cam of CI-module???

M

mrtoep

ik zou graag het verschil weten tussen cam en CI-module

ik heb zelf een irdetomodule ongv.2jaar oud.Kan deze module omgebouwd worden en heb ik daar dan ook eventueel voordeel bij,ik denk zo aan seca,viacses en andere coderingen.

Graag meer uitleg .Dank bij voorbaat en kei toffe bord hebben jullie daar,ga zo door zou ik zeggen.groetjes

 
een ci module IS een cam module, een cam module is echter niet noodzakelijkerwijs een ci module.

simpel toch ? :)

cam = conditional access module

ci = common interface

je hebt dus cam modules die volgens de ci norm zijn gemaakt, en dus in meerdere merken (ci geschikte) ontvangers gebruikt kunnen worden. deze zijn te herkennen aan het formaat, het kaartje schuif je in de module, en ze passen in een standaard pcmcia type II slot van een standaard notebook pc'tje.

heb je een oude irdeto cam uit bv. een nokia geplukt dan kan je deze dus helaas niet ombouwen. dit is geen ci cam module.

Hoop dat het een ietsepietsie duidelijker is.

peter.

 
Verder is het zo dat bij een (bv. irdeto)cam ook nog een gedeelte van het decoderingsssysteem op de print (d.m.v. chips en software) van de ontvanger is geplaatst. Daarom kun je een irdeto cam ook nooit omproggen naar bv. een sec-cam.

In een CI-cam zit wel het hele hebben en houwen van het decoderingssysteem ingebouwd.

 
ok jongens bedankt voor de uitleg het is mij duidelijk zo

ik doe mijn ouwe irdeto-cimodule van de hand en ga me een secamodule aanschaffen dan heb ik meer mogelijkheden

ik heb wel een echostarontvangerd-2500IP.maar daar zou als ik het goed heb ook een seca of ashton-module in kunnen gebruiken.Nogmaals bedankt voor de snelle respons.groetjes.

 
Hey, de 2500IP is toch een ontvanger met 2 CI-slots? Dan kan je die Ird*to gewoon naast de Aston gebruiken. ;)

Als je er vanaf wil zet m dan maar hier te koop, er is vast wel iemand die interesse heeft. :biggrin:

 
ikke ikke ikke!!!

Ik ruil hem tegen een nieuwe aston 1.05!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan