Cell-Broadcast

H

Huh??

Hoi,

Een vraag:

Wat is er eigenlijk met de Cell-Broadcast gebeurd?

Jeweetwel, 050 was bv. het momentele netnummer op je display enz.

GR.

Huh??

 
Welke provider ??

Ik neem aan KPN of Flippertel.

Volgens mij was het een zakelijk abonnement met regio korting. KPN is de boel flink aan het opschonen vanwege de $$$. Dus misschien einde regiokorting ??

Volgens mij wordt er door geen enkele aanbieder nog cellbroodkast gebruikt. Ook in het buitenland ben ik het nog weinig tegen gekomen. Kennelijk slaan alle leuke marketing ideeen weinig aan.

 
Hoi,

Nee, had niets met abbo vorm te maken.

Is ongeveer 1 a 2 maanden geleden gestopt.

Zover ik weet, had en Libertel en KPN dit. (en vlgs mij nog meeraanbieders)

Zo was er bv ook 051 voor weer info of een ander nummer voor lokale taxinummers enz.

Gewerkt heeft bij mij alleen maar het 050 nummer, dus het aktuele netnummer waar je op dat moment bent.

 
Voor weerberichten en taxinrs etc. gebruik je een soortement van SMS service, dat heeft verder nauwelijks iets te maken met cell-broadcast buiten dat van de cell je positie bepaald wordt.

Cell-broadcast heeft te maken met de cell waarin je je bevind en daarin is de regiocode gezet welke ook bij de normale telefoon gebruikt wordt, of liever gezegd -bij benadering- aangezien masten ook van regiocode kunnen wisselen als ze op grenzen staan dus het komt niet exact overeen overal.

Libertel is er ooit mee begonnen (er zullen er vast wel gevolgd zijn) door hier abonnementen op af te sluiten zodat je tegen regiotarief (een soort lokaal tarief) kon bellen.

Het kon zelfs voorkomen dat je meerdere regiocodes in je display kreeg als je op een gunstig punt zat, dat kon je dus van regio naar andere regio bellen tegen het voordelige tarief.

Cell broadcast is afhankelijk van je toestel en kun je ongeacht je abonnement activeren mits je toestel het aankan.

Dus ook zonder regio abonnement. Het activeren van cell-broadcast heeft verder geen invloed op je belkosten als je er geen specifiek abo voor hebt afgesloten, het enige wat het doet is dus de regiocode laten zien en het kost je weer wat extra accutijd.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan