CCcam abbo intern doorzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

spider85

Goededag,


Ik heb een vraagje, heb zelf een abbo bij iemand die mij voorziet van een cccam config file, deze file is dan voor 1 machine.
Is het mogelijk om via een eigen server deze file door te zetten naar meerdere dreamboxen?


Mvg,
 
Ik weet niet in hoeverre je op een snel antwoord zit te wachten:
Ik heb het idee,dat het over card sharing gaat.Een moderator zou je dan adviseren de board regels even door te nemen....
Ik begrijp je vraag wel,en heb het idee,dat dit niet gaat.

Een vraag komt bij mij op:Waarom vraag je het niet,aan degene die jou doorlust?Gr.George
 
Kom mannen dit is zijn eerste posting hij heeft duidelijk niet de regels gelezen, over intern mag hij toch vragen stellen..
 
Precies, over intern sharen mag hij vragen stellen, staat dan ook in de aanhef van de gestarte thread.
 
Hallo mensen,

aangezien het om een interne share gaat denk ik dat ik mijn probleem hier wel mag voorstellen.
Hopelijk heeft iemand een oplossing.
Na het doorlezen van diverse fora en tutorials heb ik mij eens gewaagd aan het instellen van beide dreamboxen in huis op ??n kaart (we staken de kaart altijd over bij kijken in de slaapkamer).

Mijn situatie:
woonkamer: DM7000S (enigma 1) met CD kaart, Gemini 4.7 en CCCam 2.2.1
in de var/etc/ de CCcam.cfg bewerkt door er de volgende regel in te zetten:
F: root dreambox 1 1 1 { 1:1:0 } (verder is de CCCam.cfg leeg).

slaapkamer: DM7000S (enigma 1), Gemini 4.7 en CCCam 2.2.1
in de var/etc/ de CCcam.cfg bewerkt door er de volgende regel in te zetten:
C: 192.168.1.20 12000 root dreambox yes (verder is de CCCam.cfg leeg).

de Dreamboxen zijn verbonden via een linksys router en hebben beide een statisch IP-adres (die in de woonkamer is dus 192.168.1.20).

Volgens de gegevens die ik gevonden heb zou het nu moeten werken, maar niet dus.
Ik heb uiteraard gereboot etc.
Ik las nog ergens dat de twee boxen niet dezelfde naam mogen hebben, maar "root" is toch niet te wijzigen? Het hanteren van verschillende wachtwoorden voor de 2 boxen heb ik wel geprobeerd, maakt ook geen verschil.

Alvast bedankt voor het meedenken!!!
 
In de server:

F: dream1 box1 0 0 0 { 0:0:1}
SERVER LISTEN PORT : 12000

in de client box:

C: 192.168.1.200 12000 dream1 box1

het ip is dus die van de server

voor elke verdere box dus een regel erbij in de server
en dan in de client de juiste regel.

In de server:

F: dream1 box1 0 0 0 { 0:0:1}
F: dream2 box2 0 0 0 { 0:0:1}
SERVER LISTEN PORT : 12000

de clients:

Box 1:
C: 192.168.1.200 12000 dream1 box1

Box 2:
C: 192.168.1.200 12000 dream2 box2

enz.

verder mag de config leeg zijn

Let wel dit is alleen voor intern, extern is verboden en illegaal.
 
beste, bedankt voor het antwoord.

het gaat puur om intern hoor!

U gebruikt dream1 en box1 / dream2 en box2, dit is toch altijd "root" en "dreambox" wat ingevuld moet worden?
 
root dreambox is alleen als je je box wil benaderen via ftp voor de rest kan je je user en passw in de c en f lijn invullen wat je wil als ze maar etzelfde zijn

saat
 
bedankt voor de antwoorden.
ik heb de .cfg aangepast zoals genoemd, toch krijg ik het niet aan de gang.
iemand een idee waar ik het nog kan zoeken?
 
De config van Gallia moet werken enkel heeft hij een heel klein foutje gemaakt.

F: dream1 box1 0 0 0 { 0:0:1} let op de laatste }
F: dream2 box2 0 0 0 { 0:0:1} let op de laatste }

moet zijn:

F: dream1 box1 0 0 0 { 0:0:1 } let op de spatie tussen de 1 en de }
F: dream2 box2 0 0 0 { 0:0:1 } let op de spatie tussen de 1 en de }

Voor de rest PERFECT en moet werken.

Let erop dat je CCcam hebt draaien!

Verder.....

Uit je eerste post lees ik toch echt dat het gaat om EXTERN sharen.
Je schrijft zelf: heb zelf een abbo bij iemand die mij voorziet van een cccam config file...
Die iemand ben je dus niet zelf anders had je dit wel geschreven lijkt mij.

Bovenstaande config werkt enkele intern of als die "iemand" jouw toestaat "reshare" te gebruiken. Reshare wordt NOOIT toegestaan als je zelf geen kaart deelt!!!

Als dit het geval is kun je dus wel stoppen met testen en proberen!
Zo niet en als het dus echt intern is heb je ondertussen beeld op je ontvanger op je slaapkamer.

Groetjes Diq
 
Thanks voor de hulp, het gaat om intern, dus ??n box met en ??n box zonder kaartje.
De eerste post is niet van mij.
Zou moeten lukken dus?
Ga nu eerst met vakantie, ga het zodra ik weer thuis ben nog maar eens proberen dus!
 
{ 0:0:1 } betekend dus dat je niet verder kan sharen.Vraag anders aan degene van wie je dat hebt om er { 0:0:2 } van te maken,dan heb je reshare.
Lijkt mij ook dat dit om extern sharen gaat.
 
Moderators zijn zeker op vakantie, dit gaat inderdaad over extern sharen en is dus absoluut niet toegestaan volgens de regels.
Je boft dat je al geholpen bent.

Topic closed, moderatorteam mag kijken of ze het topic laat staan of niet, daar ga ik niet over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan