CCcam conf.toevoegen in andere image.

P

peter192

Beste forum ik heb een db7020si met een image van nabilosat(darkstar2,enigma1).ik heb met het programma flashwizard gemini 4 op een usb stick gezet.ik wil een andere image uitproberen want met nabilosat werkt de teletext functie niet.Nu dus de DB uitgeschakeld en daarna weer aan,had ik gelezen in dit forum dat bij het opstarten je kon kiezen in welke image je wilt op starten,maar daar vroeg hij niet om hij startte automatisch de gemini image op en dat werkte meteen en teletext heb ik nu ook.Nu is mn vraag hoe kan ik mn CCcam.conf in gemini zetten?Ik heb een backup gemaakt maar weet niet waar ik hem moet plaatsen.Ps zijn er meer images voor de 7020s?Groeten Peter.

Beste peter192.

Jouw tekst hierboven is niet te volgen als je 'm de eerste keer leest.

Probeer je vragen rustig op te stellen, zodat je probleem duidelijk is.

De enter toets werkt hier normaal, je bijdrage word pas definitief als je op de knop onderaan klikt, of een toetscombinatie met ctrl drukt.

Door af en toe de enter knop te gebruiken en een hoofdletter meer, word het gerheel een stuk beter te volgen.

Jouw vraag zou er dan zo uit kunnen zien (en ik overtreed daarmee de forum-etiquette even door een complete quote te doen):

Beste forum.Ik heb een db7020si met een image van nabilosat(darkstar2,enigma1).

Ik heb met het programma flashwizard gemini 4 op een usb stick gezet.

Ik wil een andere image uitproberen want met nabilosat werkt de teletext functie niet.

Nu dus de DB uitgeschakeld en daarna weer aan, had ik gelezen in dit forum dat bij het opstarten je kon kiezen in welke image je wilt op starten.

Maar daar vroeg hij niet om.

Hij startte automatisch de gemini image op en dat werkte meteen.

En teletext heb ik nu ook.

Nu is mn vraag hoe kan ik mn CCcam.conf in gemini zetten?

Ik heb een backup gemaakt maar weet niet waar ik hem moet plaatsen.

Ps zijn er meer images voor de 7020s?

Groeten Peter.
Dat leest een stuk prettiger, nietwaar ?

Dan over je vragen:

Met flashwizard kun je inderdaad een multiboot maken.

Dat wil dus zeggen dat flashwizard als het ware je box voorziet van een tussenstap bij het opstarten.

In die tussenstap kun je dan kiezen welk systeem je wil booten (=starten), vandaar multiboot.

Maar dan moet je dat dus wel eerst maken, dat gaat niet vanzelf.

Verder weet ik niet of de 7020 dat ondersteunt, ik herinner me een vraag (was dat toevallig van jou ?) afgelopen weekend waarin bleek dat (nog) niet alles met de 7020 word ondersteund.

Flashwizard slaat het gehele OS op in een *.fwz bestand.

Daarin zit ook je *.conf ergens verstopt.

Ik weet niet hoe en of je zo'n bestand kunt openen.

Wat je beter had kunnen doen, was alleen het betreffende bestand opzoeken en naar je pc halen.

Dan had je 'm nu ook weer kunnen opzoeken en overschrijven met de backup die je gemaakt hebt.

Wat je kunt doen alshet anders niet lukt, is ook van deze image een *.fwz bestand maken.

Dan het eerder *.fwz bestand terugzetten, en daar je *.conf opzoeken en eruit halen.

Dat kan met bijvoorbeeld DCC, maar net zo goed met ieder ander FTP programma.

Met de huidige *.fwz kun je dan weer terug en daar je *conf erin doen.

Wellicht te omslachtig, maar zo moet het wel kunnen.

ik wil een andere image uitproberen want met nabilosat werkt de teletext functie niet
Ik herinner me opeens dat je dat al eens eerder had aangegeven. Aangezien Nabilo Darkstar 2 voor Enigma 1 bij mij op de 7020 totaal geen problemen heeft net teletekst en bij jou ook de gele knop niet helemaal deed wat hij zou moeten doen, heb ik toen geadviseerd om de Nabilo er opnieuw overheen te flashen.

Dat stond in deze (klik) vraag van je. Heb je dat ook nog geprobeerd?

Anyway, je CCcam kun je met DCC of elk ander FTP programma in de directory /var/etc zetten waar hij met Nabilo ook staat.

Zolang je in Gemini opgestart bent zal hij ook in de juiste directory terecht komen.

Als je in Nabilo gestart bent moet je naar /mnt (of /media)/usb/fwpro/Gemini-v..xxx/etc waarbij Gemini-v..xxx dan staat voor de naam van je Gemini firmware.

Doch zoals gezegd, als je in Gemini opgestart bent kun je gewoon naar je /var/etc of /etc directory gaan om hem in te zetten want die zijn gelijk.

Hoi forum allereerst bedankt voor jullie reacties.

Ook voor het attenderen op mijn zinsopbouw,achteraf bij het nalezen zag het er inderdaad belabberd uit.

Ik hoop bijdeze dat het er wat beter uitziet.

Inderdaad ik heb geen teletext in nabilosat maar ik wil wat experimenteren met multiboot.

Ik ben een beetje huiverig om de ontvanger opnieuw te flashen.

Klopt het dat het CCcam.cfg bestandje minder dan 1kb is en ik allen die maar terug hoef te plaatsen.Ik zie er nog 2 staan moet ik die ook terug plaatsen.

Dit is allemaal nieuw voor me ik moet nog veel leren en experimenteren.Groet peter.

Expirmenteren hebben we allemaal moeten doen en daarom is zo'n forum net handig om daar de tips en truuks vandaan te halen.

Er zijn 2 dingen die belangrijk zijn, als je die hebt, dan kun je met een rustig hart flashen zonder bang te hoeven zijn.

Het CCcam.cfg bestandje wat inderdaad maar iets van 1 kb groot is. De andere beiden, vermoedelijk CCcam.prio en CCcam.channelinfo of CCcam.providers mag je backuppen, hoeft echter niet.

Het tweede is de zenderlijst. Vaak hebben mensen een zenderlijst die ze toch wel graag willen behouden. Deze kun je met bijv. DreamboxEdit naar je pc halen en daar bewaren en evt. aanpassen.

Als je deze hebt kun je met een gerust hart gaan experimenteren. De CCcam emu is over het algemeen gewoon middels de afstandsbediening vanuit de addons te downloaden, gewoon via je Dreambox dus. Dan hoef je daarna alleen nog maar het CCcam.cfg bestandje terug te zetten en een eventueel aanwezige versie te overschrijven.

Nog even dit in gemini staan de instellingen op common interface.

Hoe zet ik de instelling voor CCcam,kan die niet vinden.Groet

Oke black tiger ik lees net je bericht tijdens het schrijven heb je mn vraag al beantwoord

ik moet dus de CCcam emu downloaden.Bedankt en groeten Peter

Laatst bewerkt:
Yep, kan gewoon vanuit het addon menu.

V.w.b. dat selecteren van de emu... als het goed is als je in dat emu menu zit, dan heb je standaard al Common Interface geselecteerd.

Druk dan op de knop rechts van de OK knop op je afstandsbediening, dan krijg je CCcam te zien. Druk nu op de groene knop (althans in Gemini) om op te slaan en de emu te starten.

Het is wel verstandig om je Dreambox nu middels de afstandsbediening even uit te schakelne. Dus menu, uitschakelen, nu uitschakelen.

Paar seconden wachten en dan zet je hem weer aan. Reden hiervoor is dat je zenderlijst dan beter bewaard blijft maar ook de emu selectie.

Vaak na een herstart (bijv. door crash of andere reden) staat plotseling de instelling weer op Common Interface, als de box niet uit geweest is tussendoor.

Vandar deze tip.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan