computer probleem

S

silverfox

Hoi,

heb daar een raar maar ernstig probleem.
P3 1800 , 2 x SCSI harde schijf en 1 IDE harde schijf
Sinds vrijdag kent de pc na opstarten de ide schijf nog wel maar onder windows kan ik er nier op.Bij de properties geeft hij O MB aan maar als ik Partition magic opstart wordt de schijf herkent en ook de juiste grote en ook dat ie fat32 is. Maar er iets met doen kan ik niet.
Heb ook bij de properties onder windows XP gezien dat hij in RAW formaat staat???? Hoe kan dit, heb de laatste nieuwe Norton anti-virus erop losgelaten maar ook die kan niks vinden ( niet lezen eigenlijk ).
Is na een nieuwstart opgetreden en nu probeer ik met Easy Recovery nog de daten te redden maar dat ziet er ook niet al te best uit.
De schijf is volgens mij nog te redden want in de bios wordt de schijf herkend.
Iemand nog tips???

Bedankt Silverfox

Beste silverfox,

Installeer op een ander directory of schijf en zodoende kunt je bestanden redden(backup maken). Daarna je schijf opnieuw partioneren met Xp en Xp installeren en je bestanden terugzetten

M.vr.gr

Hugow

Hoi,

sorry, kan eventjes de gedachtengang niet volgen.
Met XP is niks mis mee volgens mij want al het andere is wel te lezen ( C en D schijf wel maar de H schijf niet ).Dus hoe kan ik iets backuppen dat XP niet meer kan vinden???
Wat brengt me dan een nieuwe installatie op een andere schijf of directory???

Groetjes Silverfox

Het ziet er naar uit dat die schijf nog niet geformateerd is.
Mischien foutje gemaakt met partitioneren?
Data redden kan je dus vergeten dat gaat echt niet lukken.
Formateer die schijf maar eens en hij zal weer gezien worden.
Avensis

Hoi,

bedankt voor de hulp maar jullie zitten er allemaal naast.
Heb de harde schijf in een andere pc ingestoken (ook XP ) en noppes.
Heb dus in de derde pc de schijf eringezet ( ME ) en bingo!!!!!!!!!!!!!!! alles nog daar.Ben dus nu via het netwerk alles aan het saven en NADIEN pas de schijf formateren en dan alles weer erop zetten. Eventjes oppassen met jullie raad jongens want als ik niet zo doorhoudend was dan had ik de hele shit al geformateerd en was nu alles weggeweest.
Was waarschijnlijk goed bedoeld maar het is blijkbaar een xp probleempje waar de verhouding tussen SCSI en IDE niet zo optimaal is.

Groetjes Silverfox

Dat vind ik toch wel raar dan met zo'n bekende scsi interface. Ik denk niet dat daar het probleem in te vinden is.
Maarreh.... ik begin wel iets anders te vermoeden.

Kijk in de bios van deze ME pc waar hij het wel op doet, eens naar de gegevens van de HD zoals aantal heads en cylinders enzo.
Als je klaar bent met backuppen, stop hem dan weer eens in de XP pc en controleer die gegevens daar dan nog eens.

Ik krijg namelijk het sterke vermoeden dat deze gegevens dan andere waarden zullen aangeven.
Als je in dat geval de HD op een pc geformateerd hebt zal een andere pc hem niet meer herkennen of als "leeg" aangeven.
Dat zou dus wel eens heel goed de oorzaak van het hele probleem kunnen zijn.

dit is de oplossing voor slecht werkende schijven:

eerst schrijf helemaal leeg halen met fdisk

nieuwe primaire selecteren en aanmaken

daarna formateren(niet snel) format c: /u

en dan meot ie werken!! ;)

Hoi,

sorry jongens, moet eventjes duidelijker zijn.
De harde schijf heeft gewerkt in de eertse XP kist en is pas na 2 maanden ( na opstarten ) "verdwenen".Voordien heb ik er dus een hoop daten opgeladen ( 32 GB ).Opeens niks meer en toen zoals voordien beschreven met een ME kist alles weer aanwezig.
Dat van die SCSI interface wil ik wel geloven, maar iemand hier in CH heeft me de tip gegeven en erbij bemerkt dat het dit problemen vaker geeft als je SCSI en IDE kombineert in een XP machine en dat je dan naar de treibers moet gaan kijken.
Dit laatste heb ik niet gedaan want ik heb nu alles terug en also is dit probleem voor mij opgelost

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes Silverfox

Gelukkig dat het opgelost is. Maarrrrrr dan is je informatie ook niet volledig geweest, want er is niet vermeld dat je iets verandert hebt ofzo of dat er iets anders gedaan is, want drivers verlies je niet zomaar en als het gewerkt heeft, dan zul je ze gehad moeten hebben.:)

Maar nogmaals, goed dat het gelukt is en dat je ook hier even de oplossing erbij gezet hebt.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan