Wat als je nou eens het volgende probeert:
Als eerste maak je hem weer helemaal maagdelijk doormiddel van een "update" en een kaart metzonder code.
Je laat m even naar zenders zoeken om een goed werkende ontvanger te krijgen.
Daarna lees je de hele ontvanger uit, dus inclusief settings.
Hierna stop je je "code" kaartje erbij en kijk alleen even of je de code nog nodig hebt.
Nu word dus je ontvanger aan je kaartje gekoppeld.
Dat betekent zo te lezen dat de code uit die kaart word overgenomen door de ontvanger, en dat de ontvanger ook registreert dat ie zojuist "getrouwd" is.
Volgende stap is weer uitlezen van het geheel.
Hierna zou je de 2 bestanden met elkaar moeten gaan vergelijken, het enige dat veranderd zou moeten zijn is dus de gekopieerde code en de "trouwring".
Let er wel op dat je alles vergelijkt en niet denkt dat je bij de eerste wijziging al alles hebt gevonden dat veranderd is.
Want bij meerdere ontvangers is mij al eens opgevallen dat bijvoorbeeld de programma gegevens dubbel in het geheugen staan wanneer je dat hebt uitgelezen.
Overigens dat vergelijken kun je geheel automatisch doen doormiddel van een file compare programma, en ik moet me heel sterk vergissen als er geen tekst editors zijn die dit ook kunnen.
Nou weet je misschien wat er gewijzigd is, maar dan nog kun je er niet zoveel mee.
Je bent te weten gekomen waar deze gegevens bewaard worden, en als de code bij je bekend is, kun je ook gaan zoeken naar die code.
Je moet er niet zomaar vanuit gaan dat die code als simpele leesbare code opgeslagen word, maar dat zou ook weer best wel kunnen.
Als je alleen de ontvanger wil deblokkeren en met een kaart gaan gebruiken die geen code kent, kun je dus die paar bits waarvan je weet waar ze staan, terug naar standaard zetten.
Wil je die kaart toch verder gebruiken dan is er meer werk aan de winkel.
Dan zul je dus echt die code moeten gaan achterhalen zodat je die voortaan kunt onthouden.
Of wijzigen naar een code die je zeker weten onthoudt, zoals dus bijvoorbeeld 1234 of 0000.