CCcam op QNAP TS109Pro: hoe?

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.251
Waarderingsscore
43
Punten
48
Leeftijd
121
We hebben een QNAP TS109 Pro (incl 2 x 1 TB hdd) en willen daar graag CCcam op draaien. We hebben al het nodige op internet gelezen maar komen er niet uit. Wie kan ons helpen?
 
Niet dat ik hier kaas van heb gegeten, maar waar of wat lukt niet?
 
nou om goede drivers en zo te vinden
 
kijk hier zou ik mij nog wel eens aan willen wagen,

tegen welke drivers loop je aan. wat is al gelukt en wat niet?
 
we zouden het liefste een soort howto (korte handleiding) willen hebben. Anderen hebben er dan wellicht ook iets aan. Optware heb je ook nodig, daar kun je hier het nodige over lezen. Verder misschien nog een symlink naar /opt of zo en voor de kaartlezer zul je de nodige libusb drivers nodig hebben denken we.

Maar wat moet je nu doen en wat heb je nodig. Een stap voor stap handleiding zou dan uitkomst kunnen bieden.
 
Wow klinkt goed
 
Na het lezen van wat de werking is van het pakket, ben ik er denk ik zo binnen no time uit.

Hiervoor heb ik echter wel de hardware nodig, dus mischien is het een idee eens wat af te spreken? vervolgens kan er dan meteen een handleiding worden geschreven.

mvg

Koning, J
 
het is ons helaas niet gelukt CCcam werkende te krijgen.
 
We hebben direct van QNAP uit de USA gehoord dat zij little endian maken en gebruiken als OS; dus dan zal een CCcam versie voor little endian uitkomst bieden. Voor zover wij hebben vernomen betekent dit, dat een ARMEL versie van CCcam uitkomst biedt en zou tevens verklaren waarom CCcam.armeb niet geschikt is voor QNAP. Rest alleen nog dit kenbaar te maken en te verzoeken aan een van de CCcam teams. ;)
 
agamenon;202491 zei:
Na het lezen van wat de werking is van het pakket, ben ik er denk ik zo binnen no time uit.

Volgens mij gaat het toch allemaal een beetje langer duren om er uit te komen?
 
lukt gewoon niet omdat er geen CCcam die op een dergelijk linux platform kan draaien. Het moet een little endian versie zijn dus een CCcam.armel. De CCcam teams zullen geen little endian platform hebben om e.e.a. te testen anders kunnen we niet verklaren waarom een dergelijke versie er niet is. Met andere emulatoren gaat het wel: newcs en oscam, maar daar hebben we niks aan.
 
Dank, prachtig, maar wat nu... Je moet programmeur zijn om daar op een goede manier mee om te gaan en dat zijn we niet. Dagobert zei altijd: Donald hou je bij je leest dus we gaan daar maar niet mee experimenteren.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan