Communicatie instelling problemen.

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
234
Punten
63
Leeftijd
57
Dacht ik eerst dat het probleem lag aan de router instelling (tele2). Nu heb ik de box thuis staan en kom tot de conclusie dat er iets anders aan de hand moet zijn.

Alle instellingen staan goed. Ik kan de box (7020) bereiken via DCC enz. Kan er dingen in veranderen enz. enz. maar op het moment dat de box contact moet zoeken met internet (upload gemini-server) loopt het spaak.

Ip staat goed. 192.168.123.200

Netmask: 255.255.255.0

Type: LAN

Netwerk inschakelen port: 80

Enable online test Status online

Iemand een idee wat er fout gaat.

:sad:

Nr.10

Volgens mij moet er meer staan bij je netwerk instellingen.

Zo verwacht ik daar ook een bewegwijzering naar het internet.

Die poort heet gateway, dus das de term waar je naar moet zoeken.

Je modem/router is je gateway.

Wanneer je gateway niet gevonden word, kun je prima intern netwerken.

Maar aangezien je box dan de uitgang van je lokale netwerk niet kan vinden, zal ie niet op het internet geraken.

Nou weet ik bijzonder weinig van de 7020, maar dit soort zaken is meer een algemene netwerk instelling.

Wanneer je ook nog een instelling nameserver of DNS (is dezelfde instelling) ziet, kun je daar normalerwijze ook het IP van je router instellen.

Deze heb je nodig wanneer je een URL gebruikt in plaats van een IP nummer (de DNS vertaalt zo'n URL naar een IP nummer).

Suc7 !

MAS3 bedankt, ik had voor het gemak de rest even niet mee getypt.

Maar ik denk dat het probleem is opgelost. Nu willen ze natuurlijk (en terecht) weten hoe het nu opgelost is.

Ik heb er een andere img. opgezet Pli. (Helenite) De instelling werden automatisch meegenomen (enigma) en alles werkt nu wel.

Ik heb dus het idee dat gemini 4.1 niet helemaal ok is voor de 7020. Voor de 7000 mistte ik ook al iets (weet niet meer wat) Mijn advies is dus Kijk eens bij Pli want alles werkt lekker.

;)

Nr.10

Laatst bewerkt door een moderator:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan