Corona deel zoveel....

Heel belangrijk is je zuurstof saturatie in de gaten te houden deze moet boven de 95 % liggen
 
niet dat iedereen gelijk in de stress schiet met kuchje
Nee dat niet, maar dat merk je wel, dat corona hoestje is toch net even anders. Normaliter weten die wat Corona gehad hebben dat wel.

@the matrix Ja dat zou moeten, raar genoeg ligt die van mij altijd slechts rond de 93 a 94%.
Als je astma of COPD hebt (ik niet maar vrouw heeft COPD) schijnen die waardes ook iets lager te liggen, bij mijn vrouw is dat nog steeds 95 a 96% (meestal 96) dus die zit beter dan mij.
Misschien moet ik toch maar eens naar de huisarts daarover gaan mauwen dat het bij mij eerder nog wat lager is.
 
Het is wel afhankelijk van de kwaliteit van de saturation meter. Ik heb er een van Ali en die geeft bij mij ook 93-94 aan. Schijnbaar ook afhankelijk van je conditie die is bij mij erg laag. .Mijn vrouw zeer actief zit met die meter ook op 96-97 maar die sport ontzettend veel.

Mijn dochter was laatst bij de HA en zij voelde zich daar in de wachtlamer erg beroerd worden. Toen ze aan de beurt was zette hij de saturation sensor en bleek ze 99 te scoren. Ze was aan het hyperventileren. Toen ze dat hoorde zakte de waarde direct naar 96. Ze had zich van alles in haar hoofd gehaald tot aan een hartaanval toe.. Zo snel kan het zuurstof gehalte wijzigen , ren de trap maar eens op zit je boven gelijk op 97-98
 
Die van mij is van het Kruidvat dacht ik en best goed. Maar ook de vingers geven niet altijd even goed door.
Vanmiddag helemaal geen waarde, kreeg toen een ding op mijn oorlel en ziedaar... gelijk 99.
 
Gisteren ook laten meten. (zelf heb ik niet zo'n ding) Gaf 99% aan ondanks dat ik het benauwd had en meer aan het hijgen was dan ademen.
Vandaag 98 maar wel op een moment dat ik mij goed voelde...

..overigens, gisteren 38 graden koorts, vandaag eindelijk koortsvrij na een week! ...het gaat beter en beter.
 
Sterkte Dr. Z… Nog ff volhouden en dan mag je weer naar buiten.
 
Vandaag waarachtig klachtenvrij! Hopelijk ben ik weer voor een jaartje of twee immuun.. :)
 
Vandaag klachtenvrij? Dan nog efkes 10 dagen in quarantaine. :biggrin:
Fijn om te horen dat je jezelf weer beter voelt! (Y)
 
10 dagen hoeft toch niet meer?

De ruimte die ik trouwens voor @Dr.Z heb, is in omvang groot genoeg, en als hij het koud heeft dan gooien we er gewoon wat hout er bij.

Kan hij lekker op het stookrooster zitten, en wij voeren hem wel. :biggrin:
 
Mijn vrouw en ik zijn aantal weken geleden hersteld van Corona, ben niet gevaccineerd en heb er precies 5 dagen last van gehad. Zere keel, hoofdpijn, koorts, pijn in de spieren vooral in de rug. Mijn vrouw heeft er als gevaccineerde veel meer last van gehad dan ik.

Toen mijn vrouw positief teste toch zelf ook maar getest en dus ook positief, gelukkig niemand aangestoken want een aantal dagen ervoor was er nog een flinke familie bijeenkomst waarbij ik wel moet zeggen dat er heel goed geventileerd werd.

Ik wens iedereen die Corona heeft heel veel beterschap.
 
Laatst bewerkt:
10 dagen hoeft toch niet meer?
Volgens de GGD moest mijn vrouw 10 dagen in thuisquarantaine dus ik ga er van uit dat het wel nog moet. Als ik bij de overheid ga lezen is het minimaal 5 en maximaal 10 dagen waarbij het begin van de klachten als dag 0 geteld wordt.

Mijn vrouw heeft er als gevaccineerde veel meer last van gehad dan ik.
Het last hebben kan verschillen, soms heeft men meer, soms minder last, elk lichaam is anders. Gelukkig is de Omikron niet meer zo ernstig.
Goed ventileren is zeker verstandig!

Mijn vrouw heeft het net achter de rug, maar die heeft een nachtje zuurstof gehad in het ziekenhuis. Gelukkig ook weer beter.

Allemaal beterschap!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan