Canal+, Kutbedrijf!

J

JamesT

Ik wou laatst m'n kabelabbonement opzeggen, dus ik dacht laat ik eens gaan kijken op hun site.

Overal op de site staat hoe je een abbonement moet nemen maar er staat NERGENS hoe je er weer VANAF komt!

Stelletje afzetters!

Heb de bank maar opdracht gegeven om die etters te blokkeren

zodat ze er geen cent meer vanaf kunnen halen , BLOEDZUIGERS zijn het! ,BAH!

 
Het staat er wel, maar uitsluitend op je contract, tussen de kleine lettertjes.

Schriftelijk, aangetekend en uiterlijk 3 maanden voor het einde van je contractdatum.

Als je gewoon de betalingen hebt gestopt zul je wel de standaard zooi over je heen krijgen, aanmaningen, incassobureau en dat geneuzel.

 
Een normale opzegtermijn is 1 maand. C+ zit met een veel te lange opzegtermijn van 3 maanden op de grens van wat juridisch nog net toelaatbaar is. Langer dan drie maanden is immers vernietigbaar wegens "onredelijk bezwarend" voor de consument. Stelletje $#^$%&

 
Ik wou ze laatst ook een doodschop geven (opzeggen)maar dat

gaat niet ze hebben alleen nog maar contracten van een jaar

dus zit ik er nog 7 maanden aan vast.Uitgekookt die c- klantjes vast houden

 
Misschien kun je gaten in het contract vinden,Janishetsat.

Daarmee wil ik zeggen dat als jij kan aantonen dat c+ niet aanlevert wat ze beloven jij dat abbo door de rechter kan laten ontbinden.

In de praktijk betekend dit dat het wel een jaar kan duren maar dat betekend dus ook dat jij je abbo kosten terug krijgt vanaf het moment dat jij bezwaar aantekent.

Kun je wel een jaartje gratis kijken!

Het enige nadeel is dat je wel je gelijk moet kunnen aantonen.

En volgens mij is dat bij c+ heeeeeeel moeilijk.

(kunnen we geen concurerend bedrijf beginnen?)

 
Hallo,

Volgens mij hadden die gasten van C+ ons een een radio pakket belooft. (Multi Music) Ik zie ze niet laat staan dat ik er na kan luisteren! En toch betaal ik er voor? Kan Freek daar niet eens werk van maken?

 
Daar gaat Freek niet over, die is alleen aangenomen om anderen (lees: mensen waar C+ al dan niet legaal unhappy mee is) het leven zuur te maken.

MultiMusic belofte? Je kunt ze niets maken tenzij je deze belofte schriftelijk hebt.

 
mischien via de f1 canalen die ze ineens dicht deden? of ........de rekening met je "gouden kaart" betalen ;-)))))

 
Ze hebben geen F1 kanalen dicht gedaan, die F1 kanalen zijn nog niet eens open geweest.:)

Je kon ze namelijk zien via de Franse uitzendingen en die zijn er nog steeds.

Als ik me goed herinner hadden ze die echter wel ergens schriftelijk beloofd, als je nu kan aankaarten dat je net vanwege de F1 lid bent geworden omdat je dacht van "ach, pak C+1 en 2 er maar bij", wie weet heb je dan een kans, je zal er echter strijd voor moeten aanvangen want C+ zal deze reden toch nooit accepteren (net zoals ze geldige redenen ook gewoonweg niet accepteren of verkeerd behandelen).

 
Ja , maar wat als je ruim voor de tijd een aangetekende brief verstuurd hebt en er word gewoonweg niet op gereageerd wat dan?

De automatische incasso loopt gewoon door , een tweede brief bracht ook geen uitkomst , de derde maakte geen indruk.

Let wel deze (eenzijdige) correspondentie heeft ruim voor het einde van het contract plaatsgevonden, en alle brieven zijn aangetekend.

Ik heb aanbevolen de incasso te stoppen en de laatste betaling gewoon terug te halen en maar te zien waar het schip strand.....

Deze abonnee ging het inderdaad alleen om het F1 pakket , de filmkanalen interesseren hem geen moer....

P.S. het gaat niet over mijzelf , mijn abo loopt gewoon door ........:)

 
Als je een aangetekende brief hebt verzonden en je krijgt hem niet retour met de mededeling dat deze brief geweigerd is betekend dat dus dat ze hem ontvangen hebben en gelezen!

(dat laatste even onder voorbehoud dan)

Dan lijkt het mij dat je je automatische incasso kan stopzetten!

C+ kan dan moeilijk gaan doen maar het betreft immers een interne fout cq nalatigheid waar jijzelf niets mee te maken hebt.

Met andere woorden; Hun probleem en niet de jouwe.

Mocht er een incassobureau aan te pas komen dan kun je die een briefje sturen met daarin jouw pogingen om c+ te bereiken.

(hoe halen ze dat in hun gekke-koeien hersens zeg!)

Zo'n zelfde soort geval heb ik ooit eens met het bedrijf A2000 gehad!

Ik kreeg een rekening van 900 piek van een incassobureau omdat ik 3 jaar geen kabel tv betaald had.

Ik had hem notabene 3 keer telefonisch en 2 keer schriftelijk opgezegd!

 
Als op een aangetekende brief niet wordt gereageerd, stuur er dan nog eentje, maar deze maal zonder enveloppe eromheen. gewoon een dubbelgevouwen a4 tje met het adres erop, en voldoende gefrankeerd uiteraard. paar nietjes erin om te voorkomen dat het velletje opengaat voordat het bij de geadresseerde aankomt, en met KOEIEletters erop dat DIT DE brief is. Het zal niet de eerste keer zijn dat een bedrijf wel aangetekende post heeft ontvangen, maar dat de ontvangen envelloppen "leeg" bleken te zijn (volgens de ontvanger uiteraard).

Het is wel de botte bijl methode, maar misschien werkt het ??

Mocht het tot een rechtzaak komen, dan kan men geen lege enveloppen laten zien, en niet zeggen dat men van niets wist.

peter.

 
Helaas, als men bij een rechtszaak met lege enveloppen komt dan verliest men, volgens een rechter staat op zo'n enveloppe bij een aangetekend stuk een adres, men kan dan onmiddellijk betreffende in kennis stellen (aangetekend) dat men een lege evenloppe ontvangen heeft en als men dit verzuimt dan is het jammer. Dus voor een C+ klant zou dit gunstig zijn.

C+ reageert echter niet altijd. Ondanks het feit dat je denkt op tijd te zijn, let goed op de datum waarop het contract afgesloten was. Tot die tijd zul je moeten betalen of je dat nu leuk vind of niet, al is dat nog 6 maanden, that's contract.

Overigens is dat ook weer afhankelijk van het feit of je een half jaar contract of een jaarcontract hebt maar de datum is bepalend.

 
Hoi,

In feite moet je naast de postzegel van de enveloppe van de aagetekende brief een vierkantje uitsnijden, de poststempel laat in dat geval geen twijfel bestaan en men kan NIET zeggen dat de enveloppen leeg was !!!

Grtngs

 
Let wel even op of je en filmnet abo hebt of een anaal-

abo. Verschil hierin is, dat je bij een oud(filmnet)contract

maar 2 maanden opzegtermijn hebt. dit it done it, en won it

Heeft wel een paar pieken gekost, maar anaal- heeft die derde maand niet gekregen. Zo zie je maar weer dat de aanhouder wint

flup.

 
Iets beter lezen, in de oude Multichoice contracten is het de lopende maand + 1 maand opzegtermijn, je hebt dus nog een maand te veel betaalt.:)

Tech, jij hebt aan je plichten voldaan, je moet geen tweede keer schrijven mits je de datum contract en opzegtermijn in acht hebt gehouden.

1 x aangetekend schrijven, blijft de incasso dan doorgaan, deze onmiddellijk terugvorderen en stopzetten, dan kunnen ze je totaal NIETS maken.

Wel goed het bewijs bewaren wat je krijgt van het postkantoor en als het even kan ook een kopie van je brief.

Dan zit je altijd safe.

Dat zij hun werk niet doen is niet -jouw- probleem. Dat geld ook voor andere bedrijven en soortgelijke situaties.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan