Coördinaten voor Dreambox 8000

C

chrisjan

Ik woon in Brugge en wie kan mij zeggen welke de LATTITUDE en de LONGITUDE-coördinaten zijn voor mijn STAB-motor met mijn DB 8000?...

Alsook de "INCLINATIE"van de motor..;op hoeveel graden moet hij staan?

Ik dacht voor Brugge op 57°...kan dit?....

1000 x thanks

Er zijn sites die aan de hand van een plaatsnaam, de lengte en breedtegraad uitspugen.

De bekendste heb ik even voor je opgezocht, en daar Brugge (klik!) ingegeven.

Helaas levert het resultaat een vraag op, welke Brugge je dan bedoelt, op een pagina die niet gelinkt kan worden.

Daarom moet je hier zelf even zoeken naar Brugge.

Je ziet daar dus de passende waarden.

Wanneer je ruimte tekort komt om de waarden in te vullen, mag je gerust afronden.

Zo nauwkeurig komt het nou ook weer niet.

Voor de hoogte instelling: in de handleiding die ik gister avond in de downloads heb gezet, kun je de formule vinden die je toe moet passen om de juiste waarde te vinden.

Laatst bewerkt:
Hoi chrisjan,

Als je het nog nauwkeuriger wilt weten dan kan dat op bijv. MyGeoposition dan kan je inzoomen op de exacte plek waar je schotel geplaatst is/wordt.

Een andere methode is gebruik maken van een handheld GPS-ontvanger, deze zit in elk navigatiesysteem en in sommige moderne GSM-telefoons.

Je inclinatie voor Brugge zal ongeveer 39° zijn volgens Dishpointer, ook daar kan je handig inzoomen op je exacte locatie, je kan er tevens goed kijken of en voor welke satellieten je vrij zicht heb.

Wat ook een erg handig programmaatje is is GorbTrack.

Andere handige sites zijn:

Online Satellite Calculations

Satlex

Succes

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan