CCcam op ET9000

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.923
Waarderingsscore
1.047
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Iemand bekend met hoe je CCcam op een ET9000 zet?

Er staat de laatste nieuwe OpenPli nightly build op, maar hoe je daar een cam in moet vinden is vreselijk ondoorzichtig.

Iemand een idee?

 
Al gevonden, zat een beetje vreemd.

Zit onder menu -> applicaties en dan groene knop. In het Engels menu -> plugins.

 
Welkom op Satellite Fun Dylantje.

Ja ik ben er op dit moment nog steeds erg gecharmeerd over.

Qua snelheid is hij toch wat minder dan de VU+Duo, die zapt merkbaar sneller met name bij de HD kanalen. De ET9000 kun je wat zapsnelheid betreft meer vergelijken met de DM800.

Verder wordt hij in tegenstelling tot wat anderen beweren wel degelijk warm. Niet heet, maar toch wel warm. Ik weet echter niet of dat door de interne schijf mede veroorzaakt wordt. Maar voor een harddisk is die omgevingstemperatuur toch eigenlijk te warm.

En dan heb ik hem in een kast staan met vakken waar meer dan voldoende luchtstroming doorheen kan. Het is dus in elk geval absoluut niet aan te raden er een apparaat onder of bovenop te zetten.

Met opstarten vanaf uitgeschakelde toestand is hij even snel of misschien zelfs ietsie sneller dan de VU+Duo en dat betekent dus een behoorlijk stukje sneller dan een DM800HD die echt traag te noemen is.

Verder heeft het apparaat vele mogelijkheden ook om in te stellen. De OpenPli beta draait er perfekt op, heel mooi beeld. Veel aansluitmogelijkheden, je kunt er de TV mee bedienen. Een Samsung TV staat vooringesteld maar je kunt middels code ook een andere kiezen.

Wat ik er leuk aan vond is dat ik alle opties van mijn TV kan bedienen en nog beter dan met de originele afstandsbediening.:)

Grappige speelgoedjes zijn dan bijv. dubbele PiP want de ontvanger heeft dat, en met de TV kan ik dat ook gebruiken als er tenminste iets op hdmi aangesloten zit. Zoals nu dus.

Je zal het niet vlug gebruiken maar het is gewoon leuk om eens uit te proberen.

Dus vooralsnog ben ik er zeer tevreden over, met dan wat mij betreft als enig minpuntje het warmteprobleem.

Het schijnt dat de mediaspeler nog niet helemaal lekker werkt maar dat heb ik zelf nog niet getest momenteel.

Maar je hebt er zelf ook een las ik, ben jij er ook zo tevreden over? Zelfde ervaring of andere ervaringen?

 
De media speler is idd wat minder maar er is via de plug ins is een andere te vinden, deze lijkt een beetje op windows media center, en die werkt hier wel perfect.

Jawel ook ik heb sinds kort een ET9000 :biggrin:

Wat betreft warmte moet ik je gelijk geven BT.

Heet is een groot woord maar je voelt het wel.

 
Oke bedankt. Fijn te horen dat jij ook die warmte ervaring heb.

Bedankt voor de tip v.w.b. die mediaspeler via de plugins, ga ik binnenkort eens proberen. Eerst nog eens testen met opnemen of de opname nu wel goed gaat.

 
Warm ja maar wel MUISstil!!!!!!

Ik ben er zeer over te spreken.

Moet alleen wennen aan die plugins en dan alles correct af te stellen..

Ik mis alleen wat RANGE in mijn geluid, heb PLI erop...

Te grote fluctuaties in sound uit....

En af en toe schokken met AVI afspelen...:biggrin:

HEb een backupfunctie erop.

Sindsdien ben ik blijer,

Hoef ik niet telkens alles opnieuw te installeren ..............[ en durf ik meer uit te proberen];)

BEn heeeel blij met een goedwerkende Cccam...:biggrin::biggrin::biggrin:

En ik wil voor op mijn slaapkamer een SAB Titan 1 kopen....:jakkie:

OF een ET 5000 maar vind ik weer iets te duur.. voor die paar uurtjes...:jakkie:

Dus iemand ervaring met een SAB hoor ik het graag...:zwaai:

 
V.w.b. ervaringen met die Sab dan wel in je andere topic.;)

Op dit moment speelt mij volgens mij toch de temperatuur van de ET9000 parten, dus ik ben er toch minder gecharmeerd van dan van de VU+Duo. Zie ander topic.

 
De warmte van mijn ET9000 is minder als dat ik mijn tuner versterker aan heb :tong:.

Het werkt hier al weer een paar maand en tot heden geen problemen er mee.

Sterker nog heb meer ruzie met de DB gehad als met de ET kwa temp zijn ze beide ongeveer gelijk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan