CAM Install probleem.

2

201034

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, want ik ben er al een tijdje

mee bezig maar zonder een stap verder te komen :sad:

Ik heb een Org DM800hd met gemini 4.70, werkt prima onder cam 2.1.4.

Nu wilde ik een ander cam kiezen, de 2.2.1, maar omdat dat niet meer

automatisch via de box gaat moet het er met het handje in.

Heb met WinZip het bestand e2-mipsel-cccam_2.2.1._101122.tar geextract

naar een folder op mn C schijf van mn PC. Bij het open van dit bestand kan je

aan het path precies zien waar de SH files moeten komen. Die heb ik netjes

gekopieerd via DCC naar die folders op mn DM800. Al die bestanden op atribuut

755 gezet. DM gerestart. Daarna in BP Cam gekozen 2.2.1. maar geen beeld.

Een vriend van me die via de share kan kijken ziet dat ik nog steeds 2.1.4. draaiende heb. Terwijl ik 2.2.1. in mn info balk zie.

Vervolgens een heb ik gemini 5.10 erop gezet, de zelfde handeling uitgevoerd maar dat werkt ook niet. Vervolgens heb ik via DCC Tunisia Add On geinstalleerd via DCC. In applicatie kan ik die plug in zien en heb daar mn cams gedownload. Daarna op gestart.

Het vreemde is dat ik die nieuwe cams die ik via Tunisia Add On heb gedownload niet terug zie in de Blue Pannel cam menu, er staat nog steeds common interface. En als ik naar links or rechts klik heb ik geen andere smaken.

Ik doe zeker iets fout, maar waar ga ik de mist in?

Wat zijn de handmatige stappen om een nieuwe Cam toetevoegen?

:shocked:

Hoi ,

Dat tar bestand moet je niet uitpakken maar zo in zijn geheel via DCC naar je tmp folder zetten.

Vervolgens ga je naar lokale extensies installeren.

Hoe het exact zit in jouw image weet ik niet want ik gebruik ze niet maar in de basis werkt het met alle images zo.

Dan zou het wel moeten werken.

Gr.

Wing

Hij kan die tar bestand niet zien, hij maakt er zelfs gz van. Word er gek van.

Dat Tunisa Add ipk, pakt hij wel, daar install ik de cam, maar ik weet niet waarheen deze gedownload word, heb ze nog steeds niet tussen mn cams

al in de tmp file gekeken of wellicht dat ie ze op een schijf wegzet als je die aan je box hebt hangen.

Je zult even moeten testen wat je dreambox wel en niet ziet.

Staat het bestand eenmaal in de /tmp van je Dreambox, maak de extensie dan .tar dat kun je gewoon wijzigen.

Wel even daarna pas opnieuw kijken met de Dreambox, want die ververst niet automatisch.

Werkt dat niet, maak er dan eens .tgz van en als dat ook niet werkt wijzig het naar .tar.gz en zie of dat werkt.

Een van deze drie moet hij gewoon zien en dan zoals uitgelegd handmatig installeren zoals Wing uitgelegd heeft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan