CI+ onderseteuning OpenPli 8.1

mimisiku

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
29 apr 2021
Berichten
427
Waarderingsscore
107
Punten
43
Locatie
Nederland
Inmiddels is de CI+ ondersteuning in OpenPli 8.1 een feit. Door het plaatsen van 4 bestandjes in /etc/ciplus (en een reboot) worden de Neotion chipset gebaseerde CI+ modules ondersteund. Getest:

- Quantis 1.3 Irdeto (Ziggo)
- SmarTV Nagra (Ziggo)
- HD+ Nagra (HD+)
- CAM803 Nagra (Canal Digitaal) *Pakket opwaardering/activatie werkt
 
Beste Mimisiku, betekent dit dan dat wanneer je dit gedaan hebt en de Irdeto en de Nagra kaart met oscam in de Vu Duo 4k kan gebruiken?

Ik heb namelijk de box en RSA key maar krijg het niet werkend in Oscam met de Nagra kaart.
 
Neen! Het betekent puur dat de officiële CI+ Modules nu in OpenPli 8.1 gebruikt kunnen worden. Overigens is dit alleen van belang voor de Nagra variant van Ziggo. De Irdeto kaarten kunnen gewoon met OScam worden gebruikt. Dat werkt prima met de 0602/0604/0606/618 kaarten.
Ik ben bang dat je de RSA en Boxkey van een Irdeto kaart hebt. De RSA en boxkey van Nagra is uniek voor iedere kaart. De Nagra kaarten uit de oude Mediabox is CAK6 en dat zou kunnen werken ALS je over die keys zou beschikken. De Nagra kaarten uit de CI+ modules draaien zelfs in CAK7 en dat heeft nóg meer keys nodig én een niet-publieke OScam of SBox…
 
Hoi Mimisiku, dank.
Het betekent dus dat mijn nog vrij recente (2020) oranje NAGRA kaart niet in Oscam werkt omdat de ik deze unieke keys nodig heeft die ik dus dan niet heb en waarschijnlijk niet zomaar te achterhalen zijn.
Heb ik dat goed?
 
Over een niet al te lange tijd is OScam (en andere softcams) eindig. Alles CI+ gepairt en/of embedded.. Geen losse kaarten meer dus ook geen Soft Cam..
 
Hoi Mimisiku,

Dank je wel.

Dat is echt erg jammer, met name voor de hobbyisten!
 
Tsja, die hebben het er zelf naar gemaakt door massaal c-lijntjes te gaan gebruiken...
 
Och, alsof er wat te zien valt op de lineaire tv-kanalen.. Wanneer tv-kijken morgen niet meer zou bestaan in deze vorm, dan is er hooguit een handje vol bejaarden die er last van hebben.
 
ben nog geen 50!
nog net niet weliswaar maar heb blijkbaar een bejaarde geest lol
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Dubieuze cirkel vrees ik… Medialand zit vol met rupsjes nooitgenoeg. Het is trending om alles over zoveel mogelijk schijven te laten lopen. Al die schijfjes leggen er een beetje bovenop en hebben allemaal afspraken en exclusiviteitscontracten met elkaar. Helemaal vastgemetseld, je komt er als gewone man niet eens meer tussen. En al die lagen maakt het dus duur….
 
Hoe lang zou het gaan duren eer de CI+software uit een dergelijke cam is uitgelezen en geïmplementeerd in een softcam?
...voor zover dit al niet is gebeurd maar nog niet publiek is..
 
Dat is een goede vraag. Viaccess 6 en Nagra CAK7 en CAK8 hebben een versleutelde hardware link. Werken dus alleen als de STB hardware ook aanwezig is. Dan kun je eventueel wel (ooit) de uitgelezen firmware hebben, maar dan moet je de hardware pairing ook ‘even’ fixen… De tijd van even 32 bytes in een PIC16F84 wringen is echt wel voorbij….

En stel dat ik dat nog mag meemaken dan heb je dus een softcam nodig voor iedere ’kaart’ die je bezit. Dat wordt wel een dingetje (in mijn geval)

Canal Digitaal Nagra CAK8
TV-Vlaanderen Nagra CAK8
HD+ Nagra CAK7
ORF Irdeto II
Ziggo Irdeto II
 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan