Canal+ gaat smartcards wisselen?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Canal+ Technologies is bezig met de voorbereiding van een massale omwisseling

van haar uitstaande Mediaguard-smartcards. Dit bericht het Franse tijdschrift

Telesatellite. Onder de naam 'Chacarte' bereidt het technische dochterbedrijf

van Vivendi Universal deze voor ten einde de piraterij in Europa te bestrijden.

Behalve de Scandinavische dochters van Canal+, gebruiken alle Canal+-vestigingen in

Europa de Mediaguard-codering, waardoor nagenoeg alle satelliet-boeketten van

Canal+ met illegale software op één smartcard te bekijken zijn. Eind dit jaar moet

de omwisseling van smartcards starten die een hoger niveau encryptie-codes bevat.

Zowel Canal+ Groep-woordvoerder Jean-Louis Erneux als Canal+ Nederland

woordvoerder Hans van der Veen zeiden niet op de hoogte te zijn van

een eventuele omwisseling van kaarten. Gebaseerd op het aantal abonnementen

dat Canal+ in Europa heeft, zijn er in contintentaal Europa meer dan 5 miljoen

officiële Mediaguard-smartcards in omloop.

@bron: Dutchmedia

 
Het kan toch ook niet blijven zoals het nu is...ik geloof dit verhaal wel, er komt een eind aan die illegale praktijken, maar het blijft kat en muis spelen, oftewel...

Werk aan de winkel! Of makkelijker, wie is de eerste corrupte C+-medewerker die met de nieuwe algos naar huis komt?

 
Wat houdt dit in voor het Irdeto Syteem??

Gaat dit systeem nu stopgezet worden door C- ??

Of gaat de verkoop van Irdeto doosjes / cam`s weer stijgen??

We wachten af......

 
Voor Irdeto verandert er nog niets. Dit is uitsluitend voor het seca systeem, alhoewel de grote heren bij C+ het ontkennen volgens het bericht. Maar dat hebben we al vaker meegemaakt dat die iets ontkennen wat toch gaat gebeuren.

Irdeto is een aflopende zaak en C+ wil er t.z.t. mee gaan stoppen zoals bekend (naar verwachting over enkele jaren). Zij zullen dus geen geld meer steken in verbetering van de beveiliging van dat systeem.

 
en gelukkig kunnen ze volgens mij niet verplichten je kaart om te ruilen. je hebt er toch voor betaald?? dus is hij jou eigendom.

alleen heb je "officieel" na een tydje geen beeld meer denk ik.

greetings opeltje

 
opeltje@

nee, verplichten kunnen ze je niet.

maarja als je hem niet omruild mis je de boot.

dan kun je weer Fl. 120,- betalen,of meer.

greetings peez

 
tja ook dat is waar. ach laten we eerst maar eens zien wat er van terecht komt. wel jammer kost toch weer een boel poen voor canal +. en wie hoest de centen weer op?? jawel, de klanten dus.

abbo's weer omhoog........

greetings opeltje

 
:biggrin: :biggrin: meer dan 5 miljoen cards ophoesten kost een hoop poen als ze dat nog hebben teminste want na al die kosten die ze hebben gemaakt en nog steeds maken met ome Freek :biggrin: enz zal er niet meer te veel over zijn om nog cards te kopen .
 
En dan binnen een maand na deze nieuwe cards er zijn horen we weer in de media C+ is weer gehackt hihihihihi :biggrin: :biggrin:

 
het is trouwens een stom om te denken dat als de kaarten niet meer te kraken zijn alle niet betalende kijkers een abonnement zouden nemen. Ik denk dat minimaal de vanm de niet betalende kijkers dan alleen maar het FTA pakket neemt. Net zoals PC-software. Er zijn heel wat gekopieerde paketten in omloop, maar slechts een gedeelte worden 'rendabel' gebruikt. MAW als de beveiliging niet of moeilijk te kraken zou zijn, worden ze gewoon niet gebruikt of gekopieerd. Microsoft en C+ lopen dus lang niet zoveel omzet mis als ze beweren. Volksverlakkerij!!

Nitwit

 
ja zo is het wel. maar daar trekken ze zich toch niets van aan. ze moeten toch wat? en het mag wat kosten.

greetings.

 
quote :

"Microsoft en C+ lopen dus lang niet zoveel omzet mis als ze beweren. Volksverlakkerij!!"

Sterker nog, ze maken een hoop gratis reklame... C- heeft nog nooit zo veel in de media geweest als nu met hun freekdingelinges....

Zelfde verhaal bij microsoft... Denk je nu echt dat microsoft zo'n sterk marktaandeel zou hebben als hun producten niet zo gemakkelijk te copieren waren ???

P.S. ivm die dutch media affaire, sinds wanneer moet je toestemming vragen om te quoten uit een kekst??

 
Iceke, omtrent dat laatste, zo gauw iemand onder zijn eigen gemaakte tekst zet dat het copyrighted is heeft hij er alle rechten op volgens het auteursrecht vermits geen andere rechten in de tekst geschonden worden. Dus vandaar...

Ik weet niet of dat in Belgie anders ligt maar hier werkt dat zo.:)

Van de andere kant, dit is geen openlijk board, men moet hier lid worden, dus in die zin wordt er geen tekst openlijk geplaatst maar deels en in besloten kring.:)

Maarja... laat ze maar, als ze denken dat iemand hier ging betalen voor zoiets dan denken ze verkeerd.

 
Of dit in Belgie zo is weet ik niet,... ze hebben mij dit altijd wijs gemaakt ;-)

Spijtig dat dit bericht niet in kletspraat staat, maar als we nu eens met z'n alle bij elk berichtje een copyright notice gaan steken.... kan c+ dan nog iets aanvangen met alles wat hier gepost wordt ??? Stel ze dienen klacht in tegen dit board... moeten ze eerst gaan vragen of ze wel het gewraakte stukje mogen quoten :)

 
Als C+ alle kaarten gaat vervangen komen ze helemaal niet meer uit de kosten. Volgens C+ is dat nu al het geval.

Nieuwe kaarten zijn toch binnen de maand gekraakt. En als ze denken dat mensen die nu met een GW kijken een abonnement zullen gaan afsluiten hebben ze het al helemaal mis.

Ik spendeer veel meer tijd op het net, met het lezen van de boards dan ik schotel kijk.

Het is in België trouwens compleet onmogelijk om eender wat van abonnement af te sluiten voor de schotel.

Als C+ iets of wat verstand heeft dan maken ze een kaartje voor België met enkel het basic paket er op voor 200fr per maand. De enige zender waar ik intresse voor heb is Discovery, al de rest kan me gestolen worden. Ik denk niet dat ik ooit al eens naar een film gekeken heb op de C+ kanalen.

CU

Red

 
Originally posted by redneck eyeball Als C+ alle kaarten gaat vervangen komen ze helemaal niet meer uit de kosten. Volgens C+ is dat nu al het geval.

Nieuwe kaarten zijn toch binnen de maand gekraakt. En als ze denken dat mensen die nu met een GW kijken een abonnement zullen gaan afsluiten hebben ze het al helemaal mis.
1. Ze hebben geen keus om de kaarten te vervangen, bovendien doet het moederbedrijf dat, want die zijn verantwoordelijk voor de codering. En die maken wel degelijk winst (en willen dat graag zo houden)

2. Nieuwe kaarten zullen zeker niet snel gekraakt worden. De grootste kaart-swap in Europa is ooit gedaan door Sky TV en die kaarten zijn nog altijd niet gekraakt.

3. Misschien neem JIJ geen abo omdat je dit puur voor de hobby/fun/nieuwsgierigheid doet. Maar er zijn hele volksstammen die via via een kaartje hebben geregeld en nu lekker proletarisch kijken, daar ondertussen zo aan gewend zijn geraakt dat ze straks uit pure verslaving een abo nemen.

 
Je hebt gelijk, Satslope. C+ gaat goed geld verdienen als ze de codering onder controle hebben. Aangezien zoveel mensen nu gratis kijken, zijn ze eraan gewend elke avond mooie filmpjes te zien. Ik ga bijvoorbeeld nooit meer naar de videotheek sinds het C+ pakket gekraakt te bekijken is. En dan is C+ misschien nog wel blij met deze mensen, aangezien ze voorheen misschien nooit een abonnement zouden nemen, omdat ze niet wisten wat ze misten. Ofetwel, zie deze periode als een soort proefabonnement, en de echte tv-freaks zullen allemaal overstag gaan voor een betalend abonnement.

C+ is binnenkort blij met de websites die ze nu allemaal willen sluiten, aangezien die ervoor gezorgd hebben dat er een groot deel potentiële nieuwe abonnees meer gecreëerd zijn.

 
tsja... ga ook nooit meer naar de videotheek sinds het begin van mijn sat hobby.

Want ik zit altijd achter mijn pc...

:rolleyes:

 
Ja, die smoes hebben al die mannen die een DVB-kaart hebben ;-)))

 
Tja een abbo zeg je maar hier in Belgie in dit boreland kan je geen abbo nemen voor geen enkele sat zender wij worden gewoon gediscrimineerd zo is dat

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan