Canal+ France zend fake keys, GW om zeep !

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Heb net fake keys binnen gekregen op 03 en 04 met mijn AU GW kaartje.

Ik probeer de kaart opnieuw te programmeren, maar niks, noppes meer, kan noch pic noch eeprom nog beschrijven !

Wie kan helpen ? Ik had de GW graag nog kunnen gebruiken !

Thanks,

Red

 
ben benieuwd is dit op een originele nl box of op een ontvanger met een aston ci ?

 
ik heb gisteren op 0003 en 0004 gewoon de nieuwe juni key's ontvangen, geen enkel probleem in een plips zwart seca bakje.

 
@redneck eyeball

Vreemd, lijkt me toch sterk dat die fakes je GW om zeep helpen, kun je wat meer vertellen over de errors?

 
Wat voor files gebruik je op je GW

En zijn je ppua en mk nog wel geldig

Kan je de GW nog wel uitlezen welke keys worden geschreven de bekende ?

Aan deze kant geen problemen

Robbie

 
Is je GW niet gewoon spontaan kapot gegaan?

Dat gebeurd namelijk ook nog wel eens!

 
Of heb je bliksem inslag gehad vannacht (grapje). Nee, ik denk ook dat de kaart gewoon spontaan kapot is gegaan. Dat gebeurd de laatste tijd wel vaker, met al die verschillend goldwafers. Ik heb zelf al goude kaartjes gehad die erg veel lijken op die van VD, maar toch duidelijk anders van kwaliteit. En 1 op 10 defect is bij deze kaarten vrij normaal. Meestal laat de PIC zich wel proggen, maar geeft de Eprom foutmeldingen.

 
ik was aan het kijken naar 13ieme rue, plots geen beeld meer op de 03 en 04 kanalen, op al de rest nog wel.

Eeprom uitgelezen met Gold140.

De keys vergeleken met de huidige keys die op freeseka staan. De keys voor volgende maand stonden er, maar de keys voor deze maand bleken verschillend van diegene op freeseka.

Even de ppua aangepast en toen wou ik de eeprom en pic opnieuw proggen. Bij de eeprom de melding dat de bootloader niet kan geschreven worden en bij de pic een error dat er een checksum niet klopt.

Het is een GW met SMD componenten die ik al 4 maand gebruik zonder de minste problemen.

Ik heb een Humax 5400 met een Aston 1.05

Ik heb ergens ooit een file gezien die de pic en eeprom kon herstellen in oorspronkelijke staat indien dit probleem hem zou voordoen. Maar natuurlijk toen niet gedownload en nu niet meer weten waar ik hem zag ...

Wie kan helpen ?

Thanks,

Red

 
Misschien stom, maar is de voedingsspanning nog wel OK?

@marciemarc

Klopt, heb hier ook zo'n ijskrabbertje liggen waarvan de eeprom plots met geen mogelijkheid meer te proggen is...

 
Heb hier ook zo'n SMD kaartje liggen en ook dat geeft telkens problemen bij het proggen, moet soms het kaartje wel 4 of 5 maal in en uit de programmer doen voor deze uiteindelijk de eeprom wil proggen, met de pic geen problemen.

exDumber

 
nogmaals, ik heb met dit kaartje nooit problemen gehad, heb het al tig keer geprogrammeerd ...

Bij de pic de foutmelding :

ADDRESS - BUFFER - CHIP

0055 0000 0008

Bij de eeprom : Error writing bootloader.

Het zou kunnen dat enkel de PIC defect is, want als ik het goed begrijp wordt daar toch de bootloader eerst opgezet door Gold140.

Het vreemde is dat dit alles gebeurd op het moment van een keyupdate. En dat ik fake keys binnen heb voor deze maand.

Enfin, ik als al ergens op een ander board om de pic vol te duwen met allemaal FF, maar ik heb zo geen file ...

Thanks,

Red

 
Zo'n GW,afhankelijk van het merk, kun je rond de 1000 keer proggen op 9600 baud met een programmer.

Ga je met hogere snelheden aan de gang dan kun je zo'n kaartje minder vaak proggen.

Als zo'n kaartje in je ontvanger geplaatst is word deze ook beschreven .

Tel dit allemaal bij elkaar op dan kom je al snel op de 1000x.

Een jaar of 3 normaal aktief gebruik van zo'n kaartje kan dus het einde betekenen.

Let wel op dat de hobby-levensduur van zo'n kaartje sterk afneemt.

Tel daarbij de temperatuur wisselingen op dan kun je je voorstellen hoeveel zo'n kaartje te lijden heeft.

Wel gek dat andere providers het wel doen.........

 
wacht, het wordt nog vreemder.

De originele pic file die er op zat staat ergens op mijn schijf, uiteraard probeerde ik die er nu ook weer op te zetten. Als ik een andere oude niet AU pic file neem dan kan ik die er wel zonder problemen op proggen ...

Wie snapt hier nou wat van ? Sommige pic files werken wel, andere niet ...

Red

 
ik heb zelf het zelfde probleem gehad.je kunt met gold140 ook de pic leeg maken,hierna kon ik er weer opzetten wat ik wou.

have fun

 
Kijk eens of je fuses het zelfde staan

Heb ik ook wel eens gehad dan zet hij er echt niets op

vergelijk ze eens met een werkende file

Zo slim zijn ze ook weer niet de providers (hoop ik)

Robbie

 
Al van alles geprobeerd, de pic : sommige, de eeprom : niks nada noppes nul

Ik las ooit eens op één of ander board dat de pic protected kan staan door één of ander gedoe, en dat er een trukje was om die terug beschrijfbaar te maken. Wie weet hier meer over ?

Red

 
Wat RedNeck schrijft kan ik wel een klein beetje volgen, ik herken deze problemen met de SMD kaartjes. Plotseling geen beeld meer en geen manier om de pic te beschrijven. Ik denk zelf dat deze kaartjes gevoelig zijn voor voedingsspanning wisselingen. Met mijn programmer (moby) en het prgramma PicProg krijg ik na 3 a 4x weer alles aan 't werk.

Grtz Mike

 
Kontroleer de kontakten van je kaartje eens,als ze vertind zijn worden ze door het vele erin en eruit halen vuil.

Dit kan misschien de oorzaak zijn dat je ze niet meer kunt programmeren.

Remco

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan