Canal+ verkocht

Ben benieuwd zoals ze schrijven dat canal+ zich meer op de nederlandse mark gaat richten.

''De nieuwe eigenaren willen het aanbod en de werkwijze van Canal+ meer afstemmen op de Nederlandse markt. ''

Het tv-aanbod van CanalDigitaal, nu 150 digitale zenders, zal uitbereiden.


Wie weet komen er betere tijden voor de satelliet bezitters, en goedkoper.
 
Ben er zeer verheugd over, eindelijk duidelijkheid en wat me nog het meest goed doet, is dat alle personeelsleden mee worden overgenomen en niet het zaakje zo achterbaks geregeld is als toen C+ het vroegere Multichoice overnam.
En het is ook wel leuk natuurlijk dat C+NL nu in Nederlandse handen is.

Het tv-aanbod van CanalDigitaal, nu 150 digitale zenders, zal uitbereiden.
Die heeft Canal+ nooit gehad. Zoiets vind ik echt praatjesmakerij van C+ want in feite is het niet echt een aanbod van hun. Ja ze geven het verder door.
Maar het meeste van deze 150 digitale zenders bestaat uit Duitse FTA zenders die je met elke simpele FTA ontvanger zonder C+ dus ook kunt ontvangen, en derhalve is het geen aanbod van C+.

Wat zij aanboden waren de NL zenders, wegens contract met NOS/NOB en dan 3 magere filmzenders en nog een paar themazenders (waaronder Hallmark).
Als je dat bij elkaar gaat tellen kom je misschien nog niet eens aan 12 zenders als je de zenders aftrekt die je op een fta ontvanger kunt ontvangen want dat is wel zo eerlijk.

Bovenstaand commentaar is overigens niet naar jou gericht Koos, maar naar Canal+.:)

Dus als de nieuwe eigenaar flink gaat uitbreiden ben ik reuze benieuwd wat er uit komt. Als ik eigenaar was zou ik als eerste afstappen van die belachelijk beperkte ontvangers.
 
Ik zou mij als medewerker van canal + juist zorgen maken over de arbeidsplekken, misschien niet direct, maar bij een samenvoeging/overname wordt er altijd gezocht naar synergie tussen de verschillende bedrijven van de holding, dit meestal heeft tot gevolg dat er op langere termijn(1>3) wel mensen uit moeten onder het mom van kostenbesparing/reorganisatie.
Ik ben altijd beetje huiverig als een werkgever dit aankondigd, ook binnen het bedrijven warvoor ik werk gebeurt dit met regelmaat...en ook bij vele andere multinacionanals.

Misschien kunnen we een job als moderator bij duckfiles aanbieden in het kader van reintegratie? ;-)

Mvg,
Valerio
 
Ik heb de quote even weggehaald want een heel bericht quoten heeft weinig zin en vult alleen databaseruimte.:)

Tja... zorgen maken... ik weet het niet. C+ liet de medewerkers toendertijd in het ongewisse tot de laatste week. Deze nieuwe zegt tenminste ze allen over te nemen.
Uiteindelijk zal er dan toch wel personeel gaan verdwijnen denkelijk, maar er is dan in elk geval een beetje hoop dat dit met fatsoen zal gebeuren en wat voorbereiding.
En niet dat zoals bij C+ de medewerkers 's maandags te horen kregen dat diezelfde week vrijdag hun laatste werkdag was.
 
FF voor de goede orde: C+ is dus NIET overgenomen door Telfort, maar door de investeringsmaatschappij die ONDER ANDERE Telfort heeft overgenomen.

Ennuhh BT: laat mij je vertellen dat er daar mensen moeten verdwijnen en dat zal met de botte bijl gebeuren.
 
Het consortium neemt alle Nederlandse activiteiten van CANAL+ over en alle personeelsleden in Nederland en Belgi?. De merknamen CanalDigitaal en CANAL+ blijven voorlopig bestaan.

De Nederlandse groep is overgenomen op een ?as is, where is? basis. De geconsolideerde omzet over het boekjaar 2003 bedroeg circa ? 110 miljoen. De geconsolideerde EBITDA ontwikkeling vertoonde het afgelopen jaar een positieve trend en de verwachting is dat deze trend zal doorzetten in het boekjaar 2004.

Het televisie aanbod via CanalDigitaal ? nu al circa 150 digitale televisiezenders ? zal uitgebreid worden. Tevens zal de toegang tot satelliettelevisie verder vereenvoudigd worden. Momenteel kijken al meer dan 500.000 huishoudens televisie via CanalDigitaal, dat daarmee het grootste digitale televisieplatform van Nederland is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan