C+ kaart valt 's avonds uit?

Thanks voor het aanbod Saat. Maar ik ga eerst zelf even proberen, want het is niet bij mij maar bij een kennis van me.
Mocht het niet lukken kan ik hem gelijk vragen of hij het ook goed vind dat je helpt, maar in elk geval hartstikke fijn aangeboden!

En tot wederdienst bereid uiteraard.

He bt hoe is et nu afgelopen ?

saat

Krijgen jullie nog bericht van, ik heb nog geen tijd gehad om langs te gaan, dat gaat vanavond ook niet lukken dus als het goed is dit weekend.

black tiger geef je nog een goede tip.
koppel de harde schijf eens los.
dus minder warmte en probleem met de voeding verminderd.
denk dan dat kans is dat het blijft werken.
pss... je hebt geen tijd vraag ze dan even het deksel te openen en de voeding van de harde schijf te lossen kan niet moeilijk zijn..
dan kan dit al eens getest worden.
hopelijk sucses.
mvg droopy

Bedankt voor de tip.
Het vreemde is dat het altijd goed gewerkt heeft, met die hd, dus vind het vreemd als het dan opeens een probleem zou geven. Maar het kan natuurlijk altijd.

Ik had beloofd nog iets te laten weten. Gisteravond heb ik dan eindelijk tijd gevonden te gaan kijken, er bleken ook hakkelingen te ontstaan bij opnames, dus tja, wellicht toch een warmteprobleem met de hd?
Hoe dan ook, ze dachten dat ze de Dream uitgezet hadden maar die stond niet uit maar op standby, dus kon fijn warm blijven.
Onder de Dream staat een @sat die in bedrijf was.

Ik heb de kabels weer omgeplugt, er stond 1 opname op de hd, die gaf geen storingen. Nieuwe opname gaf ook geen storingen.
De doos is aan blijven staan, zeker anderhalf uur, 0 problemen. Ik heb gevraagd of ze me wilden bellen als er nog een storing zou optreden, maar gisteravond is alles dus fijn blijven werken.
Beats me, ik weet het niet. Zal dus afwachten worden of en wanneer het weer voor komt. Tot aan de huidige klacht heeft het ding een half jaar perfekt gewerkt dus wie weet....

Ohja, ik had nog nagevraagd, het was alleen bij de NL zenders. FTA zenders bleven gewoon werken, dus misschien een warmteprobleem met de kaart geweest, die het echter in de @sat gewoon goed deed.

Allemaal nogmaals dank voor de hulp en de tips!

denk ook even aan de ide kabel mischien ligt ie op de proccesor
dan heb je dus snel een koelings probleem

en bij de pc's slaat ie dan gewoon uit pats alles uit ff wachten en weer goed
dus een pc zal dan wel beter koelen met de koeler erop
ik was namelijk een keer vergeten het fan'etje aan te sluiten en dan gebeurt dat dus

dus mischien de kabel

suc7
grtzzzz

Zou kunnen, maar dan zou hij vaker last moeten hebben. Inmiddels loopt ie al sinds de dag voor mijn laatste reply zonder problemen.

jantje-sat zei:
ik was namelijk een keer vergeten het fan'etje aan te sluiten en dan gebeurt dat dus

dus mischien de kabel

suc7
grtzzzz

welke fan/cooler gebruik je ?

greets

raar ik er herken dat probleem ook ik heb 2 dreamdozen 1 voor beneden en 1 op de slaapkamer.
ik heb dan 2 eleptische schotels, 1 voor de dream beneden en een voor de dream boven.
overdag heb ik perfect beeld boven en s,avonds valt hij regelmatig weg .of het het lijkt of hij minder signaal krijgt ga ik dan zappen heb je soms helemaal geen beeld en dan wacht je even dan lijkt het of het zich gaat stabiliseren dan gaat een tijd lang goed met het beeld.
dan ik dan naar kan ik dus goed kijken.
de sat finder op de dreambox geeft dan aan 50% signaal op bijvoorbeeld ned1.
zap ik dan door na een ander kanaal en ga dan terug naar weer bijvoorbeeld ned1 geeft hij tot 70% signaal aan.raar of niet.

Nee dat is niet raar, dat is het gevolg van een technisch iets bij Canal+ waarbij ze gekozen hebben voor een concept dat ze wat bandbreedte (of signaal) wegpikken bij 1 zender en het bij een andere zender erbij zetten als die wat belangrijkers heeft.
Een soort dynamische verdeling dus, dat werd dacht ik toen hoofdzakelijk gedaan om bij voetbal de betreffende zenders een goed signaal te kunnen garanderen.

50% op Ned1 is echter te slecht, dan staat je schotel toch niet optimaal uitgeregeld. Je zou eens kunnen kijken bij de signaalmeting van de Dreambox of de onderste balk, de BER dan ook soms uitslaat. Zoja, dan even opnieuw uitrichten. Je zou toch echt minstens een 60 a 62% moeten hebben minimaal.

Ligt natuurlijk ook een beetje aan je schotel, dit is wat ik bij een oude schotel 60cm had. Bij de nieuwe is het normaliter iets van 87% en op minder bedeelde zenders 's avonds ligt ie rond de 75%.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan