Copy to dvd

P

pepeb70

Ik heb een probleempje met copytodvd ... Ik brand z`n 100 dvd`s per week maar ik kreeg gisteren de melding "(writeSector) failed: Code 030c00 (write error " .... Ik heb dit meerdere maal gehad en bij het plaatse van een nieuwe dvd was het probleem opgelost .
Maar in dit geval heb ik er wel 10 dvd`s aan verknoeit maar geen resultaat
`K heb andere brandprogamma`s geprobeerd ... Andere bestanden geprobeerdt te branden .... en zelfs een andere dvd brander geprobeerd maar bleef die melding krijgen.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
B.v.d Pepe

Heb effe gekeken maar mijn systeem voldoet niet aan alle eventuele verkeerde settings ...dus met andere woorden alle setting staan zoals zij beschrijven .......
Ik heb reeds een extra cooler er bij gezet kijken of het helpt (eventuel te hoge temp gezien de temperatuur hier (29gr))....

Iemand nog een suggestie ????
B.v.d Pepe

De DMA settings staan ook goed?
Daarvoor moet je even kijken in je apparatenbeheer bij ide ata/atapi controllers en daar de eigenschappen van.
Check of DMA gebruikt word of dat er misschien iets op PIO-mode staat.
Als er iets op PIO staat is het niet goed.

Dat staat eigenlijk ook bij die link, maarja voor de zekerheid toch nog maar eens apart vermelden.

Als je de fout code bij Google ingeeft krijg je veel antwoorden.

There are many cases where there is a problem with the disc, or information cannot be retrieved from the disc properly. The PC may be unstable or try a new disc.
Dit is er een van.

Well as you can see on the ATAPI errors explained page, the 03 section refers to media errors. This is your first clue. If you scroll down to **030c00, you'll see 3 key remedies - in this case #4 (check DMA), 5 (media issues) and 6 (drive issues). Click on them and follow the instructions.

Dit ook eentje.

Dus ga daar eens kijken, he kan een aantal oorzaken hebben.

Als je niets aan je instellingen gewijzigt hebt, kan het ook gewoon een data probleem zijn.

Groetjes Bert

`K had reeds alle settings goed staan ...maar het mocht niets baten
maar na dat ik een cooler er bij had gezet was het probleem nog 1 op de 10 uitval (overtemperatuur kan leiden tot vreemde foutmeldingen heb ik mij laten vertellen )
Natuurlijk sta ik open voor meer sugesties

Groetje`s pepe

In dat geval lijkt me inderdaad dat er het een en ander te heet word. Als HD's te heet worden kan dat ook tot problemen leiden.

Ik weet niet of je een big-tower hebt of genoeg ruimte, anders kun je wat tussenruimte maken tussen de hd's en eventueel ook tussen brander en eventuele andere cd of dvdrom.

Tegenwoordig heb je ook van die hd koelertjes. Normaliter is dit overigens wel te controleren met bijv. Everest (de opvolger van Aida32). Dan weet je meteen of je dat uberhaupt nodig hebt voor je hd's of iets anders.
Hier bij mij thuis staat een big-tower, maar de luchtstroom daarin is knap waardeloos, dus hier draait de zaak met de linker zijkant van de kast af en dat werkt perfekt.

Ik heb inderdaad een big tower staan ... Black Tiger
heb er 5 hd`s in (2 sata 3 ide) en 1 ide dvd brander
dan heb ik nog een scsi kaartje met een cd rom en een cd brandertje
dan heb je de kans dat de boel een beetje overhit word en niet goed meer werkt
Heb er inderdaad een cooler aan de voorzijde geplaatst ..
Ik heb ook er aan gedacht om de zijkant er af te halen maar wij hebben net een nieuwe puppy gekocht en die weet nog niet dat dat verboden terrein is

Groetjes Pepe

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan