canal plus Belgie

D

dedoele

Hallo, zoals jullie allemaal weten is er geen enkele Belgische kanaal op sateliet ontvangbaar, maar nu deed ik plots een ontdekking, ik heb een simpele antenne en plots kreeg ik via deze antenne canal plus walonie, maar spijtig genoeg met storing of codering, nu mijn vraag , is er een mogelijkheid dat ik deze canal plus zonder enige storing of codering kan ontvangen,
bestaan daar speciale technieken voor, indien u dit weet laat het mij zo snel als mogelijk iets weten.

Deze zender zit al jaaaaaren in de lucht. Ik heb wel eens onderzocht hoe deze codering in elkaar zit. Eigenlijk is het heel simpel.

Het geluid is verschoven in spectrum. Dit kun je met een vrij eenvoudige schakeling terugschuiven.

Voor het video: elke videolijn kan 3 verschillende delays hebben, waardoor de onderlinge lijnen ten opzichte van elkaar verschoven worden. Door deze delay op te heffen krijg je weer een perfect plaatje. Alleen welke delay aan welke lijn zit is versleuteld met een getal wat in ??n van de eerste videolijnen wordt overgezonden. Meer details wil/kan ik niet geven.

Ik heb hier een flinke tijd terug gespeeld, puur uit nieuwsgierigheid. Ik heb dus zeker geen schema's voor een kant en klare decoder.

Groetjes,
Dreeke

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan