Cardsharing, hoe doen ze dat?

Ze kunnen veel willen, of ze er mee door komen is een tweede en vaak een centenkwestie.

Zie jij ergens in de wetgeving staan dat je een card niet mag sharen? Waar staat het verbod ondergebracht om de gegevens die een kaart verstuurt verder te verspreiden?

Nu kan ik me vergissen, maar ik kan dat dus nergens terugvinden. Ook het roemruchte artikel 326 heeft volgens mij daar geen optie voor ingebouwd.

Maar voorkomen is altijd beter dan gelezen. Waar heb je de info vandaan Satwatcher dat het hier om een gezamenlijk initiatief zou gaan?

Persoonlijk kan ik me namelijk niet voorstellen dat een snellere streaming van codes duurder zou zijn, c.q. zoveel geld zou kosten dat men gezamenlijk dit probleem zou moeten aanpakken. Maarja wie ben ik?

 
De extra bandbreedte (+/- radiostation) die dit kost is zo'n E 25 K. Als hiermee het 'probleem' is opgelost dan is dit absoluut goedkoop (in de ogen van een provider).

 
tsja hoe het juridisch precies zit weet ik ook niet.

Wel dat dit wordt gezien als piraterij en dat je daarvoor gepakt kunt worden. Dat soort wetten worden meestal ruim gedefinieerd om te voorkomen dat men ze steeds moet aanpassen.

Je zet je decoder op een andere manier aan het werk dan met de officiele kaart. Dat daar wel een officiele kaart bij gebruikt wordt doet dan even niet terzake omdat die niet bij jou in huis is.

De providers hebben in hun contract staan dat je abonnement voor eigen thuisgebruik is, en dat is dit duidelijk niet.

Daarmee is de juridische kous af lijkt me.

Maar wat betreft het opvragen bij ISP's, is daar nog iets in veranderd? Ik dacht dat mijn gegevens onder de privacywet vallen en dat justitie enkel op verdenking (waarbij ze bewijs moeten hebben) mijn ISP kan dwingen die gegevens te verstrekken, waarbij ze vervolgens NIET aan derden mogen worden gegeven.

Als een stichting brein rechtstreeks bij privegegevens kan dan wordt het wel triest met de privacy. Ik denk dat ik er dan ook eens wat ga opvragen.

 
Originally posted by Black Tiger Ze kunnen veel willen, of ze er mee door komen is een tweede en vaak een centenkwestie.


Zie jij ergens in de wetgeving staan dat je een card niet mag sharen? Waar staat het verbod ondergebracht om de gegevens die een kaart verstuurt verder te verspreiden?


 


Nu kan ik me vergissen, maar ik kan dat dus nergens terugvinden. Ook het roemruchte artikel 326 heeft volgens mij daar geen optie voor ingebouwd.


 


Maar voorkomen is altijd beter dan gelezen. Waar heb je de info vandaan Satwatcher dat het hier om een gezamenlijk initiatief zou gaan?


 


Persoonlijk kan ik me namelijk niet voorstellen dat een snellere streaming van codes duurder zou zijn, c.q. zoveel geld zou kosten dat men gezamenlijk dit probleem zou moeten aanpakken. Maarja wie ben ik?
Je hoort wel eens wat in de wandelgangen. En ja dan zijn dit van die besloten fora's waar je dit ook kan zeggen. Met gezamelijk aanpakken moet je dan niet denken dat men gezamelijk de kosten zal betalen wat een provider aan eventueel extra's moet betalen ivm meer dataupload maar meer dat men gezamelijk naar een techniek zoekt om cardsharing aan te pakken. Men leef in deze kwesties dus niet als eilandjes maar werkt wel degelijk samen om een oplossing te vinden.

Centenkwestie is het nooit geweest voor providers als C+ en dergelijke. Die hebben wel wat centjes over voor een proefprocesje. Liever vandaag dan morgen. Alleen het afschrikkend effect ervan levert meer op dan dat die hele zaak voor dat soort bedrijven zal gaan kosten....

Ikzelf denk dat je wel degelijk een goede kans maakt om mensen aan te pakken voor cardsharing. Je weet namelijk van te voren dat het hier gaat om illegaal kijken en dus ben je strafbaar. Maar goed hier is dus geen jurispondentie over.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by Netpad
Begint meer op een internet verbinden te lijken die je deelt met je buurman om de kosten te drukken dan echt hacken.

netpad
Hier ben ik het wel mee eens :lol:

Maar je kunt dit toch wel als een hack beschouwen, daarom wel leuk.

Als je met je buurman deelt kun je met een gewone cardsplitter werken en een gaatje in de muur ;) Of samen een kist bier leegmaken onder het genot van PSV-AJAX.

 
@MRBeam, kun je ons/mij uitleggen waar E 25 K voor staat waar je over spreekt in je reply?

Ik heb geen wiskunde gehad dus geen idee, maar de enige termen van bandbreedtes die ik ken zijn T1 en T3 en snelheid per seconde zoals kb/sec en mb/sec enzo.

De E25K term ben ik nog niet tegengekomen en aldus wordt ik dan gelijk nieuwsgierig wat het weer is.

Ik neem aan dat het een "tot de macht zoveel" berekening is ofzoiets?

 
Premiere wil dus iets gaan doen door de tijd tussen de cycli te gaan verkorten.

Enig idee wat de tijd tussen de vraag en antwoord is van de client server? ....................................

50 milliseconden dus,

hoe willen ze dan de tijd gaan verkorten tussen de cycli? gaan ze een extra transponder inhuren voor die extra data die ze gaan versturen om de tijd zo kort te maken of zo?;)

 
Ook heeft premiere in contract staan dat de kaart niet in een andere reciever mag die niet door premiere is gekeurd.

Persoonlijk denk ik dat ze wel wat vinden om achter de gegevens kunnen komen.

 
Nou, de response van een "cardsharende" server zal binnen de periode moeten liggen dat er een nieuwe message komt.

Met een aantal gebruikers op verschillende kanalen heb ik geen idee binnen welke tijd je dat gaat halen.

Het is natuurlijk een hoeveelheid data van niks. Dus ze zullen dan het tempo fors op moeten voeren.

Die andere opmerking over een radiostation wat E25K per jaar aan bandbreedte kost dat zijn inderdaad kilo-euro's.

Een radiozender op astra is meestal 192kbit/s. Per txp zitten er bijv 5 ecm-streams die ook een eigen bitrate hebben. Maar die is zeer laag. Ik maakte dat vergelijk omdat ik verwacht dat met versnellen van ecm's ze (dikke duim) ongeveer die bandbreedte kwijt zullen zijn.

 
@BT

Sorry, ik kreeg zo snel het Eurie symbool niet te voorschijn. K doe net als met weerstanden ed. (Hoe krijg ik het Euro-symbool in dit forrum?)

Dus schat ik de kosten idd op zo'n 25.000,- Euro

En die nieuwschierigheid moet je vooral houden, das gezond :)

 
Laatst bewerkt:
Euro = €

Control-Alt-5

(andere control-alt-cijfer geven andere tekens)

Als dat niet werkt dan moet je even bij je toetsenbordinstellingen de layout veranderen van VS in VS-International.

Dan gebeurt er ook nog e.e.a. met je leestekens waarmee je makkelijker é eerst ' en dan e etc kunt tikken.

Wil je alleen het leesteken dan moet er een spatie achter. (soms)

Het is niet altijd perfekt maar toch wel handig

 
Anders werkt de combinatie 'rechter alt-toets en de 5' ook.... (soms)

 
ff back to basic................

vraag voor de heren experts .............kan dit ??????

met 'n dreambox meedoen aan 'n cardsharring en dan doorlussen naar 'n topfield 4000.

ben benieuwd..!!:confused::confused::confused:

m.vr.grt. SPJ

 
Doorlussen?

Een dreambox krijgt de ecm's rechtstreeks via de ethernet-poort, jij wilt dus eigelijk dat ie die ecm's via de kaartlezer naar buiten stuurt (heeft zo'n ding wel een kaartlezer?) en dan communiceert met een andere ontvanger.

Tsja.. Theoretisch zou zoiets te maken moeten zijn, maar dan moet iemand een stukje firmware schrijven voor de dreambox.

En dan zit je nog met het probleem dat je dan allebei op hetzelfde kanaal zit te kijken. Tenzij je via de pc werkt en een soort splitter gebruikt oid. Ergens op een poolse site heb ik zoiets gezien, gebruikten ze 1 pic processor om een kaart te "verdelen" over 8 ontvangers. Leek me een of ander "local cardsharing" project.

 
Heeft de droom doos nog een comport ?

Want dan kun je het truukje met behulp van een season proberen.

Alleen gaat zo wel een bepaalde lag ontstaan waardoor ik me wel voor kan stellen dat dat tot wegvallen vannhet plaatje zou kunnen leiden.

Zeker wanneer de aangekondigde tegenmaatregelen effectief zouden blijken.

 
Wel die compoort is er, maar ik had 't eigenlijk anders bedacht.

Als je bij de topfield tuner 1 naar tuner 2 doorlust maak je gebruik van het signaal van tuner 1. Zou ik deze move ook met de DB kunnen uithalen zodat ik op de topfield gebruik maak van de ( gedeelde ) kaart van de DB.

m.vr.grt. SPJ..........

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan