Canal Digitaal cam en Nokia 9600

H

henoo

Met een Canal Digitaal-cam en daarin de oranje CD kaart lukt het me niet de gecodeerde zenders te zien. Ik heb al diverse Firmware-versies geprobeerd (DVB 2000; NoOneManit 's; Sandra; Magic, e.d) maar het lukt me niet. Ik kan me zo voorstellen dat er best wel een mede Nokia-aanhanger is die z'n trouwe Nokia 9600 óók met de CD-cam aan de praat heeft weten te houden. Wie kan me eens helpen aan de juiste software of een tip ?

Alvast mijn dank,

Henoo

 
Probeer een Irdeto CI en een Irdeto2 kaart, let er wel op dat niet alle CDS-zenders Irdeto (meer) ondersteunen.

Er is ook nog zoiets als "Open source" voor onze oude Nokia's; die kunnen wel Seca3 aan, maar daar heb ik geen verstand van. (even Googlen).

Succes!

Bones

 
Vermoedelijk heeft hij daar niet veel aan als hij een CDS ci module heeft is het seca en de nieuwe seca 3 smartkaart is oranje.

Dan zou je een andere module en andere kaart moeten hebben en niet iedereen heeft die.

 
Aart44 heeft gelijk; ik heb geen Irdeto kaart meer. het gaat dus inderdaad om een Seca 3 smartcard in een Canal digitaal cam.

Zou misschien die Cam een update nodig hebben?Of, en dat is me liever, is er een DVB2000 versie die het probleem omzeilt?

Is Mas3 bekend met deze kwestie?

Gr. Henoo

 
Klopt Aart.

Ik heb wel eens wat open gehad met die Seca codering op mijn Nokia 9600s

maar dat ging toendertijd om Italiaanse en Spaanse zenders icm een Aston module en een Gold-kaartje.

(is allang geleden)

Maar als ik de postings van Metropar lees (op een ander board) is dat wel veel belovend (betreffende onze oude Nokia's).

Groetjes,

Bones

 
Hoi henoo, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik ben niet bekend met de combinatie 9600 en Seca.

Zelf gebruik ik dagelijks de 9500 met diens Irdeto CA cam en kaart, en das een behoorlijk verschil.

De DVB2000 initiatiefnemer(s) doen al heel lang niets meer met deze ontvangers, al van voor Seca2.

Het is dus onwaarschijnlijk dat er een software beschikbaar is die voor Seca3 geschikt is.

Ik raad je aan om eens te kijken of je iets kunt bereiken met een Aston cam, misschien kun je er ergens eentje lenen.

 
Hoi Henoo en welkom (terug) op Satellite Fun.

Heb je al de Aston Fixed versie geprobeerd met de Canal Digitaal module? Als dat ook niet werkt dan zou je eigenlijk eens contact op moeten nemen met Canal Digitaal want die ondersteunen deze module wel.

Het zou immers ook kunnen dat de kaart niet lekker is.

Een andere optie is om je ontvanger in te ruilen tegen een andere die wel Seca 3 aan kan bij Canal Digitaal, tenminste als die gratis omruilactie nog loopt.

Voor zover ik begrepen heb zou de Aston 1.07 er wel nog op werken maarja lijkt me niet meer van het verstandigst om nog zo'n module te gaan kopen.

 
Zo zoetjesaan alle DVB2000 en aanverwante soft geprobeerd die ik heb en dat zijn er heel wat in mijn vorraadje, maar niks helpt. De Canal Digitaal / TV Vlaanderen -Cam samen met de Seca 3 smartcard werken perfect in mijn Topfield Masterpiece en wordt ook wel 'gezien' in de Nokia 9600, maar daar blijft het bij.

Groetjes,

Hoost

 
Er zijn DVBK versies waarbij je via "menu-B -B Show ID" de seca 3 ident kunt selekteren , heb je dat geprobeerd ?

Ik heb dit weekend mijn 9500 "omgekat" naar metro_seca3_v1848-beta1 en werkt zonder freezes met de seca 3 kaart .

Er zijn nog steeds nokia fanaten die er maar geen afscheid van kunnen (willen) nemen .

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de informatie Trust.

Ik heb die versie in onze downloadsectie erbij gezet. Voor zover ik het kan zien is die alleen voor de Nokia 9200/9500 en niet voor de 9600, maar wellicht werkt hij er wel in.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb dank voor de goede en opbouwende reacties; uiteindelijk heb ik mijn Nokia 9600 als vanouds draaiend en kan ik weer overgaan tot de orde van de dag, Er gaat n.l. heel wat tijd in zitten als je eenmaal bezig bent; maar het is en blijft leuk werk.

Groetjes,

hoost

Hilversum

 
Hoi henoo

Je begrijpt dat ik razend benieuwd ben wat je er nu in hebt hangen; is het de software die Trust bekend maakte?

Groetjes,

Bones

 
Ik ben nu ook eigenlijk wel razend benieuwd. Henoo zijn account is weg want hij kan weer gewoon gebruik maken van zijn Hoost account dus hij is nog steeds aanwezig.;)

Maar ben bijzonder benieuwd hoe het nu gelukt is, daar zullen geheid andere mensen ook nog wel iets aan hebben.

 
Er zijn nog steeds nokia fanaten die er maar geen afscheid van kunnen (willen) nemen .
Hoi Trust.

Ik zeg maar zo: "Never change a winning team".

Ik doe die oude Nokia's nooit weg.

Als ik mijn beeldkwaliteit vergelijk van die oude Nokia's met mijn Philips DSR2211 is Nokia gewoon veel beter.

Groetjes,

Bones

 
Op een ander board stond dezelfde posting van Hoost , daar stelde ik daarna ook de vraag welke versie er dan nu in zat .

Een ander lid antwoordde : DVB2000-Beta8-np81 en een CD CI module

Jammer dat Hoost dat zelf er niet bij vermeldde !!

 
Ik ken Hoost persoonlijk, het zou kunnen zijn dat hij even niet in de gelegenheid is om te antwoorden door omstandigheden.

Bedankt in elk geval voor het antwoord Trust, weten we tenminste iets meer.(Y)

 
Thx 4 info!

Groetjes,

Bones

 
Door familie omstandigheden had ik de afgelopen week niet de gelegenheid verder te gaan met m'n Noka 9600-probleem. Uiteindelijk heb ik de oud-vertrouwde truc van de drie toetsjes toegepast. Die tegelijk ingedrukt houden en dan pas de netspanning toevoeren. Daarna heb ik DVB2000-Beta8-np81 ingeladen en zie.. zelfs zonder de CD-card in de CD/TVV-cam had ik al beeld op NED 1!

Doordat ik in de dagen ervoor andere DVB2000-bestanden had ingeladen met daarbij een op CD-normen gebaseerde zenderlijst moet ik nu een minder commercieel-beladen zenderlijst invoeren.

Nogmaals mijn dank voor de hulp en adviezen.

Groetjes,

Hoost

 
Daarna heb ik DVB2000-Beta8-np81 ingeladen en zie.. zelfs zonder de CD-card in de CD/TVV-cam had ik al beeld op NED 1!
Nu is het te hopen dat het inderdaad werkt zondag en tot nu toe zijn de eerste tien zenders bij CDS FTA geweest.

Als je een hoger abo hebt als settop pakket kijk eens naar andere zenders.

 
Amper 3 weken later, en ondertussen de Nokia niet aan gehad, blijkt nu dat er geen Seca3 gedecodeerd wordt. De CD/TVV-cam en de CD-card werken perfect in m'n Topfield dus moet het de combinatie met de Nokia zijn. Twee keer de DVB2000-Beta8-np81 soft opnieuw ingeladen maar géen resultaat.

Mag ik nog eens een beroep op jullie Nokia/DVB200-ervaring doen?

Groetjes,

Hoost

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan