CCcam 2.011

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.251
Waarderingsscore
43
Punten
48
Leeftijd
121
2.0.11
- caid tunnelling wordt ondersteund
- verbeterde chid selectie

en niet vermeld door CCcam-team, maar wel vastgesteld dat deze versie beide slots op de DM 8000 herkent

Download hier
 
Normaal download ik mijn cam's altijd via de server van Nabilo, echter de cam's zijn niet meer te downloaden. Nu is mijn vraag hoe gaat dat ook al weer met de hand via DCC en waar plaats ik ze?

Ik heb de cam nodig voor mijn dreambox 7020.
 
bin bestand naar /var/bin, chmod 755
cfg bestanden naar /etc of als /etc niet writeable is naar /var/etc
 
Ik mis in de CCcam_2.0.11 een bin bestand. De CCcam komt hier trouwens vandaan. (verwijzing van jou).

Er zit een cfg in, armeb, eabi, mipsel, ppc, x86, x86_64 en een changelog in.

Misschien dat het hierdoor fout gaat??
 
Heb de 2.0.11 hier er eens in gezet, in de laatste jade.
Dat ging gewoon via de downloads en softcams.
En werkt perfekt!

Echter als het in je image niet kan zul je het via de manual install moeten doen.
Daar heb je dan weer de betreffende tar.gz of tar.bz voor nodig (voor je image) van de versie.
Heb je die niet kun je het doen zoals het eendenteam dat omschrijft.
Je zult dan de "oude" camfiles moeten vervangen op de plaats waar ze staan door de nieuwe.
Voor de dreams met een ppc cpu door de ppc file en de andere door de mipsel file.
Dus op de ppc versie de cccam.ppc renamen in de oude naam.
De rechten goed zetten, en dan maar hopen dat het werkt.
Want dat kan ik hier niet controleren.
Heb immers de versie werkend.

Grtz.
 
Er zit een cfg in, armeb, eabi, mipsel, ppc, x86, x86_64 en een changelog in.
Het bin bestand voor de pc/server kan .x86 zijn (meest gebruikt) en het bin bestand voor de Dreambox is hier het .ppc bestand.
Maar waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan? Download die CCcam gewoon via je afstandsbediening en dan uit het addons menu.

Werkt altijd goed en je hoeft niet handmatig te gaan lopen knutselen.
Net zoals Kilroy zegt...
 
Juist BT!

In jade zit onder download nog de menu update.
Vermoedelijk moet je die af en toe doen om alle cams te hebben.

Maar voor Nabilo (darkstar2) heb ik eens gekeken, dank aan Barry Allen, haha!
Daar zit onder downloads toch ook echt de 2.0.11.
Waarschijnlijk worden daar de updates automatisch gedaan.
Hij zat gewoon onder plugins-->gele knop (addons)-->addons download manager-->Cams.
En funktioneert.

Grtz.
 
Ik was even vergeten te vermelden dat ik met Gemini draai. Als plugin heb ik Nabilo download centrum (ofzo iets). Hiermee kan je normaal gewoon de cams binnen halen echter sinds een tijdje zijn de cam's leeg, de keys zijn nog gewoon binnen te halen.

Nu de uitleg waarom ik met mijn CCcam aan het stoeien ben
Als ik naar rtl 4, 5, 7 of 8 kijkt met CCcam heb ik geen beeld, zet ik er Camd3 in dan heb ik gelijk beeld. Nu lees ik van alles over problemen van de CCcam versie 2.011 omdat deze gelezen zo worden als 2.01 ipv. 2.011. Nu draai ik met een CCam 2.04 en RTL doet het.

Ik laat het nog even zo en van de week kijk ik of ik evt. nog een andere versie in zet.
(Wat zijn de voordelen van 2.011 ten opzichte van een 2.04)?????

U allen bedankt.


Ps. Ik heb nog geen nieuw kaartje.
 
Oh, gemini draai ik nooit.
Dus dat weet ik niet.

Maar van die problemen met cccam heb ik nog niet gehoord.
Alle versies hebben hier op bv pli en nabilo perfekt gelopen.

Grtz.
 
k was even vergeten te vermelden dat ik met Gemini draai. Als plugin heb ik Nabilo download centrum (ofzo iets). Hiermee kan je normaal gewoon de cams binnen halen echter sinds een tijdje zijn de cam's leeg, de keys zijn nog gewoon binnen te halen.
Ik denk niet dat het aan CCcam ligt maar gewoon aan het feit dat jij 2 verschillende dingen door elkaar aan het draaien bent.

Een Gemini versie met een Nabilo download plugin?
Waarom niet gewoon de addons van de Gemini gebruikt? De Nabilo maakt er ook maar die zijn voor Nabilo versies, zou me niet eens verbazen als daar verschil in zit en sommige dingen niet 100% werken op een Gemini of andere firmware.

Hier thuis draait bijv. Nabilo 2.011 op Nabilo Darkstar 2 en bij een kennis op de Gemini, en daar zijn ook geen klachten over rtl4 en 5 etc.

Misschien hooguit tijdelijk als C+ aan het testen is wat ze tegen CCcam kunnen doen ofzoiets.
 
Black Tiger;199446 zei:
Een Gemini versie met een Nabilo download plugin?
Waarom niet gewoon de addons van de Gemini gebruikt? De Nabilo maakt er ook maar die zijn voor Nabilo versies, zou me niet eens verbazen als daar verschil in zit en sommige dingen niet 100% werken op een Gemini of andere firmware.

Een poosje geleden kon je zo'n Nabilo downlad centre gewoon in je gemini zetten en dan downloaden, waarom? Simpel je kon ook key's downloaden met nabilo.

Maar voorlopig draait het hier weer perfect. Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig wat het verschil is in de CCcam 2.04 ten opzichten van de 2.011 (wat zijn alle voordelen).
 
ik draai onder jade geen probleem ik geloof dat de oude gemeni de 2.11 niet onderstuent
gr frans
 
gemini ondersteunt geen cams meer
heb ik gelezen
ivb prosessen
grijs circut geven ze aan geen cam dounwloads meer
 
Dat komt omdat Nummer 10 recent een reply heeft geplaatst. Daar is op zich niks mis mee.
Ter toelichting: de bin bestanden zijn:

.ppc voor Engima1 ontvangers
.mipsel: voor Enigma2 ontvangers

De overige genoemde (armeb, eabi, x86, x86_64) zijn voor linux systemen; e.e.a. afhankelijk van de processor.

CCcam v2.011 is de laatste versie van CCcam welke geen problemen heeft om bepaalde kaarten (gamma met irdeto erop) te lezen en te verwerken. Met recentere versies van CCcam wordt vorenbedoelde kaart wel gelezen maar geen EMMs/ECMs verstuurd/ontvangen.

Dus dit draadje is best nog wel actueel ondanks dat de eerste posting al een tijd geleden is geplaatst.
 
eendenteam;213873 zei:
CCcam v2.011 is de laatste versie van CCcam welke geen problemen heeft om bepaalde kaarten (gamma met irdeto erop) te lezen en te verwerken. Met recentere versies van CCcam wordt vorenbedoelde kaart wel gelezen maar geen EMMs/ECMs verstuurd/ontvangen.

Dus dit draadje is best nog wel actueel ondanks dat de eerste posting al een tijd geleden is geplaatst.

Dit is dus de reden waarom ik dus geen update van mijn CD card krijgt. Heb je misschien een idee of dat in de volgende versie van CCcam wel wordt ondersteunt?
 
Nummer10;215504 zei:
Dit is dus de reden waarom ik dus geen update van mijn CD card krijgt. Heb je misschien een idee of dat in de volgende versie van CCcam wel wordt ondersteunt?
Nee wat wij schreven heeft betrekking op de gamma-irdeto kaart.
 
Kijk eens goed eendenteam ;)

GAMMA werkt ook in 2.1.2
 
Nummer10;199390 zei:
Normaal download ik mijn cam's altijd via de server van Nabilo, echter de cam's zijn niet meer te downloaden. Nu is mijn vraag hoe gaat dat ook al weer met de hand via DCC en waar plaats ik ze?

Ik heb de cam nodig voor mijn dreambox 7020.

met deze plugin kan je wel in gemini cam`s downloaden
tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel
is al wel weer een nieuwere geloof ik

groetjes humana
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan