?chmod 755 hoe en wat moet ik doen.?

G

Guzzman

Hallo all,
Ik heb de satan keyupdater geinstalleerd en nu krijg ik telkens als ik hem aanklik (Cannot execute) ik moet ergens chmod 755 doen maar ik kan nergens vinden waar..
Wie kan het ff vertellen..
Groeten en alvast bedankt...

Misschiem moet je een handig programma gaan gebruike, mat de naam DCC.

Dit programma heeft FTP, Telnet en nog wat Tools.
Via FTP kun je ook rechten op files zetten, heel gemakkelijk.

Ja er is een manier met het commano chmod <filename> 755, volgens mij moet dat ook werken.

Groetjes Bert

telnet naar je dreambox
login: root
pw: dreambox

dan ga je naar de directory waar het bestand staat dat andere rechten moet hebben (755). we denken als je het over satanupdater hebt dat je naar /var/tuxbox/plugins moet dus in dat geval:

cd /var/tuxboxplugins

en als je daar bent staat er waarschijnlijk een bestand dat Satankeyupdater.sh heet (denk aan de hoofd-/kleine letters), dus even kijken of het bestand zo heet en of het daar staat, dus:

ls

als je het ziet dan ga je de rechten veranderen met chmod, dus:

chmod 755 Satankeyupdater.sh

da's alles.

Kort samengevat:

- telnet naar je dreambox
- login als root (ww: dreambox)
- cd /var/tuxbox/plugins
- ls
- chmod 755 Satankeyupdater.sh

Je kunt ook DCC nemen, een heel handige tool voor diverse zaken, je kunt daar ook heel eenvoudig rechten met bestanden mee naar 755 zetten etc.

Hee, allemaal bedankt het zat hem in de hoofdletter daar was ik toch nooit opgekomen werkt pefeckt nu..

tja die fout maken meerdere mensen daarom doen wij alles hier in kleine letters. Toch goed dat we er even melding van hebben gemaakt ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan