CCcam.cfg van 500HD niet te wijzigen

jeanfleur

New Member
Lid sinds
9 nov 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
Goedendag.

Ik gebruik DCC om de CCcam.cfg aan te passen.

Een F regel toevoegen in mijn 800HD gaat prima, de C regel toevoegen in de 500HD lukt niet.

Elke wijziging wordt na het opslaan niet bewaard.

Hierna heb ik de CCcam.cfg verwijderd en geprobeerd een nieuwe naar /var/etc te kopieren, ook dit lukt niet.

Ik heb DCC v2.96 en DCC E2 v1.20 geprobeerd.

FTP en Telnet zijn connected.

Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord.

 
@janfleur, allereerst welkom op ons forum. ;)

Kopieer de cfg eens naar jou pc, en bewerk hem dan eens met editpadlite (klik).

Sla het bewerkte bestand dan weer op op jou pc, en kopieer het dan weer terug naar de Dreambox.

 
Freggel1 bedankt voor uw snelle antwoord maar helaas werkt ook dit niet.

Het door Editpad lite aangepaste CCcam.cfg is niet naar /var/etc te kopieren

Rara?

---------- Post added 09-11-2013 at 15:09 ----------

Ik heb zojuist via Blue button d.m.v. via de afstandsbediening een CCcam.cfg aangemaakt en opgeslagen. Na het opslaan is deze file nergens te vinden.

Toen dacht ik op een of andere manier heb ik geen rechten.

De rechten aangepast want Group en Other hadden geen schrijf rechten, opgeslagen met groene knop.

Helaas, de nieuwe rechten worden niet opgeslagen.

Wat moet ik nu doen, ik draai op Gemini en denk om naar Pli over te gaan.

Zou dat helpen?

---------- Post added 09-11-2013 at 16:08 ----------

Probleem is opgelost, mijn 500HD zat vol in /media

Bedankt voor je reactie.

 
Waarom gebruik je geen Winscp is gratis en via ftp in loggen op je box even de regel aanassen en klaar is kees

 
Dan kun je voor een Dreambox beter DCC nemen, daar zit niet alleen ftp in maar ook nog telnet etc.

 
Wat ik nou eigenlijk niet begrijp wat de TS vraagt?

Hij wil een cfg aanpassen, en dat kan gewoon met een tekstverwerkingsprogramma, maar ergens gaat er iets fout waardoor zijn aanpassingen niet opgeslagen worden?

Het heeft toch niet te maken met de cmod die op 755 gezet moet worden?

 
Het heeft toch niet te maken met de cmod die op 755 gezet moet worden?
Het kan wel degelijk te maken hebben met rechten, alleen hoeft dat niet chmod 755 te zijn, gewone config bestanden zet je normaliter op 644.

Echter aangezien je als root inlogt, heb je daar normaal geen last van.

Het heeft ook niet met het gebruik van een type tekstverwerkingsprogramma te maken.

Natuurlijk is Editpad lite verstandiger om te gebruiken dan gewoon wordpad, maar dat heeft verder alleen te maken met het feit dat er al dan niet verborgen opmaaktekens mee opgeslagen worden, wat er toe kan leiden dat e.e.a. niet werkt zoals het moet of helemaal niet werkt.

Er kunnen dus 3 redenen zijn waarom iets niet opgeslagen kan worden (wijzigen is ook opnieuw opslaan) en dat is:

1.) De flash staat vol (is ons wel bekend van bijv. de /var van de DM7000 en DM500 etc. van vroeger)

2.) De dreambox heeft een kuur, even factory reset doen en dan is het probleem over. Dit gebeurt vrij weinig.

3.) De rechten staan verkeerd (gebeurt eigenlijk nooit).

In dit geval stond /media vol.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan