CCcam hack is nu publiek

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Eurocard sharing crew heeft een van de CCcam "hacks" nu publiek gemaakt. We gaan verder niet in of het nu een hack is of niet. In ieder geval is het inmiddels op meerdere boarden te lezen. Mogelijk wordt dit "gat" gedekt en komt er wellicht een nieuwe CCcam versie.

Onderstaand de tekst:

It has come to our attention, that it is VERY simple to abuse the N-line of a peer, and making a card look like a local when it actually isn't:

See the card in hop1:
N: 127.0.0.1 portnumber test tv 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

See the card as local:
N: 127.0.0.1 portnumber test tv 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 256

This "trick" works in every CCcam version to date. It has some advanteges (you can control the number of hops you share), but also one very big disadvantage: People can show those card as a local, when it's actually NOT a local.

There is NO way to check this, except for the fact that the card might give some higher ECM-times then it should have...

Please be VERY carefull when handing out N-Lines. Make sure you trust that peer! Keep checking on the forum if those users are not posting in the CCcam Local section, with your card!

Or maybe even better:

"Withdraw all your N lines and use this "trick", you will be 100% safe YOUR card wont be misused and you have total control.
People who demand N lines, you will be the judge of that if you agree, it's your card and you decide how you want to share and keep control of it"

The ECS - Crew
 
Niet echt een hack toch?

Geeft alleen maar aan dat newcs niet helemaal kosjer is

Dat ze dat met die 0 level kaarten van gbox nog niet gepost hebben dan???
 
We wilden er eigenlijk niet op ingaan, maar goed....het wordt gebruikt als een feature.
0-level gbox is heel in het begin al over geschreven maar zoals zo vaak: met de tijd verdwijnen dingen van de voorgrond
 
Ik kan me anders niet herinneren hier op Duck iets van level 0 gbox kaarten gelezen te hebben. Maarja, het is langer geleden en mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is.
 
Is ook al weer even geleden. level 0 kaarten kun je door gbox aan CCcam te koppelen nog 7 keer doorsharen. We hebben niet alles nagekeken maar kijk eens hier en hier; daar wordt over 7 keer doorsharen e.d. geschreven
 
Oh ja, door CCcam aan gbox te koppelen, daar is inderdaad over geschreven.
Ik dacht even dat er ook iets was met gbox op zichzelf staand, net zoals nu met CCcam op zichzelf staand.
Maar da's dus niet het geval. Bedankt!
 
Is toch nix met CCcam opzichzelfstaand?


Alleen een truc net zoals in Gbox waarbij je keyfiles als lokale kaart kan laten aangeven
 
Dit is gewoon een feature, oa gebruikt voor cccam-mcps-newcs.

Dat een aantal mensen dat niet wist betekend niet dat we dit als geheim moeten bestempelen. Misbruik maken kun je met alles.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan