Canal+ stopt met aantal activiteiten

D

Derek

Gelezen in een Frans satelliettijdschrift:

C+ gaat zijn activiteiten (m.n. Canal+ Horizon) in Marokko stopzetten. Oorzaken: te weinig officiële abonnementen verkocht. De piraterij is er te sterk. (met de piratenkaarten kan men immers meer bekijken dan alleen Horizon)

Eerder deze week las ik in de Vlaamse krant "De Standaard" reeds dat C+ Frankrijk tijdens een vergadering met C+ Benelux de laatste erop heeft gewezen dat hun afdeling (Vlaanderen, Wallonië, Nederland) de komende 12 maanden hun cijfers moeten verbeteren of er zouden maatregelen (?) getroffen worden.

Misschien is het niet meer nodig om een kaartenwisseling door te voeren.

 
Op zich zou het mooi zijn als C+ NL stopt met hun uitzendingen.

We kunnen dan naar hartelust open en bloot discusseren over de seca coderingen van de buitenlandse providers.

Het stempeltje illegaal verdwijnt dan volledig.

Aan de andere kant missen we dan wel de vreselijke interessante programma's die op C+ 1,2,16/9 en cinecinema worden uitgezonden.

(ik neem aan dat dit het enige is wat er verdwijnt)

Wat moeten we nu zonder deze 4 mooie zenders?

Moeten we dan verplicht op die andere 75 filmkanalen afstemmen om een goeie film te zien?

Er is gelukkig één troost, de films die C+ uitzend worden een maand later op SBS6 of Yorin herhaalt.

Dus die hoeven we niet te missen.

Oja, dat x-kanaal missen we waarschijnlijk ook , pff, dat word afzien aangezien we er in de avond dan nog maar een stuk of 20 over hebben en we dan wat vaker onze vrouwen moeten lastigvallen. :biggrin:

Nee heren, het is niet te hopen dat C+ er mee stopt, we zouden ze erg missen! ;)

 
Als C+ stopt hier dan weet ik wel wie de boel overneemt. Dan worden we lekker klant van "UPC". En ik had juist een schotel genomen om niks met die boeren te maken te hebben!

Nee, laat maar lekker zo! ;)

 
Canal + Benelux heeft nog 12 maanden de tijd gehad om de cijfers bij te spijkeren.

UPC lijkt me dan geen goede optie want als het zo doorgaat met dat bedrijf dan zijn ze er over 12 maanden niet meer :):)

Overigens zal het niet vanzelfsprekend zijn dat de publieke en commerciele zenders bij het verdwijnen van C+ gewoon doorgaan met uitzenden. Men is al veel langer over de optie zelfstandig uitzenden bij deze groep zenders bezig maar er zitten veel meer haken en ogen aan als we wel denken. Zo zit je bijvoorbeeld met het rechten probleem. De zenders moeten voor de uitzendrechten op een of andere manier soft danwel hard gescrambeled moeten worden. Daar heb je C+ dan weer voor nodig, Irdeto overigens ook, als je Nederlanders weer niet op extra kosten wil jagen. Voor mensen met seca ontvanger zal het in seca gecodeerd moeten worden en seca is van C+. Voor mensen met Irdeto zal het in Irdeto moeten worden gecodeerd en dat is van Mindport. Dat laatste zal wel geen probleem zijn maar dat eerste wordt toch een probleempje als ze nu willen overstappen.

En ja om alle mensen die net de Irdeto doos het huis hebben uitgegooid en een secadoos hebben gekocht nu weer een irdeto doos te laten kopen dat is zou het toppunt wezen.

Dat zouden de heren van C+ misschien nog wel uit de grote toverhoed kunnen halen maar de publieke en commerciele omroep kunnen dat niet permiteren gezien de belangen van de adverteerders.....

 
Zoals je misschien al gemerkt hebt heeft Canal + Frankrijk op 28 augustus zoals aangekondigd zijn zenderindeling op de Astra transponders een beetje veranderd. De komende maanden komen er nog veranderingen in het aanbod. Het aanbod is ondertussen wat uitgebreid maar tegelijkertijd lees ik dat de 16/9 kanalen afgebouwd worden uit financiële overwegingen. Op 1 september stopt men met Cinecinmas in 16/9.

Ook zijn er wat kanalen in het Spaanse pakket bijgekomen (met een Portugees audiokanaal).

 
Klopt ja ze zijn flink aan het klooien.

Wat ik niet begrijp is hun abonnee-radio beleid.

Tele+ en Cyfra hebben de "Multimusic" kanalen (van oudsher C+)

France heeft nu "MCITY" en Spanje MCE.

Als ze nou gewoon alle MCE kanalen eens gingen uitzenden, d'r zit ook nederlands bij maar die zit alleen bij SKy.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan