Corona

Griepprik bij de huisarts halen? 

Wij krijgen hem, als het goed is op het bedrijf, en mijn dochter ook. 

Maar zojuist maak ik ook iets mee, ik had mijn boodschappen gescand, en kreeg een controle of alles klopte. 

Madam begint met haar blote handen mijn boodschappentas leeg te maken, en ik moest na de controle alles weer terug in mijn tas doen???

Waarom er zoveel zijn die het botte besef niet hebben om zich aan de regels te houden, daar begrijp ik niks meer van.

Als ze nou hetzelfde zouden doen als wat wij doen, verplichte looproutes, en geen tegemoet komend winkelwagentje dan zou het al een stuk beter gaan. En mocht je iets vergeten zijn, loop even terug, en begin de route opnieuw ipv jezelf er tussen te wringen.

Ik vrees dat vandaag of binnen afzienbare tijd de grenzen helemaal op slot gaan en dat er niets meer geleverd kan worden.

Ik kan over de reden een heel boek schrijven, maar wij hebben regels binnen ons [voedings]bedrijf, en dat mag ik dus niet!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou direct alle boodschappen die zij met haar fikken betast had retour doen aan de balie en laat de chef er maar bij komen. 

Dit is ongehoord, ik neem aan dat je de chef hebt geïnformeerd en niet alleen hier klaagt.

Aan de andere kant , je boodschappen in de winkel worden waarschijnlijk ook door mede klanten beet gepakt of aangeraakt. Dus 100% "schone" boodschappen vind je niet meer in grijpgrage vakken.

 
Freggel dat gebeurt ook bij de kassa.

Dat zelf scannen doe ik nooit je zal maar een foutje hebben gemaakt en als je dan gecontroleerd wordt.

Moet er niet aan denken.

 
Mannen ik stond eigenlijk ineens met mijn mond vol tanden, ik weet het is mijn derde gebit. 

Maar de persoon die mij kwam controleren ken ik al meer dan 40 jaar!

Maar omdat er niemand bij de 5de snel kassa's als controle stond en ik de enige was werd ik ff rap gecontroleerd.

Ik wist zeker dat ik alle producten goed gecontroleerd had of ze gescand waren, maar toch. 

Ik bedacht mezelf onderweg naar huis pas dat ik mijn boodschappen had moeten laten staan, maar ik houdt me verdomme op mijn werk, de uren dat ik er nu ben in mijn opbouwfase al heel de dag aan de strenge regels, dus na de 6 uur dat ik er daar mee bezig ben dan wil je wel even iets anders.

Het lijkt wel of je tegenwoordig een bijrijder bij moet hebben die bolletje/pijltje links en rechts zegt bij de rit.

En ja ik zag een foutje, op de zak Belgische worstenbroodjes er zat een vouwtje in de sticker waar de barcode op stond, dus ik heb even goed opgelet, en zag het bij het overzicht van de gedane scans. 

Als ik op deze manier iets zou controleren, dan zou ik de klant eerst af laten rekenen en dan het bonnetje bekijken wat er allemaal opstaat, en dan in de tas kijken...

Ik bak voortaan mijn worstenbrood zelf wel volgen het recept van @Matrix, en ga nou ff een lekker stukkie muziek luisteren. :biggrin:  

 
En daarom doen wij de boodschappen online en deze worden aan de deur gebracht door een medewerker, handschoentjes aan, mondmasker op betaalapparaat wordt gedesinfecteerd. Zet de boodschappenkratten op de deurmat en neemt ruim afstand. 

Hij vertelt wat er ontbreekt en wat eventueel vervangen is door een alternatief , maar die mogelijkheid hebben we op nee gezet. Hebben ze dat toch gedaan en we zijn het er niet mee eens dan neemt hij de afkeur mee terug en verrekent het ter plekke. 

Na betaling vetrekt de bezorger.

Daarna controleren we de boodschappen op juistheid. En mocht er toch nog iets mis zijn. Dan even een belletje naar de super en wordt alsnog hersteld. 

Voorbeeld , de aardbeien lagen onder de.aardappels en waren geplet. Uurtje later een doosje aardbeien bezorgd. 

Voor enkele vergeten boodschappen gaan we op rustige momenten. 

Gewoon klasse dat online winkelen, groot voordeel , geen gezeik met afstand houden , mondkapje op en geen (tas)controle en je wordt niet in de verleiding gebracht om snackzooi te kopen die je tegenkomt tijdens route 66.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat gaat hier hard .Situatie wordt steeds zorgelijker. Dat wordt lock down voor Almelo en vermoedelijk geheel Twente

 
Dat gaat inderdaad hard.

Zojuist hoorde ik ook iets zeggen dat een expert zei dat er een "Tsunami aan corona infecties" op ons af zat te komen.

Ziet er klein uit aan de voorkant maar er zit een onstuitbare golf achter. Als je dan ziet dat de horeca al wat meer dan en week dicht is en het 0 geholpen heeft, dan zijn we er inderdaad nog lang niet van af.

Was ook niet de verwachting, althans niet bij mij.

 
Afscheidsfeestje van een medewerker in een klap 11 leerkrachten en een medewerker besmet.

Zo gauw raak je besmet met corona.

Ook buiten, als ik met iemand praat, ga ik haaks op de windrichting staan.

Als het met de wind mee waait krijg je het als nog binnen op 1,5 m.

 
Mijn broer 60j ligt nu al 2 weken in ziekenhuis. 

Had wat vermoeidheids klachten dacht dat dat door drukte op werk kwam .

In chronologische volgorde zijn klachtenverloop per dag.

Vermoeidheid nam toe

Na drinken of eten , overgeven geen koorts

Vermoeidheid zeer heftig kon geen kopje koffie meer optillen met 1 hand.

HA gebeld kwam meteen en saturation was 85 mwah wat te doen, broer ging naar toilet saturation 70. Alarm!!!!!!

Opname ziekenhuis, testen op corona. En een longembolie geconsteerd.

Direct naar IC en volgepompt met bloedverdunners met boodschap slaat dit niet binnen 48u aan dan vrees voor einde oefening. ?

Zuurstof toegedient 20 l/u

Uitslag corona positief

Bloedverdunners sloeg aan pfjoewwwwww

Zijn gezin getest op corona , allen negatief. Vreemd maar een lichtpuntje voor hen.

Na twee dagen gunstig gesprek behandeling sloeg aan. 20 l/u naar 15

Nu een week verder stapsgewijs naar 3l/u

Injecties met boedverdunner naar tabletten

Een rondje wandelen met fysiotherapeut 5 minuten, doodmoe. 

Vooruitzicht volgende week naar huis.

Bloedverdunners zeker nog een half jaar. Naast diverse andere medicijnen prednison.

Herstel van organen voorspelling half jaar 

Zijn boodschap is hou je &*)% aan de regels.

Het kan zo maar afgelopen zijn. Ik ben letterlijk door een oog van een naald gekropen. En gelukkig herstellend.

Note:besmetting opgelopen op zijn werk, in zijn ploeg 14 positief. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Phuu.... dat is allemaal wat zeg.

Zoveel mensen en je ziet het wel weer, bij een feestje, hetgeen sterk afgeraden werd.

Jouw broer ook The Matrix, hopelijk gaat het snel weer beter met hem. Alhoewel je aan het verhaal van Mas3 kon zien dat het nog wel eens even kan duren voordat ie echt helemaal opgeknapt is. In elk geval veel sterkte gewenst!!

Ik kan het ook niet genoeg zeggen, hou je aan de regels.

 
Zijn jullie al klaar voor de prik?
Toch zijn er nog mensen in de zorg die hem niet willen.
Ik hoop dat we gauw aan de beurt zijn.
 
Niet alleen in de zorg zijn er mensen die hem niet willen.
Ik wil hem in principe wel, maar zeer zeker nog niet snel, eerst even afwachten. De prik is goed voor momenteel gezonde mensen. Maar bijv. de effecten op mensen met MDL aandoeningen en soortgelijken, is helemaal nog niet getest.
Dus ik wacht liever nog even af.
 
Kijk dat snap ik BT

Maar als je in de zorg werkt en je wil de prik niet en daardoor ga je kwetsbare mensen besmetten kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Als ik iedereen bij mij in de fam. hoor zijn de vallen de bijverschijnselen erg mee.
 
Dat is inderdaad even een probleem. Maar tot nu toe is het in de zorg eerder omgekeerd geweest, dat besmette mensen de zorgmedewerkers besmet hebben.
Laten we hopen dat zoveel mogelijk mensen zich laten enten en dat het geen bijwerkingen heeft.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan