CCcam: uphops en downhops

cb1

New Member
Lid sinds
31 jul 2011
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Hallo,

De enige vraag wat ik heb is het volgende.
Uphop is dat hoeveel een client verder mag doorsharen of is dit downhop?

Ik heb het wel gelezen in de cfg file maar helemaal duidelijk is het mij nog niet welk getalletje daar voor zorgt.

Gr Cb1
 
Staat toch diverse malen duidelijk in het originele cfg bestand

De syntaxis is:
CCcam.cfg zei:
#F: <username> <password> <uphops> <shareemus> <allowemm> ( { caid:id:)downhops), caid:id:)downhops), ... } { caid:id:sid, caid:id:sid, ... } { begintime-endtime, ... } ) hostname/ip address

verder staat er...
CCcam.cfg zei:
# F: user2 pass2 0 1 0 { 0100:000080, 0622:000000:1, 0500:000000:2 }
#
# user2 gets only our local cards but no 0100:000080.
# and our 0622:000000 cards only for himself (1 hop down),
# and 0500 cards for himself plus one additional hop down.
# He also gets our emus, and is NOT allowed to send us emm (updates).
#
Dus downhop is.....

en

CCcam.cfg zei:
F: user3 pass3 5 0 1 { 0:0:3, 0100:000080:1 }
#
# user3 gets all cards at a maximum of 5 hops away from us,
En uphop is....
 
Dit heb ik wel gezien maar je moet niet vergeten dat wat voor de meeste gesneden koek is voor anderen wat moeilijker begrijpen is.

Als ik dit zie dan weet ik nog niet wat ik in moet vullen om alleen een box te laten inloggen maar dat het niet verder gaat dan die box alleen.
Er blijkt bij mij in de familie mensen te zitten die slimmer zijn dan ik en zo blok je dat af denk ik.
maar als ik het goed zie dan vul ik achter de naam 0 1 0 in en dan is het gedaan.
 
cb1;219773 zei:
maar als ik het goed zie dan vul ik achter de naam 0 1 0 in en dan is het gedaan.

Dan wil je dus dit invullen:
F: naam wachtwoord 0 1 0
Dat betekent dan :
uphops=0 (andere box op je slaapkamer krijgt dus geen kaarten die verder weg zijn als die van jou en dus krijgt andere box op je slaapkamer alleen de lokale kaarten. Dit zegt niets over doorsharen)
shareemus=1 (andere box op je slaapkamer krijgt jouw emus)
allowemm=0 (andere box op je slaapkamer mag je geen emm sturen)

We denken dat je dit niet bedoelt. Je wilt voorkomen dat de box op je slaapkamer die bij jou kaartdata ophaalt en die data niet verder mag doorgeven aan de box in de keuken. Dus de downhops moeten dan op 1 staan (alleen voor die box op je slaapkamer).
Je kunt dit op twee manieren doen:
- het geldt voor alle CAID's dus altijd.
- het is van toepassing op bepaalde CAID's bijv. alleen voor CanalDigitaal NL

alle CAID's:
F: naam wachtwoord 0 1 0 { 0:0:1}

alleen seca CanalDigitaal NL (seca = 0100 en CanalDigitaal NL is 00006A) niet verder sharen, alle andere CAIDs mogen als voorbeeld 1x doorgeshared worden. 1 keer doorsharen is dus 1 keer verder en is dus 2 (1+1=2)
F: naam wachtwoord 0 1 0 { 0:0:2 0100:00006A }

Om het voor jou makkelijk te houden: geef alleen je lokale kaarten door en laat die andere box op je slaapkamer nooit verder sharen (dus alle CAIDs). Dan wordt het dus:
F: naam wachtwoord 0 1 0 { 0:0:1}
 
Omdat de gestelde vraag niet alleen op CCcam v2.3.0 van toepassing is, hebben we de posts verplaatst naar een nieuw draadje.
 
Kijk bedankt.
Nu gaat het lampje ietsjes sterker branden.

Gr Cb1
 
Zorg dat het lampje blijft branden :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan