Beste peter192.
Jouw tekst hierboven is niet te volgen als je 'm de eerste keer leest.
Probeer je vragen rustig op te stellen, zodat je probleem duidelijk is.
De enter toets werkt hier normaal, je bijdrage word pas definitief als je op de knop onderaan klikt, of een toetscombinatie met ctrl drukt.
Door af en toe de enter knop te gebruiken en een hoofdletter meer, word het gerheel een stuk beter te volgen.
Jouw vraag zou er dan zo uit kunnen zien (en ik overtreed daarmee de forum-etiquette even door een complete quote te doen):
Beste forum.Ik heb een db7020si met een image van nabilosat(darkstar2,enigma1).
Ik heb met het programma flashwizard gemini 4 op een usb stick gezet.
Ik wil een andere image uitproberen want met nabilosat werkt de teletext functie niet.
Nu dus de DB uitgeschakeld en daarna weer aan, had ik gelezen in dit forum dat bij het opstarten je kon kiezen in welke image je wilt op starten.
Maar daar vroeg hij niet om.
Hij startte automatisch de gemini image op en dat werkte meteen.
En teletext heb ik nu ook.
Nu is mn vraag hoe kan ik mn CCcam.conf in gemini zetten?
Ik heb een backup gemaakt maar weet niet waar ik hem moet plaatsen.
Ps zijn er meer images voor de 7020s?
Groeten Peter.
Dat leest een stuk prettiger, nietwaar ?
Dan over je vragen:
Met flashwizard kun je inderdaad een multiboot maken.
Dat wil dus zeggen dat flashwizard als het ware je box voorziet van een tussenstap bij het opstarten.
In die tussenstap kun je dan kiezen welk systeem je wil booten (=starten), vandaar multiboot.
Maar dan moet je dat dus wel eerst maken, dat gaat niet vanzelf.
Verder weet ik niet of de 7020 dat ondersteunt, ik herinner me een vraag (was dat toevallig van jou ?) afgelopen weekend waarin bleek dat (nog) niet alles met de 7020 word ondersteund.
Flashwizard slaat het gehele OS op in een *.fwz bestand.
Daarin zit ook je *.conf ergens verstopt.
Ik weet niet hoe en of je zo'n bestand kunt openen.
Wat je beter had kunnen doen, was alleen het betreffende bestand opzoeken en naar je pc halen.
Dan had je 'm nu ook weer kunnen opzoeken en overschrijven met de backup die je gemaakt hebt.
Wat je kunt doen alshet anders niet lukt, is ook van deze image een *.fwz bestand maken.
Dan het eerder *.fwz bestand terugzetten, en daar je *.conf opzoeken en eruit halen.
Dat kan met bijvoorbeeld DCC, maar net zo goed met ieder ander FTP programma.
Met de huidige *.fwz kun je dan weer terug en daar je *conf erin doen.
Wellicht te omslachtig, maar zo moet het wel kunnen.