Clone E2 Gemini 5.1 Reinstall/Flash

A

Ayhan

Ik ben een Azbox eigenaar maar i.v.m. reshare (heb 2 TV) heb ik uit Chna een DM800 gekoct. Met DHL innen 5 dagen geleverd en kostte in het totaal met 500GB HD € 228. Het gaat om een bootloader 76 sim 2.01 E2 Gemini 5.1 clone DM800.

Box werkt prima en doet alles wat ie moet doen maar jah ik ben een nieuwsgierige mens. Alleen omdat ik leer/nieuwsgierig ben, heb ik talloze dinges gebprobeerd met box via addon menu en ipk dinges :) Het is dom mischien maar jah :)

Nu krijg ik een melding als ik mijn DM800 aangezet "vrije ruimte onder 2MB" en komt een soort clean-up wizard schijnen nadat ik die melding zag.

Wat dan ook ik geprobeerd blijf deze "weinig vrije ruimte" melding hangen op mijn DM800 tijdens boot. Ik weet het niet hoe ik dit kan oplossen maar verder werkt DM800 ook niet meer prima. Als ik een nieuwe addon/zemderlijst wil installeren/downloaden dat lukt nu niet meer. Ik denk dat komt door "weinig vrije ruimte" en als ik bestanden afspeel dan loopt ie soms vast wat vroeger ook niet gebeurde.

Dus ik wil nu mijn clone DM800 opnieuw installeren maar ik weet het niet hoe ik dat moet doen. Is er hier een uitleg voor? Met mijn Azbox ga ik prima om, want het is een originele box en doet noit moelijk. Maar Dreambox ken ik niet en ben bang van dat ik als fout doe dan mijn clone niet meer wil werken.

Hoe kan ik dit best oplossen?

Bedank voor je hulp.

De uitleg om een DM800 nieuw te flashen kun je in onze handleidingen sectie terugvinden, voorzien van afbeeldingen dus dat kan niet missen.

Het flashen van de clone werkt op dezelfde wijze.

Waar je wel op moet letten bij het flashen van een clone is dat je een firmware gebruikt die voor jouw clone geschikt is en dat kan dus verschillen.

Jij hebt Sim 2.01 schrijf je dus moet je daar even naar kijken.

Hier (klik) kun je er een aantal vinden van Nabilo.

Maar als je in de linker kolom kijkt zie je daar ook andere firmware, dus best ruime keuze.

Dankjewel voor je snelle antwoord. Inderdaad daar zijn er een hoop image's voor mijn box. Ik heb biet zo vell verstand van Dreambox firmware's en/of GUI's. Dus ik wil 'm houden zoals wat hij vroeger was. Ik bedoel zelfde image: Gemini.

Bedankt weer.

Mvg,

......

Nja, dat zou ik niet adviseren.

Allereerst zit er geen originele Gemini in als je hem koopt maar een soort clone daarvan want de Chinezen clonen alles wat los en vast zit.

Niet dat dit slecht hoeft te zijn, maar de Gemini versie die ze gebruiken is behoorlijk uitgekleed. Dus moet je toch een andere meer originelere Gemini nemen.

Dat kan, maar Gemini heeft van rechtswege besloten om geen emu's meer in de firmware op te nemen. Dus als je dan bijv. CCcam wenst te installeren zul je dat handmatig moeten doen.

Daar heb je geen last van met firmware als Nabilo of Pli. Ik heb zelf Nabilo op de Dreambox 800 staan en ik denk dat als je die eens gezien hebt en een beetje er aan gewend, je daar zeer over te spreken zult zijn, misschien ook wel over Pli.

Maar oke, dat moet je zelf weten en is natuurlijk je eigen beslissing, ik geef alleen maar even het nadeel van Gemini aan.

Tiggetje :biggrin:

Bedankt voor je advies, nu ben ik beniuwd naar Nabilo :)

Maar heb eerst een aantal vragen:

Youtube werkt 't op Nabilo wel of niet? (Op mijn clone gemini werkt ie niet)

Speelt ie mkv bestanden keurig af? (Op mijn gemini speelt ie wel keurig af)

Gebruikt zelfde addons als Gemini? (VLC bijvoorbeeld)

Deze punten zijn belangrijk voor mij en hier zijn er alleen clone safe image bestanden te vinden toch?

Nabilo heeft in tegenstelling tot Gemini zelfs geen VLC plugin nodig, die heeft een ingebouwde mediaspeler waar je mee kunt streamen.

Of youtube er op werkt weet ik niet, mkv speelt hij volgens mij wel af. Maar hij heeft minstens dezelfde plugins.

Op die link zijn inderdaad clone-safe images te vinden. Da's bijv. ook een reden dat wij zelf gestopt zijn met de ondersteuning van Gemini een jaar of twee geleden, omdat zij er voor gezorgd hebben dat vanwege het misbruik van de firmware bij de fabrikant, de eindgebruiker met problemen kwam te zitten. Die moesten namelijk opeens, zonder voorafgaande waarschuwing, hun bootloader nieuw laten flashen.

Dat heeft veel kwaad bloed gezet bij de hobbyisten met name ook bij ons als forum.

Dus ondanks dat het in principe een goede firmware is, is het om die reden al langere tijd niet in onze downloadsectie te vinden, daarnaast is het nu al helemaal niet meer echt interessant geworden nu de cam's er ook uit zijn gehaald.

V.w.b. de zaken die je nodig hebt, da's toch geen probleem? Maak je toch even een backup van je huidige firmware en probeer je het even?

Ik heb momenteel mijn DM800 niet aangesloten anders probeerde ik het wel voor je. Misschien dat iemand anders nog een definitiever antwoord kan geven v.w.b. de werking van youtube en mkv bestanden.

Ach ja, bedankt weer.

Ik ga gewoon eerst een back-up maken dan Nabilo proberen als ik tijd heb.

Ik laat je horen.

Mvg,

Hmm, ik heb op de verschillende forums gelezen dat Nabilo heeft problemen net DVB ondertitels en ook Web interface niet naar wens funcioneert. Maar ik ben nu aan het downloaden. :biggrin:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:06 uur ----------

Hmm even voor de duidelijkheid. Op die side zijn er verschillende versies van nabilo en ik weet het niet welke is juiste keuze voor mijn clone (Sim 2.01 SS76)

Zal ik deze pakken: sim201e_DreamEliteBH_DM800_133D_ssl76a.nfi

of een andere?

Hoi

Als het een sim 2.01 is met een boatloader 76 kun je deze pakken

Groetjes,

Wing

Ik heb nog nooit een probleem gehad met ondertitels noch met webinterface, maar heb ook nooit clone images gebruikt want hier staat een originele.

Dat is ook de reden dat ik je niet kan adviseren welke te gebruiken. Wat ik zou doen is kijken naar welke bootloader en sim je hebt en daar de nieuwste versie van te pakken.

Als je denkt dat Nabilo bij jou de genoemde problemen gaat geven, dan kun je ook Pli kiezen. Deze wordt door Nederlanders gemaakt alleen is de menustructuur erg afwijkend van andere firmware. Maar ook daar wen je redelijk snel aan.

Voor wat betreft ondertitels:

Veel klachten voor de verschillende ontvangers komen meestal uit de Scandinavische landen.

Dat kan met een aantal verschillende zaken te maken hebben.

Zo heeft men daar een iets ander alfabet dan wat wij hier hebben, met meer tekens er in.

Ook in de Scandinavische landen word buitenlands materiaal ondertiteld, en ze zijn daarmee net zo'n uitzondering als wij hier in ons kikkerlandje.

Het betreft de ondertiteling die de ontvanger erbij plaatst, het beeld an sich word gewoon zoals het gemaakt is uitgezonden.

Maar bij ons word de ondertiteling al in de studio erbij gemaakt en heb je dus niet de keuze geen ondertiteling te gebruiken of een ondertiteling in een andere taal (Fries of Vlaams bijvoorbeeld).

Het is dus maar de vraag of je ooit problemen met die ondertiteling zult ervaren, want de meeste leden hier zullen niet echt geïnteresseerd zijn in de Noorse of Zweedse ondertiteling (ff een wilde gok).

Heb je liever wel zulke ondertiteling, dan is het een punt om in de gaten te houden.

Bedank voor reacties guys.

Even voor de duidelijkheid, ik heb nog geen ondertiteling problemen met DVB-S

maar wel mkv bestanden. Ik ben namelijk een Turk en soms kijk ik naar films die allen Turkse ondertiteling heeft. (Nog niet in Nederlands vertaald) Deze zeij meestaal aziatische (Chinees/Japans/Koreaans/Vietnamees) films en ik hou van Asiancinema. Ook worden deze films heel snel in Turks vertaald door film liefhebbers en hobbiesten. Ik download de film en ondertitel bij.

Wat echt irritant is dat speciale Turkse letters niet worden op de juiste manier vertoond op het beeld. Ik zie rare tekentjes ipv letters.

En wat ook heel raar is: Zelfde speciale Turkse letters worden wel goed vertoond als ik naar een Turkse movie zender kijk met ondertiteling aan!

Ik bedoel de DVB ondertitels die op de zenders (optioneel aan/uit kan zetten) worden goed vertoond terwijl zelfde letters en tekens niet met mkv bestanden ondersteund!

Ach ja, ik heb nu veel dingens geleerd door ons forum te lezen zolas wat barry Allen is :biggrin:

Ik heb nu images van Nabilo, Openhole, GP3 en Gemini klaar staan. ik ga mijn box flashen Gemini 5.10 installen en met Barry Allen ga ook andere images proberen via multiboot. Zo leer ik ook wat hee :) Ik probeer niet alles te verknoeien

Ja speciale karakters/tekens kunnen inderdaad wel eens vreemd gaan doen.

Maar als je de films download met ondertitel erbij in .mkv formaat werkt de ondertiteling niet lekker op de Dreambox zeg je. Maar werkt ie dan wel goed op de pc?

Overigens is zo'n multiboot wel handig maar die optie heb ik bewust niet genoemd. Het is toch weer iets meer werk en ik vind het zelf op de DM800 niet lekker stabiel draaien.

Maar proberen kost niks he.:)

Succes alvast, ben benieuwd naar je ervaringen!

...Maar werkt ie dan wel goed op de pc?..

Ja hoor, op PC heb ik hier geen last van. Ik gebruik vel VLC op de PC en Mediaplayer op Dreambox (Dus geen streaming vanaf PC!)

Oke, dan is het in elk geval duidelijk. Ben benieuwd of het met andere firmware wel beter kan, ik hoop het.

Welke image heb je er nu in staan, en bevalt deze ?

Wat is ik niet uit deze post kan opmaken is of je met een clone nu perse een image van die site ( van de link ) moet halen of kun je hier ook gewoon elke willekeurige image op zetten behalve de Gemini.

Is het nu ook zo dat als er gesproken wordt over sim2.01 dat het dan automatisch een clone image is of heeft een orginele box dit ook ?

Welkom op het board revoy.

Bij een clone moet je er een gepatchte image opzetten anders start hij niet meer op.

En ja sim 2.01 is een clone en een image moet je hier halen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan