Camd3 config en connectie

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.454
Punten
113
Leeftijd
61
Die camd3 lijkt wel op een combinatie tussen newcamd en radegast.

Usernaam, wachtwoord, maar ook die aparte files waaronder camd3 users etc.

Maar hoe connect je nu met camd3 naar de newcs server? Om bijv. je Dreambox op de slaapkamer te kunnen connecten naar een Firecrypt kaart die aan je linuxbak hangt en onder newcs netjes draait?

Ik zie namelijk in die camd3.config geen deskey optie, of heb je dan weer genoeg aan een usernaam en wachtwoord en hoef je geen deskey?

camd3.config kijken

# Kartenslots (anzahl beliebig)

# je eine Zeile für Slot:

# SLOT=devicename:type:au_g:au_s:au_u:port:username:password:deskey

#

# deskey für normale Slots ist optional, aber port,username und password müssen immer angegeben werden!!!

#

# devicename: Pfad (volständig) zum Device, oder Hostname von cardserver(newcamd)

# type: 1-serial, 2-intern(dreamox), 4-cardserver(newcamd)

# au_g: 1-eingeschaltet, 0-ausgeschaltet

# au_s: 1-eingeschaltet, 0-ausgeschaltet

# au_u: 1-eingeschaltet, 0-ausgeschaltet

# port: port

# username: loginname

# password: loginpassword

# deskey: cardserver deskey (14 byte)

#SLOT=/dev/tts/0:1:1:1:1:997:mastercrd:password1

SLOT=/dev/sci1:2:1:1:1:998:slotoben:password2

SLOT=/dev/sci0:2:1:1:1:999:slotunten:password3

#SLOT=localhost:4:1:1:1:22222:dummy:dummy:0102030405060708091011121314

de rest lukt nu wel denk :tong:

Yep thanks, voor een of andere reden had ik die laatste regels in de config niet te zien gekregen vorige keer.

Nu ging ik ze weer editten en zag ze wel, dus ook die deskey.

Thanks!

Wat zijn de voordelen van camd3 tov newcs/mgcamd en carderver/newcamd?

Nou eigenlijk gaat het om mgcamd. Deze kan met veel dingen connecten. Met newcamd servers, newcs servers, radegast servers en camd3 servers, maar je moet dan wel de config files hebben van deze emu's.

In principe heb je voor zover mij bekend de camd3 niet nodig tenzij er iemand een camd3 server draait. Maar als je naar de Firecrypt kaarten kijkt, die bij nieuwe Dreams (in elk geval de 7020) worden geleverd heb je camd3 nodig om daarop te connecten als je thuis voor een paar Dreamboxen een servertje op zet met newcs.

Een newcamd server kan alleen newcamd aan.

Een newcs server kan zowel newcamd alsook radegast aan en laat ook deze Firecrypt kaart werken.

Dat is dus het voordeel van een newcs server boven een newcamd server.

Het voordeel van mgcamd boven andere emu's is dat deze 3 emu's aan kan waarbij hij wel gebruik maakt van de config files van deze emu's (newcamd, radegast en camd3) maar je hebt niet meer de vertraging dat er steeds daadwerkelijk van emu geswitched moet worden.

Daarnaast is de ervaring dat de connecties sneller en beter draaien en ook het zappen sneller gaat. Je kunt gewoon met 1 emu (mgcamd) verbinden naar 3 verschillende andere emu's zonder dat je zelf van emu hoeft te switchen omdat mgcamd alles doet en da's het fijne van mgcamd.

CamX heeft ook zo'n optie, maar dan moet je in feite delen van de config van newcamd en radegast in die camx config plaatsen, daarnaast dacht ik dat Camx maar 2 emu's (newcamd en radegast) aan kon, terwijl mgcamd ook nog deze camd3 aan kan.

hmz nou ik heb zoiets draaien, maar d'r is een neiwue server en nou blokt het om de haverklap. Vermoedelijk omdat ie via radegast connect en ook nog via newcamd aan de kaart in de andere DB, ik denk dat ie daar "foute" antwoorden van krijgt. Dan heb je steeds dat het even bevriest, en na enkele retrys weer werkt.

Vreemd had daar eerst geen last van.

Wat is "zoiets"? Werk je met mgcamd of camx? Daar kan een verschil in liggen. Inderdaad is het ook zo dat het kan zijn dat je korte freezes kunt krijgen als er meerdere shares aanwezig zijn en eentje ervan het niet doet.

Doch er zijn ook veel gelijkwaardige situaties waarbij dit niet het geval is omdat de kaartaanvragen zo snel verlopen dat het niet of nauwelijks opvalt.

Als je dat probleem hebt zou je wellicht eens iets aan de time-out settings kunnen wijzigen, kijken of dat helpt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan