cccam.cfg

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
alweer een tijd geleden .
moet voor mijn dogtur de ontvanger Gigablue 800SE opnieuw installeren
Zit nu te klooien met de CCcam.cfg

hier is Caiway Cogas en heb een smartcard voor pluspakket. Deze wil niet open.

cccam.cfg:

CAMKEY: /dev/sci0 11 22 33 44 55 66 77 88

CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

TRY ALL CHIDS : /dev/sci0



Geen sleutels alleen smartcard nodig.
Heb geen ideetjes meer.


CCcam werkt prima met , maar dat was voor de test of cccam het wel deed.

Wat kan ik  verkeerd gedaan hebben.

Smartcard via Caiway gereset doet nog steeds niks van het pluspakket.




 
card reader /dev/sci0
no or unknown card inserted

card reader /dev/sci1
no or unknown card inserted
 
Snap er geen reet van.
Is het normaal dat in de map /dev sci0 en sci1 geen inhoud hebben? 
2 verschillende images geprobeerd beide geen smartcard te vinden. In info
 
Als ik zo wat rond lees zijn de gegevens in jouw CCcam correct, heb je het al eens met een andere Cam geprobeerd bijvoorbeeld Newcam?

 
Nee nog niet.
Ken de configuratie niet van die newcam.

Toch wel vreemd dat die kaartlezers niet schijnen te werken.
Zowel in de gigablue 800se plus als in mijn gigablue quad plus
Het is toch niet zo dat de cardreaders niet meer geinstalleerd worden met de huidige images.
 
Dat heeft toch niks met de images te maken Matrix? 

Het herkennen van de kaart zit toch in een config van 1 of andere cam? 

Heb je al eens een oudere Cccam geprobeerd?

Ik kan hier met de mijne geen voorbeeld geven, er staat namelijk slechts maar 1 regel in de cfg... :biggrin:
 
Het heeft zoals Freggel1 al schrijft niks met de image te maken. Probeer eens CCcam 2.2.0 of 2.3.0 met dezelfde CCam.cfg die kan je naast de CCcam 2.3.8 installeren.

En kijk of de rechten goed staan van jouw CCcam.cfg, die moet op 755 staan.

 
 
755???? Denk dat dat niet zo is. Omdat met snuifjes de zaak open is.

Toch even op 755 gezet Nada, ook 2.3.2 doet niks . 2.3.0 ook niet in beide ontvangers.
 
En kijk of de rechten goed staan van jouw CCcam.cfg, die moet op 755 staan.
Nee 755 is voor mappen, bestanden is 644 tenzij ze executable moeten zijn, maar dat is voor een config file niet van toepassing.

Just for fun... kaart ook al eens andersom er in gestopt?
CCcam had toch ook een live log of niet? Dan zou je kunnen checken als je de kaart er in stopt of hij probeert een ATR te lezen of dat de lezers echt gewoon 0 doen.

Wat ook nog wel eens wil storen zijn opmaaktekens. Mocht je dit nog niet gedaan hebben:
1.) haal die CCcam.cfg eens over naar je pc. Open deze met Editpad Lite.
2.) Selecteer alles.
3.) Klik bovenaan op "convert" -> To Unix (LF only).
4.) Daarna opslaan en weer op de ontvanger zetten. Kan ook ongeveer zo met Notepad++ (niet de gewone notepad).

Wat ik ook al eens heb meegemaakt is dat kaartlezers niet wilden werken als ik een lege cccam had met slechts enkele zelfgemaakte regels.
Misschien eens een oude volledige CCcam.cfg nemen en deze aanpassen.

Check voor de zekerheid juist vorm want CCcam.cfg was volgens mij ook hoofdlettergevoelig.
 
BT wanneer slaap jij?.

Ga met de tips direct aan de slag.
Wordt vervolgd.
 
Black Tiger zei:
En kijk of de rechten goed staan van jouw CCcam.cfg, die moet op 755 staan.
Nee 755 is voor mappen, bestanden is 644 tenzij ze executable moeten zijn, maar dat is voor een config file niet van toepassing.

Hier heb jij helemaal gelijk in @Black Tiger, 644 is voor CCcam.cfg voldoende maar het is niet verkeerd om te controleren of deze rechten ook correct zijn. :)
 
Continuing story of cardreader problem seizoen 2 afl.6
CCcam.cfg door edit lite gehaald -- nada
CCcam.cfg properties op 755 gezet --nada
Heel Oude image vs 4 terug gezet met CCcam vs 2.01 --nada
Met CCcam 2.3.0 ---nada
Met CCcam 2.3.8 ---nada.

Kaarten just for fun op 4 manieren per slot in de ontvanger  geplaatst .

Zowel op gigablue 800SE plus als op Gigablue Quad Plus
Broek hangt nu op mijn knie?n. Pfffffffff

Is die caiway zo bijzonder? Card werkt wel in een standaard humax kabel ontvangertje.
 
Het kan zo maar zijn dat de kaart alleen werkt in de originele box als de kaart daar ook nog eens op geactiveerd is.

Ik lees zo af en toe wat op andere fora of andere een oplossing hebben gevonden maar ik kom weinig tegen.



 
:klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen:

mede dank zij Parabolica  via PM is de oplossing gevonden middels Oscam.

oscam.server:
[reader]
label    =lower_card
Protocol = internal
Device = /dev/sci0
caid = 0606:0000
boxkey = xxxxx
rsakey = yyyyy
detect    =cd
mhz = 600
cardmhz = 600
Group =1
EMMCache = 1,3,2.0
blockemm-unknown  =1
blockemm  -g
fallback = 0


Nog steeds onduidelijk waarom CCcam dan niet werkte. Maar goed pluspakket via smartcard voor mijn dochter werkt nu.

misschien dat ik in osca.server nog iets niet goed heb staan of erbij moet dan hoor ik dat graag.

[gewijzigd door Eendenteam; reden is te zien ;)]
 
Mooi dat je aan de gang hebt gekregen @the matrix en maak gelijk een backup van jouw Oscam.server want misschien ben je het net zoals ik over een aantal maanden weer vergeten hoe het moest. :)

Maar toch zou ik als ik jou was even kijken of je het ook werkend kan krijgen met de CCcam maar dan wel met CCcam 2.3.0. In oudere berichten las ik dat met Oscam het weleens gebeurde dat als je een uurtje naar een vrij kanaal had gekeken dat Oscam de kaart niet meer open kreeg en je de Cam moest resetten maar misschien dat dit met de huidige Oscam niet meer speelt.
 
Met CCcam 2.3.0 kreeg ik het absoluut niet werkend.

Heb ergens gelezen dat de camkey en  camdata ingenesteld zit in cccam 2.3.0

Maar zelfs met cccam2.0.1  lukte het ook niet.
 
Alle combinaties geprobeerd met CCcam.cfg en diverse versies masr krijg hen NIET asn de praat.

Morgen erns uitgebreid de oscam versie asn de tand voelen. Of idd na een paar uur/ nacht de kaart nog herkend wordt.

Misschien dat Eendenteam weet of de huidige oscams wel goed overweg kunnen met cardreaders
 
Inderdaad even afwachten, maar zoals ik al schreef dit waren ervaringen van jaren geleden en inmiddels is er al veel verbeterd. Maar als het goed werkt met Oscam dan hoef je ook niks meer te veranderen tenzij het voor de hobby is. ;)


 
Nee voor mijn dochter ?. Ikzelf werk met oscam met de bekende shawn op satelliet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan