Canal+ dreigt met stoppen!

Originally posted by Black Tiger Kijk en luistergeld zit tegenwoordig bij de belasting (ik dacht inkomstenbelasting) berekend.

 


(...)


 


Doe mij maar fijn een schotel, jammer genoeg is het niet mogelijk zonder kabelabbo een internetabonnement op kabel af te sluiten. Althans bij ons niet.


 



Dat kijk en luistergeld vind je gewoon nergens in terug. Net zo min als je de aanleg van de HSL ergens specifiek terugvindt of de vebreding van de A16 (als voorbeeldje).

Natuurlijk wordt de publieke omroep wel mede uit de inkomstenbelasting betaald. Maar misschien ook wel uit de BTW opbrengsten.

Dat andere punt van je is veel interessanter: het is al ergens uitgemaakt (ik meen simpelweg door de NMA, de [Nederlandse mededingingsautoriteit) dat koppelverkoop niet is toegestaan. Je zou dus gewon intenet per kabel moeten kunnen krijgen zonder TV en radio,. Ik heb het zelf niet goed uitgezocht (zit momenteel even zonder huis en schotel...) maar ik meen dat Essent dit ook feitelijk mogelijk maakt.

 
C+ krijgt in de toekomst zeker nog concurrentie op de kabel wanneer Telenet (eigenaar van de meeste kabel in Vlaanderen) zelf met een pakket gaat beginnen. Wie weet start de VRT zelf ook al niet met een digitaal pakket (via de ether dan).

Men had van in het begin het aanbod via de satelliet meer moeten promoten net zoals men dat in Engeland en Frankrijk heeft gedaan. Dan had men nu in België en in Nederland een veel groter publiek via de schotel kunnen bereiken en zou men veel onafhankelijker kunnen staan tegenover die inhalige kabelmaatschappijen. Trouwens de ruimte wordt hier nog beperkter nu dat volgend jaar VT4 met een tweede kanaal start.

Wat betreft het kijk en luistergeld. Of we dat nu apart betalen of dat het uit de belastingspot komt, betalen doen we het toch. Maar ik vind het ook niet erg om het te moeten betalen. Niet dat alle openbare omroepen even goed zijn maar tv kijken zou maar een zielige bezigheid zijn als we enkel zouden kunnen kiezen tussen VTM, Yorin, e.d.m.

 
Ik vind kijk- en luistergeld op zich geen slechte zaak, maar ik ben gewoon principieel er tegen om ergens voor te betalen waar je geen gebruik van maakt. Als je geen auto hebt betaal je tenslotte ook geen wegenbelasting.

Ik maak nooit gebruik van NL 1, 2 en 3, en dat zijn de publieke zenders, daar gaat het geld naar toe. Wel ben ik bereid om te betalen voor radio aangezien ik regelmatig naar radio 2 en 3 luister.

Sinds een of andere politieke gek uitgesproken heeft dat het publieke bestel een aanvulling moet zijn op de commercielen, is het peil van deze 3 publieke zenders stevig gezakt. Vroeger was er nog wel eens een stevige film met regelmaat, nu zijn het alleen nog maar korte dingen, series, veel te veel gepraat, sport en nog wat cultuur.

Voor mij valt er in elk geval niets meer te beleven, dan is sbs6 nog wel een van mijn favoriete zenders -als- ik al kijk, met daarbij nog wat Veronica.

Wat betreft de koppelverkoop, dat klopt dat bestaat een verbod tegen. Grote kans dat je dat wint als je zoiets zou gaan proberen. Probleem is dat ze dan weer allerlei manieren zullen vinden om je het leven zuur te maken met de internet verbinding want dan "ben je weer de enige en het is technisch moeilijk om zo een goed signaal bij je te krijgen" en weet ik wat voor smoesjes ze weer allemaal zullen verzinnen. Eer dan weer alles op rolletjes loopt zijn we een jaar verder.

Macht rulez, en machtsmisbruik is aan de orde van de dag in Nederland, juridisch toegestaan of niet, dat zie je ook aan C+.

 
Straks neemt UPC C+ over, dan zijn we nog verder van huis.

Grtz. Bullet.

 
Hier in Belgie zijn ze ferm bezig over het afschaffen van het kijk en luistergeld. Blijkt dat het kijk en luistergeld gebruikt wordt om andere zaken, maar nog beter, sedert de komst van de commercielen (vtm, vt4) zijn de VRT/Canvas/ketnet nog nooit zo goed geweest.Ze hebben echt de beste tv mensen in huis.

Kabel dan. Hebben duidelijk monopolie hier. Ik heb een mail naar VTM en VRT gestuurd naar eventuele sat plannen maar antwoord was duidelijk: idereen heeft kabel in Vlaanderen (en de rest heeft pech). Gelukkig valt de VRT wel via antenne tamelijk goed te ontvangen. (en VT4 via sat) so who needs cabletv ? No way.

En c+ op sat. Te duur ! Daarom ook niet geslaagd in Vlaanderen !

 
C+ Vlaanderen op satelliet te duur. Niet echt. Ze hebben jaren een transponder gehuurd op een intelsat ten behoeve van kabelkopstations. Men had dit net zo goed kunnen doen via Astra. De andere stations van het pakket deelt men toch met andere providers. (cinecinemas, c+ 16/9 zijn trouwens dezelfde als in Nederland) Men had wat meer moeite moeten doen om de Vlaming satelliet-minded te maken door o.m. een interessanter aanbod te bieden dan de kabel (+ betere kwaliteit).

Maar ja men heeft het Vlaamse satelliet experiment na minder dan een jaar opgegeven. Daar zaten dan enkele duizenden mensen met een Pace of een Nokia. Gelukkig dat we de Nederlandse kaarten hadden.

 
@bullet, upc zal c+ zeker niet over nemen, ze zijn al blij als ze zelf niet falliet gaan.....kijk maar naar de beurs.....

gr,

spysat.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan