C+ kaart valt 's avonds uit?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.454
Punten
113
Leeftijd
61
Een vreemd probleem.

Een kennis van me heeft een Dream 7000. Als ik me niet vergis met Hydra erop maar kan ook rudream nog zijn.
Er draait een originele C+ kaart in op newcamd dacht ik. De doos heeft geen internetverbinding, draait dus standalone.

Sinds enkele weken doet het volgende probleem zich voor. Als ze 's avonds tv zitten te kijken, nieuws of een film, dan word opeens het beeld zwart en komt er de melding "no epg" te staan. Het beeld is dan ook niet meer terug te krijgen, niet na herstart of reset, ook niet na uit en aanzetten.
Meestal zetten ze hem dan uit en de dag erna doet hij het weer.

Is dit een warmteprobleem of kan dit ook ergens anders aan liggen?

lijkt mij dat het signal weg is staat er niet een boom of zo in de beurt dat er een tak voor langs waait
ik had dit namelijk op de camping dat er steeds een tak voor het blad langs waaide

Lijkt me toch iets anders dan signaal.

Als het signaal wegvalt meld ie toch : "No services found".

Denk eerder aan warmte of iets software matig, box aleens opnieuw geflashed??
Genoeg koelings ruimte rond de box?
Of leggen ze de dect telefoon, of een babyfoon of een mobiele telefoon naast de box?

Vreemd, vraagje BT, hebben ze dan nergens beeld meer, want dan kan het een warmte probleem zijn.
Of alleen op de zenders van C+, dat zou ik nog vreemder vinden.

Ik heb ook een 7000 en draai Radegast en Newcamd de laatste voor de C+ kaart te updaten. Heb dit problem nog niet bijmij gezien, of bemerkt.

Bert

Alvast fijn om te zien dat er aardig meegedacht word.
Even zien... bomen zijn het niet, de mensen hebben vrij zicht en het gebeurd ook alleen 's avonds dus tja....
Bij signaalverlies krijg je wel "no services found" inderdaad, zij krijgen "no epg" volgens hun zeggen.
Ik zal eens vragen of bijv. de ARD het dan wel doet, maar vermoedelijk doet niets het meer wat mij dan ook aan een warmteprobleem laat denken. Ze hebben wel een dect telefoon, maar die ligt niet in de buurt van de ontvanger die overigens vrij staat en genoeg koeling kan krijgen.

Als het softwarematig is vraag ik me af waarom het alleen 's avonds een probleem geeft, maarja, men wete maar nooit.
Ik zal in elk geval deze week eens langs gaan en zien hoe het ding staat en waar de telefoons liggen als ze 's avonds tv kijken.
Mocht dat niet helpen zal ik hem eens opnieuw flashen.

Thanks allen!

Misschien gekke vraag, maar woont je kennis buiten Nederland.
In sommige landen, waar de Astra alleen met grotere schotels (> 1.50 m) kan worden ontvangen heb je last van de atmosfeer. Tussen 18.00 uur en 00.00 uur zijn de zwakkere transponders (zoals RTL4 en RTL5) voor hen niet/slecht te ontvangen. Dat zijn de zenders die op de oude Astra zitten. Vervanging van die satelliet was al gepland maar doordat de lancering van Arabsat is mislukt, hebben ze die vervanging gecancelled en de satelliet gebruikt voor Arabsat. De nieuwe vervanging staat nu gepland voor 2007.

Jouw kennis zal wel in Nederland wonen in welk geval bovenstaande voor hem/haar niet opportuun is.

Bedankt voor de tip Eendenteam, maar inderdaad, mijn kennis woont ook hier in Zuid Limburg.

Ik denk dat het de warmte is. Staat de ontvanger in een kast die afgesloten is en staat hij dan in de standby stand dan blijft hij redelijk warm. Staat de ontvanger soms onder een videorecorder of een dvd speler?

Ik denk dat ze eens moeten proberen om de ontvanger eens aan te doen op het moment dat hij normaal uitvalt (en dan niet van uit de standby modus). Hebben ze dan wel ontvangst dan weet je het zeker. Dat het niet aan de kaart ligt.

Welke uitvoering hebben deze mensen? (Display kleur).

Ik denk dat als het beeld zwart wordt het misschien ook de moeite loont om even naar bvd te kijken of travel deze zijn nog analoog dus moeten deze beeld geven ook al doet C+ het niet.

Suc6,

;)
Nr.10

Black Tiger zei:
Bedankt voor de tip Eendenteam, maar inderdaad, mijn kennis woont ook hier in Zuid Limburg.

Dus t?ch buiten nederland !
:biggrin:

Nummer10 zei:
Ik denk dat als het beeld zwart wordt het misschien ook de moeite loont om even naar bvd te kijken of travel deze zijn nog analoog dus moeten deze beeld geven ook al doet C+ het niet.

Het zal het late uur zijn.
Of genoemde zenders er nog in analoge vorm zijn weet ik eerlijk gezegd niet.
Maar veel succes als je die gaat ontvangen en bekijken met je dream.
Je bedoelde natuurlijk dat die FTA zijn, wat ook zo is. :p

Kinder slot of een of ander timer???
Weet ik veel wat de dream allemaal kan!!

Ik zal het nakijken, overigens is Limburg buitenland inderdaad, wij zijn een land op zich, alleen niet zo ver weg dat we andere afstellingen moeten gebruiken Mas3. :biggrin:

@Nummer10: De ontvanger staat vrij, niet in een kast, maar op de grond op een kleine verhoging, als er al iets staat, dan staat hij op een andere ontvanger die overigens op het moment van gebruik van de dream niet aangesloten is en ook niet in de stroom steekt, dus koud is.
De Dream is eentje met oranje display en wat betreft serienummers lag ie dacht ik in de 3xxxxxxxxxx range.

Voor FTA gebruik ik wel ARD of RTL ofzoiets.:)

@bt

Ruil de smartcard van de kennis eens met die van jou, is het probleem dan verplaatst dan ligt het aan de kaart...

Blijft het probleem, dan de DM7000 even opnieuw flashen. (hydra1.09)

GR Fred.

Okido, als ik er heen ga neem ik die effe mee, thanks voor de tip!

Hallo Blacktiger.

Zo te horen heeft het met warmte te maken.

Dan kan het ook de lnb zijn.

Kijk ook even de kabels na, of die nog goed vast zitten.

Het kan van alles zijn,inderdaad vreemd.

Groetjes sat4ever.

twilight zei:
@bt

Blijft het probleem, dan de DM7000 even opnieuw flashen. (hydra1.09)

GR Fred.

Zou ik niet zonder USB sticky doen, var is zomaar vol bij Hydra.

Anders Pli Beryl, is Plug&Play :-00))

@bt het probleem gebeurt alleen op astra? en heeft jouw kennis een andere satellite geprobeert bijvoorbeeld hotbird sirus of..ik denk dat je hem opnieuwe moet flashen en kijken wat hij doet
grtz roufa!

Ik zal de tips meenemen, en hem ook vragen eens een andere satelliet te proberen.
Hij heeft een draaibaar systeem dus dat moet kunnen.
Een USB stick is niet nodig, er zit niets in de flash behalve 1 emu voor de kaart en de settingslijst dus dat zit wel snor.:)
Bedankt weer mensen voor de aanvullende tips!

he bt woon zelf ook in limbo (buitenland ) en bij jouw in de buurt als je wil kan ik je wel helpen hiermee ...

saat

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan