cd formateren

S

sat@wish

Hoe kan ik in nero een cd formateren, ik deed het voor heen in Easy cd creator, in 5 minuten en klaar is kees een komplete format, de cd wat te gebruiken als en flopy erg handig, maar wil ik dit in nero prberen maar kan daar geen optie in vinden?.. wie weet hoe dit wel kan.
 
sluit de wizzard bij nero en ga bovenaan kijken bij recorders daar staat de optie om de cd te formateren.

succes
 
bij recorder staat erase etc, maar geen format, of ik heb nog een oude versie van nero.
 
Het word nog maar zelden "format" genoemd. Je moet in Nero de "erase disk" nemen.
 
Heb cd schoon maar ik kan er niks mee, kan hem niet benaderen error,, kan cd niet vinden etc, dus deze optie is niet volmaakt, maar ik zoek verder..
 
Jawel, die optie is wel volmaakt, dan zal er ergens anders een probleem zitten.
Heb je soms Norton Antivirus 2004 geinstalleerd? Die blijkt ook een oorzaak te zijn van het niet meer kunnen benaderen van je cd-rom of cd-schrijver, is ook al een oplossing voor trouwens.

Het is vrij logisch dat als je cdrw leeg is, dat je hem met de verkenner niet meer benaderen kan.
Stop maar eens een gewone lege cd in je cdschrijver, dan zegt de verkenner je precies hetzelfde.

Als je nu eens vertelt wat je precies wilt gaan doen met je lege cdrw en op welke manier en met welke software, dan kunnen we je misschien beter helpen?
 
Originally posted by Black Tiger
Als je nu eens vertelt wat je precies wilt gaan doen met je lege cdrw en op welke manier en met welke software, dan kunnen we je misschien beter helpen?

Hij wil zijn cdrw gebruiken als een floppy.
Dus door te slepen met de muis bestanden op de cdrw zetten, eraf halen en overschrijven, zonder een brandprogramma op te hoeven starten.
Ik heb ff in Nero gekeken, maar vind daar nergens een optie voor formateren, ook niet in de index van de help.
Ik denk, dat het derhalve een optie is, die alleen in Direct CD van Adaptec zit.
 
@Mr Blue Sky
Dat bedoel ik Mr Blue Sky, zo simpel, en dit gaat niet in Nero, ik denk dat je gelijk hebt het is een optie van direct cd, en nero heeft en kan dit dat niet, en dat is verdomt gemakkelijk.
 
Nero kan dit wel, maar dan moet je dus inderdaad INcd installeren voor zover mij bekend, er zijn meer paketten die dit hebben trouwens maar ik gebruik die rommel nooit.

Maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan?
Deze optie zit -standaard- in windows XP/2000!!!

Ik weet niet hoe vaak ik dat nog moet uitleggen, maar als je dus dit OS draaien hebt, heb je geen andere zooi meer nodig.

Selecteer de bestanden, sleep ze naar je cdrw in de verkenner en kies "plakken", dan gaat een venster open.
Kies nu voor "bestand" en dan "deze bestanden op cd zetten" en klaar is kees.
Vanuit dat venster kun je ze ook weer verwijderen.

Maar je mag natuurlijk ook Packet Writing, DirectCD, InCD of weet ik wat gebruiken als je dat nog gemakkelijker of fijner vind.

Met uitsluitend Nero (zonder INCD of toepassingen) zal het je inderdaad niet lukken dan moet je hem als cdrw behandelen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan