00 00 E0

Record 0002 = 00 06 02 00 41 00 2E C0 45 10 A0 E0

Record 0003 = F0 FF FF FF FF FF FF FF FF D7 00 80

Record 0004 = 50 FF FF FF FF FF FF FF FF 87 00 C0

Provider 1 .

Record 0005 = F0 FF FF FF FF FF FF FF FF FA 00 81

Record 0006 = 50 FF FF FF FF FF FF FF FF F5 00 C1

Record 0007 = F2 FF FF FF FF FF FF FF FF DE 00 81

Record 0008 = 52 FF FF FF FF FF FF FF FF BF 00 C1

Record 0009 = F3 FF FF FF FF FF FF FF FF 01 00 81

Record 000A = 53 FF FF FF FF FF FF FF FF D5 00 C1

Provider 2 .

Provider 3 .

Provider 4 .

Virgin kaart??, MK02,03 aanwezig

JD

 
Hahahahaha wat dom van ze. Ik had verwacht dat ze voor kabelkijkers die nieuwe kaart zouden inzetten vandaar mijn vraag. Deze lijkt identiek aan een virgin kaart voor satelliet. Kabel is hier verreweg de grootste markt.

Ze gebruiken wel andere keys, Ident 00 2E.

En andere startuprecords.

Key02 was voor pre-enable, en key03 ?????

Ze worden bij aanmelden eraf gegooid maar ik heb ze uit beesterij een keer uitgelezen (uit een sat kaart). Je weet nooit waar het goed voor is ;)

 
Vergelijk deze:

sat:

01 00 00 00 00 00 00 00 00 80 00 E0

kabel:

01 00 00 00 00 00 00 80 00 00 00 E0

dan zie je dat er één bitje gezet is, en wel op een andere plek.

01 00 00 00 00 00 00 80 00 80 00 E0 die moet dus zowel in sat als kabel werken.

Ik ben benieuwd of het echt een aparte mux wordt of dat we via satelliet met Ident 002E straks ook CDig kunnen kijken

(Net als met bijv Numericable het geval is, bedoeld voor kabel maar werkt ook via sat.)

 
Ben zo'n doos door mijn werk van de week voor het eerst tegen gekomen, is dus seca, maar ook met een analoog gedeelte erin...:biggrin:

Dat de ppua 00000 is, is voor een virgin kaart normaal, maar lees de kaart nogeens uit na de 10 dagen pre-enable.

dan moet! deze veranderd zijn, anders kan C+ de boel nooit op zwart zetten als je niet betaald...:)

Of ze moeten alles via de Seca provider en unique adres doen. (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk)

Als ze dit pre-enable systeem houden, dan zou deze pre-enable key op een GW of Atmel wel hele! leuke mogelijkheden geven...:biggrin::biggrin:

Toch jammer dat ik geen kabel heb...:sad:

Gr FranX

PS: Misschien is dit ook wel de reden dat ze bij C+ zulke harde akties tegen de verschillende satborden hebben ondernomen, als hun hele kabel verhaal op twee druppels water lijkt op de reeds aanwezige kennis, dan is de boel al gekraakt voordat het op de markt komt...:biggrin::biggrin:

 
FYI: pre-enable bestaat op sat niet meer, en op de kabel zullen ze het vermoedelijk ook niet gebruiken. Dat die keys 2 en 3 op de kaart staan zal iets met het produktieproces te maken hebben. Tenslotte zijn die al enige tijd geleden ontwikkeld. Je ziet eigenlijk een cyclus: een smartcard wordt ontwikkeld, op de markt gebracht en dan is ie enige tijd "veilig" tot er wat foutjes ontdekt worden. Op den duur is de techniek zo snel verder gegaan dat hij achterhaald is en vervangen moet worden. Bij Sky is dat gebeurd, bij Eurocrypt eveneens. Ik maak me sterk dat een pay-tv provider de risico's van een systeem met losse kaarten niet kent. Ik denk dat het puur een geldkwestie is: zolang een "hack" niet echt bedreigend is doet men er niet of nauwelijks iets aan, zelfs als het op beperkte schaal gebeurt. Op het moment dat het echt publiek wordt en er komen verhalen in de media, worden providers bijna verplicht iets te doen. Dat punt is onderhand wel bereikt en daarom had ik verwacht dat ze met een nieuwe goed beveiligde kaart zouden komen. Op zich is het codeersysteem in orde. De vraag is: heeft c*+ dit soort dingen onderkend en er een "potje" voor gemaakt? Of maken ze er een "potje van"? Een ding is zeker: het levert inzicht in CA systemen op en als je dat interesseert dan heb je er meer plezier aan dan tv kijken ;-))

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan