Cash trapping, pinautomaat....

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
775
Punten
113
Leeftijd
60
Het moet niet gekker worden mannen!!!

Vandaag was mijn contant geld op, dus ik moest even pinnen bij de pinautomaat.

Ikke op (mijn eigen ) fiets naar de pinautomaat, we hebben er nog 4 in Zundert, en ik besloot naar mijn eigen bank te gaan, er zit geen filiaal meer, maar enkel nog 2 pinautomaten, ABN-AMRO in dit geval.

Ik zet mijn fiets weg, en terwijl ik deze op slot zet, roept er een "donkergekleurde" vrouw naar mij dat de automaat het niet doet, ja dan moet je niet bij mij zijn, maar bij de bank, ik ga wel naar pinautomaat die binnen is...

Ikke geld gepind, en kom weer buiten, wil mijn fiets van het slot halen, staat ze er nog, en zegt weer dat de automaat het niet doet??? 

Ja, uhhh, ik wijs haar op het plaatje wat op de automaat zit, waar een nummer staat van de automaat, en een nummer van de bank, moet je even bellen.

Jamaar ikke ?10,- gepint, er komt geen geld.

Huh?  Ik kijk naar de sleuf waar het geld uit zou moeten komen, en zie meteen het probleem, over de klep die open gaat zat een gevouwen metalen strip die de boel afsloot, ik trek aan die strip, en merk dat deze behoorlijk vast zit, maar na wat trekwerk, zit er na deze strip nog een vlakke strip met dubbelzijdige plakband waar het tientje aanhing.

Ik heb even goed rondgekeken of er verdachte figuren in de buurt van de pinautomaat aanwezig waren, en daarna het geld gegeven. 

Tumme, waar gaat dit naartoe????

Goed bezig.
Maar heb jij nou voor jezelf 4 fietsen in Zundert?????

freggel1 zei:
Tumme, waar gaat dit naartoe????

Die ?10,00 is in ieder geval niet bij die criminelen terecht gekomen. Pinautomaten die buiten zijn geplaatst zijn ideaal om er mee te manipuleren. Helaas komt je er pas achter dat er met de geldautomaat is geknoeid als je alle handelingen verricht hebt.

Waar het naar toe gaat, ik denk zelf dat dit nooit te voorkomen is en dat er door criminelen steeds weer naar andere manieren gezocht zal worden om mensen hun geld afhandig te maken.

Dit kan alleen opgelost worden door alle pinautomaten te verwijderen. En het cashen van contant geld in de supermarkt onder te brengen . Ieder  supermarkt heeft wel een balie en zeker  een kassa met pinautomaat.
Probleem opgelost.
Maar freggel toppie van jou.

Hoi Freggeltje,

Niet alleen in Zundert dus.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/ulvenhout/geknoeid-met-geldautomaat-in-ulvenhout-wel-pinnen-geen-biljetten-in-de-lade-1.6023932

B.

Goed gehandeld freggel1

Maar heb je de bank al gewaarschuwd, volgens mij
hebben al dat soort pinautomaten een camera en
kunnen ze waarschijnlijk zien wie het geplaatst heeft.

De bank heb ik inderdaad meteen gewaarschuwd @multispeed.

Enne Boets, ik denk dat het dezelfde geweest zijn, want de strip lijkt verdacht veel op die ik er hier gisteren afgehaald heb!

Vanavond nog wat mensen gesproken via de social media, maar freggeltje houdt voorlopig wijselijk zijn kop dicht waar de verwijderde strip gebleven is! 

Het is nu zaak voor de banken en de handhavers van de wet om dit goed aan te gaan pakken. :mad:

Wij moeten dit toch niet samen oplossen op straat? Stel dat ik een dader had gezien, en er had een bejaard vrouwtje aan de pin gestaan die wat geld op wou nemen om aan haar kleinkinderen te geven, of om een brood te kopen van haar kleine pensioen? 

Wie weet wie deze man is die niet met zijn naam in de krant wil? hahahaha, ik weet het  :p :p :p :p :p :p :p
http://www.bndestem.nl/regio/breda/ook-pinautomaat-zundert-gemanipuleerd-1.6029267

B.

Ik ??k  het begint met een F en eindigt met reggel1.

Handelaar in zelfbouw boten. :rolleyes:

Alleen jammer dat ze woensdag zeggen ipv dinsdag, maar ach het gaat om het idee.... :biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan