Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner

De temperatuur van de ontvanger is ongeveer zelfte.

Na 3 opname plus afspelen is die 35 graden (vandaag nogmaals getest).

Cpu is iets warmer!

Weet iemand of er een cputemp mipsel.ipk bestaat?

Graag gedaan Black Tiger!

 
Laatst bewerkt:
Mooie lijst Seas kun je ook aangeven welke HD de stilste is ??

Heb er nog niet een in zittend maar ben wel van plan om er een te halen.

Dus wat informatie zou ik prettig vinden.

Trouwens van de warmte problemen die ik hier en daar lees ook hier geen last van.

Tot nu toe bevalt hij mij prima. Volgende stap is hoe hij werkt met mijn unicable lnb's

Hopende dat die ook geen problemen geven.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het algemeen:

Samsung schijven zijn de stilste die ik ooit gehoord heb.

WD lijkt wel met spijkerschrift te werken, zoveel kabaal maken ze.

Natuurlijk ligt de focus bij alle fabrikanten de laatste jaren ook op geluidsreductie.

Persoonlijk ga ik dus (pas sinds kort) voor Samsung schijven.

De afgelopen 25 jaar had ik geen goede algemene indruk van dat merk maar dat hebben ze daar dus weten in te halen.

 
Ik heb dit inzitten Samsung Spinpoint F2 EcoGreen HD103SI 1TB 3,5" 5400rpm 32MB Cache

Een vriend van me die heb Western Digital Green 2TB 5400rpm 64MB Cache (WD20EARS) het is wel stil maar paar graden warmer!

 
Wou toch nog even laten weten wat mijn ervaringen tot nu toe zijn.

Tot op heden geen nadelige dingen ondervonden en ook de warmte is hier bij mij geen probleem. Zelfs met unicable lnd (mits goed ingestelt) werkt deze ontvanger hier prima.

Ga nu op zoek naar eventuele software waar ik het een an ander mee kan editeren eens kijken of dat ook lekker gaat.

Iemand een idee?

 
Mooie lijst Seas kun je ook aangeven welke HD de stilste is ??.
Samsung Spinpoint F2 EcoGreen HD103SI 1TB 3,5" 5400rpm 32MB Cache gaat met pension in mei naar Cuba!

Vandaag vervangen door een Samsung Spinpoint F4 EcoGreen HD204UI 2TB 3,5" 5400rpm 32 MB Cache

Op het vlak van stroomverbruik en geluidsproductie scoort de F4 wel heel erg goed. Sterker nog: het is duidelijk de stilste 2 TB schijf die je kunt krijgen (bron: hardware.info).

 
Laatst bewerkt:
Ik heb de CT al een tijdje staan en ben meer gecharmeerd van deze receiver dan bijvoorbeeld de Vu+.

Wat wel leuk is dat er enorm veel ruimte in het geheugen van de CT zit, maar liefst een halve gig, daar kan je heel wat plugins in kwijt :)

Het warmte probleem is te verwaarlozen, de melding van iemand die vond dat er een branderige lucht uit het apparaat kwam kan ik begrijpen, dat was bij mij ook het geval maar gebeurt wel vaker met nieuwe electronica, bij mij wordt het apparaat echt niet heet.

Verder zie ik dat de meeste een harddisk in het apparaat stoppen, terwijl er zich meer enigma dozen in het huis bevinden, waarom gebruik je dan niet de schijf van de bestaande ontvanger, of nog mooier, waar om geen NAS.

Ik heb momenteel rond de 8 Linux HD receivers in huis staan en die connecten allemaal naar 1 NAS, voordeel is dat alle opnamen op die schijf komen en direct beschikbaar zijn voor alle andere receivers.

 
Met een NAS werken is wel een optie en mooi als dat goed werkt, maar dan moet je wel een NAS hebben die dat ondersteund en ook goede kwaliteit aflevert.

Er zijn er verschillenden waarbij het niet lukt of waarbij de opnames stotterend worden opgenomen op de NAS. Dus dat zal een beetje verschillen per merk/type.

Welk merk/type NAS heb jij?

De lichte brandlucht bij nieuwe apparatuur is mij ook bekend, als er dan niets warm wordt is er niets aan de hand, dit was inderdaad 1 persoon, alleen van dat warm of heet worden kwam ik er meerdere tegen.

Nu zien we echter ook commentaar van meerdere gebruikers die daar geen last van hebben. Dan hebben die paar die daar wel last van hebben vermoedelijk het apparaat ergens verkeerd staan waardoor het onvoldoende koeling krijgt, of iets anders er bovenop of eronder ofzo.

Momenteel staat hier een VU+Duo in testopstelling en die gaat als een trein. Met name de backup/restore mogelijkheid is erg handig.

Met een beetje geluk komt er een Xtrend ET9000 deze kant op en da's precies hetzelfde als de Clarke-Tech ET9000 dus mijn nieuwsgierigheid groeit met de dag.:)

 
Hallo Allemaal,

Ook ik ben sinds kort in het bezit van een Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner .

Ik heb hem kado gekregen en ben er erg blij en te vrede mee.Och wat een mooi sierlijk doosje is dat.

Wat de warmte aan gaat van de CT kreeg ik als raad mee hem niet in een af gesloten kast te zetten.Hij staat helemaal open en bloot en word wel warm maar niet ongewoon warm.De harde schijf draait bij mij geruisloos.Het HD beeld is prachtig wat hij door geeft en van de een naar de andere zender hoppe gaat bijna naadloos.

Daar is mijn DM500s maar een kinderachtig ding bij.Nu rest mij om uit te vissen hoe het een en ander werkt.

Ik laat van mij horen!

Mvg Annemarie

 
@Annemarie,

Goede keus!

Als je iets wil weten hoor ik het graag, ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring met ET9000.

 
Seas mag ik in jou topic dan met mijn vragen komen? Want die heb ik best wel

Ik ben iemand die ergens aan begint en er dan helemaal voor gaat.Ik ben zeer in mijn nopjes met mijn Clarke-Tech ET9000 Enigma 2 Twin Tuner.Ik heb hem niet gekocht maar kado gehad maar het is wel mijn eigen keuze geweest.

Mvg Annemarie

 
Wat mij betrefd wel, als ik het niet weet er zijn er altijd meerdere mensen op dit forum die een en ander weten denk ik.

In principe zijn alle enigma2 boxen is zelfde.

 
Het is verstandiger om de topics helder te houden.

Daarom het verzoek bij een nieuwe vraag, ook een nieuw topic(=onderwerp) te starten.

 
Ik ben het hiermee eens, niet elkaars topic gaan gebruiken.

Liefst voor verschillende vragen ook een nieuw topic starten. Dat maakt het voor mensen die via Google zoeken ook eenvoudiger om zowel vragen, alsook antwoorden daarop terug te vinden, dan dat alles in een verzameltopic staat.

Vandaar dat wij dat niet wenselijk achten.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan