cccam.cfg

Werkt gewoon perfect, hele nacht op  npo1 gezet deze werkt zonder oscam direct .
Geswitcht naar een zender van het pluspakket waarvoor de smartcard nodig is en gelijk beeld,

Nu nog een test om de ontvanger echt uit zetten en een paar uur wachten en dan controleren of oscam automatisch opstart, zou wel moeten..just to be sure.

En dan is het close topic
 
Netjes dat het goed blijft werken. Je kan de box ook gewoon restarten om te zien of Oscam automatisch opstart, dat hoeft geen uren te duren. ;)
 
Just for fun...  Geraniums moesten bijgeknipt worden.

Heb nu de laatste versie oscam vs 11568 erin gezet en ziet er goed uit. .

IMG_1613.JPG



Werkt nu allemaal dochter blij, en ik weer wat wijzer.

Alles netjes gesaved met txt bestand

Einde oefening

Allen bedankt voor vele suggesties.
 
BT wanneer slaap jij?.
Ongeveer van 06.00 uur tot 13.30 a 14.30 uur.

Wat zien ik daar? Emu op locahost met 398 entitlements? Wasdat?
 
Geen idee zie het nu ook , de lower card is degene waar de  smartcard zit en daar ging het mij om.
Verder zit er niks in geen satelliet alleen cable caiway.
 
In de config bestanden stonden een zooitje vreemde bestanden die in de softcam install zaten.
Heb de boel verwijderd en mijn oscam omgeving erin gezet . Nu lijkt het OK.


OSCAM.JPG



Bedankt voor oplettendheid. ?
 
een zooitje vreemde bestanden
Misschien weet Eendenteam dat? Want nu staat er "no entitlements" bij die emulator.
Voorheen stond daar 398 entitlements, dus wie weet had je daarmee beeld op andere zenders per ongeluk?
 
De ontvanger heeft alleen een kabelunit --caiway en geen satelliet dus .

Zou de  softcamplugin dan in mijn ontvanger moeten zetten, of ik daar de moeite voor neem? Neh.

Ben al blij dat het werkt.
 
Als de ontvanger niet is aangesloten op het internet maar de kaart werkt en je hebt beeld, ga er maar vanuit dat Oscam  + de Caiway kaart dan goed werken. Daarna kan je de ontvanger eventueel weer aansluiten op het internet als je updates of zo wil downloaden. ;)
   
 
Ben na 2 dagen overtuigd en idd wordt de ontvanger niet op Internet aangesloten bij mijn dochter zodat er niet sneaky updates binnen rollen die mij weer aan het werk moeten zetten.
De laatste oscam versie zal zeker geen verbeteringen krijgen voor de smartcard lezers.?
 
parabolica zei:
Je kan de box ook gewoon restarten om te zien of Oscam automatisch opstart
betreft dus een gigablue. Zit daar enigma2 op...?
ff testen via telnet door in te tikken bijv:

systemctl -h

indien je lange tekst op scherm krijgt dan onderbreken met CTRL+C en heb je dus systemctl.
oscam kun je dan heel eenvoudig restarten. we gaan daar nu niet verder op in omdat we niet weten of systemctl (en dus in feite systemd) aanwezig is
 
Black Tiger zei:
Misschien weet Eendenteam dat?
[later]
ahhhhh niet goed gelezen/gezien het betrof de 398 entitlements bij emulator.
Dat is iets dat waar we hier niet op ingaan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan