CanalDigitaal codering publiekelijk aangevallen

sweex123

New Member
Lid sinds
1 jun 2008
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
52
CanalDigitaal codering publiekelijk aangevallen


Een publiekelijke aanval op de codering van de Nederlandse televisieaanbieder CanalDigitaal lijkt deze kerst te zijn ingezet door een groep Europese hackers. Via diverse uploadsites op het internet is vandaag een programma verspreidt waarmee met een apparaatje waarmee smartcards kunnen worden geprogrammeerd de originele smartcard zodanig bewerkt kan worden dat men gratis kan kijken naar alle zenders die door CanalDigitaal op de Astra1 en Astra3 satelliet worden uitgezonden.

Niet alleen CanalDigitaal is getroffen door het publiek openbaar maken van het programma. Alle smartcards van televisieaanbieders die gebruik maken de Mediaguard2 codering tot de 10e versie kunnen met dit programma worden bewerkt. In praktijk houdt dit in dat ook de smartcard van de Vlaamse televisieaanbieder TV Vlaanderen kan worden gemanipuleerd zodat men ook hiermee gratis kan kijken naar het betaalaanbod. Het zou de hackers zelfs gelukt zijn om via ??n smartcard zowel het pakket van CanalDigitaal als TV Vlaanderen open te zetten. Dat is overigens met het vandaag openbaar gemaakte programma niet mogelijk.

Al enige tijd werd een publiekelijke aanval op de smartcard van CanalDigitaal verwacht. Dit nadat CanalDigitaal een coderingwissel met daarbij behorende kaartwissel naar de Mediaguard3 codering had bekend gemaakt. In de loop van 2009 wil met smartcards van abonnees met duurdere pakketten vervangen voor de nieuwe smartcard die een betere beveiliging heeft en ook cardsharing moet bemoeilijken.

Als ??n van de redenen voor de kaartwissel voerde CanalDigitaal mogelijke beveiligingsaspecten rond de nu gebruikte codering op. Of de huidige ontwikkelingen voor CanalDigitaal en TV Vlaanderen aanleiding is om de kaartwissel versneld door te voeren is op dit moment nog niet bekend.
 
Eerst zien, dan geloven.
Met de feestdagen komen er altijd van zulks soort berichten waarvan je hartje sneller gaat kloppen.
Maar bij mij klopt hij nog snel bij mijn vrouwtje en nog niet van het bovenstaand bericht.

Flip
 
Een publiekelijke aanval op de codering van de Nederlandse televisieaanbieder CanalDigitaal lijkt deze kerst te zijn ingezet door een groep Europese hackers.
WHAHAHAHAHA.... tsssk tsssk... een aanval noemen ze dat.
Het progje is publiek gemaakt vanwege het feit dat C+ aangekondigt had in januari een kaartwissel te gaan doen. Aldus kon het dus toch nog maar weinig schade aanrichten c.q. kort gebruikt worden.

Het verhaal is dus enorm opgeblazen. Als de aankondiging er niet was gekomen van C+ dan had het progje vermoedelijk ook (nog) niet vrijgegeven geworden.:)
Maar een aanval? Pffft...... wat die Anal- club toch al niet bedenkt om in het nieuws te komen....:(
 
Al enige tijd geleden is seca2 dusdanig gehacked dat kaarten bewerkt kunnen worden, pakketten veranderd etc. Dit is door het aantal verschillende handelingen dat moeten verricht anders en meer dan voorheen bij seca1 het geval was. Daardoor zullen een hoop mensen er niet aan beginnen, maar de doorgewinterde "freak" zal er zijn voordeel bij hebben.

Inderdaad is een deel van het hacken onlangs publiekelijk gemaakt met de verspreiding van een stukje software. Een leuk kerstcadeau toch, waar - wat Canal Digitaal NL kaarten betreft - maximaal 1 jaar plezier aan kan worden beleefd (totdat de oude seca2 kaart niet meer werkt a.g.v. de aangekondigde kaartwissel).

Canaal Digitaal NL is niet de eerste die overstapt naar de nieuwe codering. Sommigen zullen zeggen: laat de "merlin" kaarten maar komen :biggrin::biggrin::biggrin:
 
CanalDigitaal schakelt definitief over naar Mediaguard 3 codering


Binnen korte tijd gaat CanalDigitaal officieel de Mediaguard 3 codering gebruiken. Deze codering wordt in de volksmond ook wel Merlin of SECA 3 genoemd en wordt in Europa al gebruikt door satellietproviders CanalSat France en het Poolse Cyfra +. CanalDigitaal woordvoerder Martijn van Hout heeft dit officieel bevestigd tegenover Satellite Magazine. De overschakeling naar Mediaguard 3 zal gefaseerd plaatsvinden. Dat wil zeggen dat nog dit jaar gestart wordt met de uitgifte van Mediaguard 3 smartcards aan CanalDigitaal dealers voor verkoop aan nieuwe abonnees. In het eerste kwartaal van 2009 gaat CanalDigitaal starten met het stapsgewijs vervangen van bestaande smartcards. Hoe lang de uitfasering van de nu gebruikte Mediaguard 2 codering in beslag gaat nemen is nog niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat dit nog het gehele jaar 2009 in beslag gaat nemen.

Het gaan gebruiken van de nieuwe codering heeft geen directe gevolgen voor de huidige abonnees. De gebruikte Mediaguard 2 of IRDETO 2 smartcard blijven gewoon functioneren. Mede daarom stuurt CanalDigitaal op dit moment bij zenders die inmiddels voorzien zijn van de Mediaguard 3 codering een dubbele ECM pid mee. Dit blijft gehandhaafd tot het moment dat er gestopt wordt met het ondersteunen van de Mediaguard 2 codering. Dus tot het moment dat alle smartcards van bestaande abonnees zijn omgeruild. De dubbele ECM pid die meegezonden wordt is de reden dat verschillende satellietontvangers die gebruik maken van een ge?muleerde, en dus ongeautoriseerde kaartlezer voor het Mediaguard codering systeem, niet meer overweg kunnen met de nieuwe Mediaguard 3 codering. Voor de meeste van deze ontvangers is via de fabrikant inmiddels nieuwe firmware beschikbaar die dit probleem oplost.

In ieder geval kunnen dealers en abonnees de oude Mediaguard 2 smartcards nog tot het einde van het tweede kwartaal 2009 registreren bij CanalDigitaal. Tot deze tijd kunnen Mediaguard 2 smartcards dus nog gewoon zonder enig risico gekocht worden bij de vakhandel. Na deze periode kan men bij CanalDigitaal alleen nog de nieuwe smartcard registreren. CanalDigitaal heeft voor de introductie van Mediaguard 3 de afgelopen weken een test uitgevoerd met de nieuwe codering. ?Het goede nieuws is dat alle door CanalDigitaal gecertificeerde ontvangers hier zonder problemen mee zijn omgegaan. Helaas blijkt er een beperkt aantal niet-gecertificeerde decoders te zijn die wel problemen vertonen door de toevoeging van de nieuwe codering. De importeurs van deze ontvangers zijn zoveel mogelijk door ons op de hoogte gesteld en werken aan een softwarematige oplossing. Voor vragen over deze ontvangers verwijzen wij u door naar de importeur.? laat CanalDigitaal Satellite Magazine over het verloop hiervan weten.
E?n van de redenen voor de upgrade naar de Mediaguard 3 codering is volgens CanalDigitaal woordvoerder Martijn van Hout de vergrote kans op een hack van de nu meer dan 8 jaar gebruikte Mediaguard 2 codering. Dat deze veronderstelling van CanalDigitaal een juiste is blijkt wel dat op steeds meer plaatsen op het internet bijdragen te lezen zijn over het zogenaamd MOSCEN van de huidige CanalDigitaal kaart. Daarmee kan volgens deze berichten op het internet via een ingewikkelde methoude de originele CanalDigitaal smartcard zodanig bewerkt worden dat er mogelijk zonder betaling naar delen of het gehele zenderpakket van CanalDigitaal gekeken kan worden. Deze methode is overigens zoals het er nu naar uitziet zeer risicovol en alleen voor ge?nteresseerden in deze materie nog enigszins te volgen. De kans is overigens nu wel aanwezig dat mogelijk niet publieke hacks door de melding van de smartcardwissel in de loop van 2009 openbaar gaan worden.


Bron: satellitemagazine
 
@Flip zie je het al ????

Nu is het niet zo heel moeilijk meer.... de scripts zitten mooi ingebakken.

Merry Xmas
 
Ik zie alleen maar commercieel handel erin,dat satboeren weer oude unloopers kunnen verkopen.
Ik hou het mooi bij mijn cccam server
 
flip;197608 zei:
Eerst zien, dan geloven.
Met de feestdagen komen er altijd van zulks soort berichten waarvan je hartje sneller gaat kloppen.
Maar bij mij klopt hij nog snel bij mijn vrouwtje en nog niet van het bovenstaand bericht.

Flip

Ik kan uit ervaring zeggen dat het werkt, ik draai al een aantal maanden met een paar aangepaste kaarten die allemaal dezelfde PPUA en serienummer hebben ;)

Ga er lekker mee spelen maar wel op, je bent zo je ATR kwijt, die overigens ook weer met een bruteforce scriptje in winexplorer gefixed kan worden.
 
daar heb je een sterk punt kjonker
 
Weet ik,en er zijn hoop mensen zeggen dat ze kunnen.
En met allemaal codes en pbm,MK's komen,maar er is niemand die zegt hoe het moet.
Of enige uitleg geeft dat er meer mensen er wat aan hebben.
 
het zal allemaal wel weer kunnen en lukken tech
maar als je er niet genoeg in thuis bent heb je de rommel mooi stuk en werkt het niet meer op dat moment
dat het al open was had je wel kunnen lezen tussen de regels door op verschillen de forums
maar hoe en wat iets gaat wordt al weer wat moeilijker
en alhelemaal waneer je de kaart in de vernielling heb geholpen
en reken maar dat daar na het uit brengen van dit progje wel enkelen bij zullen komen
om dat men toch zonder einig idee van wat je doe toch maar wat begint te drukken op de knopjes tja en dan heb je nog niks dus dan wat code's er in zetten wat het precies doet weten de meesten niet tot dat het kaartje stuk is helaas
reken maar dat het zo zal gaan bij sommige gebruikers
 
Ik heb nog geen reactie gelezen dat het gelukt is !!!!
En waarom heet dat progje XXXXXX LITE XXXXXX is er dan ook een FULL versie ?????

John
 
Ja er is ook een pro versie en die komt niet publiek beschikbaar, troost je, de meesten kunnen er ook niet aan komen.

een hack van de nu meer dan 8 jaar gebruikte Mediaguard 2 codering.
TV Totaal is niet echt po de hoogte. De Mediaguard codering is misschien 8 jaar in gebruik, maar Mediaguard 2 of Seca2 slechts 5 jaar.:)
 
wat je op andere forums nu ook leest is dat je het programma niet kunt gebruiken met een phoenix programmer?
ik wil eigelijk niet geloven dat wij nu op deze manier op een verkeert spoor worden gezet
of ben ik tegoed van vertrouwen hier in ?
lijkt mij dat je met het versturen van van ins toch de kaart kunt bewerken ?
 
Rienk,

In de readme staat toch duidelijk use Phoenix or Unlooper dacht ik ;-)


Hi there all.

This wil be our first and last public release,
of the programm FD (The Flying dutchman)

Its a programm that wil read all seca2 card versions + the new v10 merlin
Its a result of lots of work done by many people trying to understand seca2.
Mostly the 7.3 card will be working with it,
Card change will be soon and its the last card that isent public hacked
So have fun for a few months....lol

use phoenix or unlooper
More options avalible by using unlooper

!!!!!!!! use at own risk !!!!!!!!

There will be no support

Use it your own way


greatings the FD team
 
Cristallx;197642 zei:
Rienk,

In de readme staat toch duidelijk use Phoenix or Unlooper dacht ik ;-)

>>>> More options avalible by using unlooper <<<<<<
!!!!!!!! use at own risk !!!!!!!!,

There will be no support

Use it your own way


greatings the FD team

Duidelijk?

woutje
 
Nee, je hoeft er geen nieuw kristal in te solderen, er staat dat je twee condensatoren (27pF) die samen met het kristal de oscilator vormt, moet vervangen, naar een waarde rond de 30pF.

Op zich is het niet noodzakelijk, alleen heb je kans dat je eerder resulaat boekt.
 
kan ik met een mastera4 in mode 0 iets beginnen?groeten
 
Hier een reactie van Woutje ...


Het programma is een volledig proggie wat alles kan wat het zegt.
Helaas is het niet mogelijk om met phoenix/smartmouse of wat dan ook voor progger de kaart te bewerken.
Alleen het uitlezen van de kaart dus.
De echte leuke dingen heb je dus een UNLOOPER voor nodig.

Er is niks fake aan FD !!!

Helaas snappen sommige niet hoe en wat, en doen dit dan weer af als fake en pfttt waarom niet eerder,of commecieel want dan worden er weer unloopers verkocht.

Geloof me dat makers van proggie NIET 1 enkele binding hebben met commercieele praktijken.

Kan je een kaart hiermee moscen?

JA !!!! dumpen? ja!!! gratis kijken? ja!!!!

Support ? NEE!!!!

das illegaal

ik mag je een mes geven niks illegaals aan,maar mag je niet vertellen dat je iemand moet neersteken.

Het prgramma is er en de echte hobbyist zal het waarderen
de snel gratis kijker helaas

het is een gevolg van 3 jaar werk en het bestuderen van mediaguard.niks meer niks minder.

Kijk zelf of je er wat aan hebt

woutje
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan